Door slapen snachts

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Suzzert, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hebben jullie tips? Ik merk aan mezelf dat het behoorlijk slopend word voor mij en mijn vriend. Zeker omdat (ondanks dat ze maar twee x komt) we haar 30 minuten omhoog moeten houden ivm reflux.

Ze is nu zeven weken en vaak krijgt ze rond half 11 der laatste voeding. We hebben een ritueelje, savonds badje of douche met 1 van ons en dan laatste voeding op bed en dan valt ze vaak aan de borst in slaap. Dan komt ze of alweer om 1 uur en dan om 4/ half vijf. En vervolgens om half 7 en daarna is ze meestal wakker. Heeft iemand ideeën of tips?

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hadden hetzelfde probleem de eerste 3 maanden. En opeens sliep hij langer... Ik denk niet dat je het kan sturen, 7 weken is nog erg jong. Probeer overdag lekker bij te slapen. Wij hielden hem 's nachts maar ongeveer 15 minuten overeind, ook 30 minuten gedaan, maar beide eindigde in spugen na een uur of anderhalf. Wat gebeurt er als je haar eerder weer weglegt?

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Geen idee eigenlijk, ik heb me steeds netjes aan de 30 minuten gehouden

4. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Slaapt jullie meisje, bij jullie op de kamer of op haar eigen kamer?

Wij hadden na 5 weken op onze slaapkamer gemerkt dat hij steeds vaker wakker werd, nadat we Jack op zijn eigen kamertje hadden gelegd begon hij steeds langeer door te slapen.
    een uitkomst, nu na 5 maanden slaapt hij zo goed als elke nacht helemaal door.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Tips? Slaap wanneer je maar kunt, want de kans is groot dat je voorlopig nog wel onderbroken nachten zult hebben.

Moet je haar wakker maken voor de laatste voeding? Dat zou ik persoonlijk niet doen. Mijn kinderen begonnen veel vroeger aan hun 'lange ruk' qua slaap, zo rond een uur of negen al. Dan sliepen ze toch al gauw zo'n 5-6 uur achter elkaar, en daar knap je heel wat meer van op dan van de korte stukjes die je nu hebt. Moet je zelf wel óók naar bed gaan als je je kleine hebt ingestopt.

En probeer nachtvoedingen alleen te doen. Dan slaapt in elk geval één van beide door, zodat die overdag een beetje fris is. Hier hielp het in elk geval niet als we allebei zo moe waren.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Maar dat is soms best oneerlijk als je bv geeft:p Ik laat mijn man ook vaak lekker liggen hoor, en andere nachten als ik moe ben haalt en brengt hij hem en hoef ik alleen maar te zitten voeden.

7. Bri

Bri Niet meer actief

dubbel, sorry

8. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, ik heb al die nachtvoedingen ook alleen gegeven. Maar ik sliep er geen minuut langer door als mijn vriend óók wakker was. En dan zaten we overdag met twee van die grauwe koppies en wallen onder de ogen.
    Had ik liever dat hij wel kon slapen, en mij overdag een beetje kon vertroetelen (als hij niet weg was voor z'n werk, want dat ging natuurlijk ook door).

Sowieso toen ik nog meerdere keren per nacht moest voeden, hoefde niemand de baby te halen of te brengen, want die sliep in een wiegje pal naast mijn kant van het bed. Scheelt ook een stuk!

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Tja geen tips. Hier slaapt hij nog steeds niet door en tussen 12 en 6 gemiddeld nog 3 voedingen. Ik heb ook niet het idee dat het snel gaat veranderen.

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ze slaapt in der eigen kamer, het gekke is dat ze afgelopen zaterdag ineens een nacht heeft door geslapen. Van half 11 tot kwart over zeven, maar de nachten daarna kwam ze weer twee keer.

Meestal laat ik mijn vriend ook slapen, alleen word hij zelf soms wakker door mij of de baby die dan ff een geluidje maakt. Hij slaapt dan ook beneden als hij heel vroeg op moet (werkt wisselende tijden in de zorg)

Ik laat de savonds ook gewoon slapen en probeer dat zelf ook vroeg te gaan slapen. Ook slaap ik smiddags ook vaak als zij slaapt, ik merk alleen dat ik die 8 uur achter elkaar gewoon echt mis :p

Nu kreeg ik de tipvan het cb om haar 10 minuten te laten huilen als ze wakker word snachts. Maar ik vind dat nog heel zielig en ik weet dan ook niet of ze wel of geen honger heeft.

11. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Met 3 maanden begon ons dochtertje ineens door te slapen. Zomaar opeens en het kwam uit het niets. Tot die tijd kwam ze inderdaad ook 2x per nacht. Nu kimt ze zo af en toe toch nog.

Ik heb geen tip. Wat bij mij wel hielp was het loslaten dat ik de komende tijd geen 8 uur meer zal slapen. Daardoor kreeg ik ook wat meer rust.

