Ondanks cyclus <35 dagen, toch starten met clomid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Susan87, 24 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susan87

Susan87 Lid

25 jun 2020
    87
    66
    18
    Vrouw
    Hoi meiden,

Vraagje; wij zijn nu 1,5 jaar onderweg voor ons eerste kindje, helaas nog zonder resultaat.

Eerste half jaar onregelmatige cyclussen gehad (27-39 dagen). Na een half jaar stabiliseerde dit en had ik cyclussen rond de 29-30 dagen. Gyn zei bij eerste consult dat ze niet ging testen op hormonen omdat ze er vanuit ging dat ik wel een normale eisprong had.

Afgelopen november had ik opeens weer een cyclus van 40 dagen en daarna van 35 dagen. Vorige maand weer 28 dagen... Op basis van deze gegevens toch bloed geprikt op CD3 en CD21. Nu heb ik maandag gehoord dat m’n progesteron veel te laag was, namelijk 1.2 (had >16 moeten zijn). Echter, ik had ook op CD21 pas een positieve ovulatietest. Het lijkt me dan toch logisch dat je progesteron nog zo laag is? Waarschijnlijk komt m’n cyclus nu uit op ongeveer 33-34 dagen.

Volgens de gyn heb ik toch een anovulatoire cyclus? Op de vraag dat ik dus ook pas op CD21 een positieve ovulatie test had zei ze dat als ik nog een eisprong zou krijgen het eitje “te oud” is. Nu wil ze starten met ovulatie-inductie dmv clomid.

Ik heb al een half jaar lang wel een positieve ovulatietest, temp stijging etc etc. Is het gek dat me afvraag of clomid wel zin heeft?

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik denk dat ze daarmee wil bereiken dat de groei van je eitje bevorder wordt en deze dus sneller klaar is om te springen en zo beter van kwaliteit voor een zwangerschap

Deel Deze Pagina