Hoi meiden, hier weer een ongelofelijke stresskip Zondagmiddag een feestje gehad bij vrienden. Zij hadden een aantal schalen (van een cateringbedrijf) met heerlijke salades. Op die salades lagen plakjes rosbief, carpaccio en ham en allerlei vissoorten. Nu heb ik de paling en zalm niet op (ik wist niet of het vacuum verpakt was. De zalm misschien niet, maar paling toch vaak wel!) en ook geen rauwe vleeswaren zoals de rosbief en carpaccio. Wel de salade die eronder zat. Tja er daar zit het hem al in... kunnen die bacteriën uit de rosbief, carpaccio en paling die listeria veroorzaken nu ook in de salade zitten? Ik twijfelde een beetje, maar dacht; ja, anders kan ik helemaal niets eten. Heb wel wat dieper geschept bij de salade zodat er ook geen stukjes vlees en vis meer in zaten. Sorry voor mijn gezeur, word soms ook niet goed van mezelf. Groeten zonnetje
lijkt mij ook niet, als je je echt zorgen maakt zou ik de VK bellen voor geruststelling. Zelfs al zou je een stukje rosbief nemen kan het nog niet meteen kwaad...
Kom op hee, niet te gestresst! Als je helemaal zonder bacterie-risico zou willen leven, kun je jezelf beter in een glazen doosje opsluiten. Zoals de anderen al zeiden: zelfs als je rauw vlees of vis zou eten (wat ik ook niet doe hoor ), dan is de kans dat je besmet raakt al heel klein. Als je wat salade eet, is de kans praktisch nul. Relax, da's veel beter voor je babietje! Liefs Monique
ik herken het zoooo dat gevoel. wordt er ook zo onrustig van. het meeste sla ik dan gewoon over. maar het blijft een gedoe mocht dit nu wel mocht dit nu niet...pffttt.... en zou het kwaad kunnen als je per ongeluk verkeerd gegokt hebt.... hopelijk ben je door de andere berichtjes al wat gerustgesteld.
Ik ben juist helemaal geen piekeraar... behalve rauw vlees en vis eet ik alles gewoon. Ik denk dat je babytje ook wel een beetje weerstand moet opbouwen. Ik had vroeger een biologie leraar en hij had 2 kinderen. Hij zei als ze thuis iets op de grond lieten vallen hij ze het alsnog te eten gaf.... dat bouwt de weerstand op en zo zijn ze minder gevoelig voor dingen en dus minder snel ziek. hahah Je moet natuurlijk wel oppassen... maar ik denk als een keertje de mist in gaat dat je er niet te lang over na moet denken. Ik eet gewoon zuure dingen, zout(zolang mijn bloeddruk goed is), pittig en kruidig.... Maar als je je daar niet goed bij voelt moet je dat natuurlijk niet doen.... dan ga je je schuldig voelen.