Laten huilen hielp hier niet. Want ze huilt zichzelf alleen maar nog wakkerder. Als ik de kleine meteen aanlegde viel ze vaak na de voeding snel in slaap. In het begin sliep ze soms niet meer maar dat kwam door omgekeerd ritme. Ik zou dus gewoon lekker aanleggen.

12. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Hier helaas niet dé tip... Mijn zoontje slaapt nog steeds niet door! Ik heb hem ook een tijdje rond 23.00 wakker gemaakt, maar dan kwam ie alsnog gewoon weer om 03.00. Hij begon z'n lange slaap al vroeger op de avond, vanaf 21.00 ongeveer.

Ik snap dat je er moe van wordt, maar je kunt het het beste proberen te accepteren... Ze gaan uiteindelijk vanzelf doorslapen (die hoop heb ik ook nog steeds ;) )

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier ook een kind 27 april geboren en bv.
    doorslapen hier ook een klein probleem.
    vorige week sliep hij spontaan door het weekend weg geweest en over was het doorslapen. wat ik wel merkte is dat hij door ging slapen nadat ik hem ging inbakeren.laat het slapen los en geniet van de momenten samen je gaat het nog missen, ik wel in ieder geval.

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Toen mijn zoontje ongeveer 8 weken was vroeg ik aan het CB (een van de weinige vragen die ik vrijwillig stel aan het CB;)) hoe ik er voor kan zorgen dat mijn zoontje door zou slapen, immers moest ik werken op het moment dat mijn zoontje 10 weken zou zijn.

Ik kreeg de tip om hem overdag regelmatig aan te leggen, elke 3uur en ook als hij niet kwam uit zichzelf. Dat heb ik toen gedaan, zo'n beetje elke drie uur aanleggen en binnen 2 nachten sliep mijn zoontje door! (wist ook niet wat me overkwam)..

Hij is nu ruim 4 maanden en krijgt 5 voedigen op een dag. Ik breng hem om 20uur naar bed en om 6uur wordt hij wakker. Dat is ook de tijd dat hij de borst krijgt voordat ik moet werken..

Bij de eerste keer wakker worden biedt ik hem een speentje aan. Je merkt er aan hoe hij naar het speentje hapt of hij/ zij honger heeft...

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    en hij heeft het ritme weer terug 23.00 laatste voeding, deze geef ik altijd in bed samen in bed liggen en dan kan hij drinken en daarna naar bed. zo weet hij o het is slaaptijd en hij slaapt dan netjes tot 5 uur. dan een voeding en slaapt tot 8 of 9 uur.

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ineens hebben ze van die nachten dat ze door slapen of maar 1 keer komen.
    Mijn man bleef in bed want samen wakker had toch geen bal zin. Ik was vrij en kon overdag mijn rust nemen.
    Kun je het matras in haar bed niet verhogen aan het hoofd eind zodat ze omhoog ligt met haar hoofdje?
    Misschien kun je overdag eens proberen die rechtoptijd te korten zodat je in de nacht dit ook kan toepassen.

Onze dochter heeft 6 maanden bv gehad en heeft 3 keer door geslapen in die tijd. Na 3 maanden kwam ze 1 keer per nacht tussen 3.30 en 4.00 geloof ik.

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Haar bedje hebben we verhoogd en dit helpt goed. Ik heb besloten het gewoon los te laten. Misschien komt her ineens dat ze door slaapt. Moet wel ooit gebeuren ;)

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon geduld. Ze is pas 7 weken, en ze komt 's nachts maar twee keer. En vooral niet naar je CB luisteren...10 minuten huilen, zijn ze nou helemaal gek? Laten ze zelf maar 10 minuten wachten als ze om koffie vragen!

19. babyproject

babyproject Niet meer actief

Laten huilen vind ik ook zo'n gek advies! Je baby wordt er alleen maar wakker van en anders jij en je man wel... Ze vergeten soms bij het CB weleens dat hun huiladviezen niet werken bij zulke jonge baby's...

Een speentje aanbieden kun je nog wel doen, omdat je er op die manier achter kunt komen of ze echt honger hebben of alleen zuigbhoefte.

Verder zou inbakeren kunnen helpen. Onze oudste sliep door toen we begonnen met inbakeren (kan ook toeval zijn geweest). Ze slapen er meestal wel iets dieper door.

Die 30 min. zou ik loslaten in de nacht. Hou haar korter omhoog en leg haar inderdaad terug in een schuin bedje. Als dit werkt, is het al een stuk minder slopend.

Verder: geduld, komt vanzelf!

20. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje heeft nog geen nacht doorgeslapen. Hij is bijna vijf maanden en zit nu zelfs op 2 nachtvoedingen..oeff...Ik heb nog steeds elke avond hoop :)

Mijn man en ik zeggen al tegen elkaar...als hij achttien is moeten we hem vast het bed uitschoppen :)

Deel Deze Pagina