Van comfort terug naar normaal?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nijnie, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    In verband met de wat lastige stoelgang geven wij onze dochter Friso comfort 1. Inmiddels icm kindicol druppels van VSM, omdat de ontlasting nog steeds wat keutel-achtig bleef. Nu gaat het goed, stuk makkelijker allemaal.
    Maar het vervelende van de comfort is dat we het niet altijd goed opgelost krijgen.
    We doen het in volledig kokend water, schudden gaat best goed maar dan heb je zoveel schuim... Roeren gaat soms prima en soms zit het vol klonten. Dus lief riep gister dat we misschien toch de normaal variant maar weer moesten proberen...
    Aan de ene kant heb ik zoiets van: waarom iets veranderen wat werkt... Aan de andere kant, stel dat we heel langzaamaan over zouden kunnen stappen op normaal, dan heeft dat ook zo zn voordelen.
    Niet dat gehannes met dat kokende water en dan weer af laten koelen, maar gewoon ala minuut een fles kunnen maken. Het lost makkelijker op (we hebben in het begin normaal gegeven en daarmee hadden we nooit dat gedoe met klontjes). En het scheelt een heel klein beetje in de portemonee...
    Iemand hier ervaring mee? Is het de moeite van het proberen waard of kunnen we het maar beter laten zoals het is.

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als je dochtertje echt een moeilijke stoelgang heeft zou ik bij comfort blijven.

3. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Misschien roeren met een kleine garde?

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    het mag wel niet, maar ik roer het idd ook met een garde. je kan wel een halve dag blijven schudden met dat spul! ik wil ook graag weer overstappen, maar ik durf het ook niet aan. misschien als ze wat ouder is. wat heb je aan een verstopping?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hebt een fles die meteen op temperatuur is met Comfort, als je de helft van het water net van de kook neemt, de fles minstens 1 minuut goed schudt, en daarna de andere helft koud water doet.

Door het koude water gaan er weer veel luchtbellen weg, en de fles kan meteen gedronken worden.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Waarom ga je comfort niet mengen met standaard? Zo kun je zien hoe het gaat, eerst veel comfort en weinig standaard en dan steeds meer standaard en minder comfort. Heb ik hier ook een tijdje gedaan en ben er onlangs mee gestopt, had dezelfde reden, die VSM kindicoldruppeltjes werkten goed. We geven nu gewoon standaard met die druppeltjes en het gaat goed. Maar ja, als je merkt dat als je minder Comfort geeft en het gelijk wat minder gaat, weet je dat het daar aan ligt en zou ik het mooi blijven gebruiken.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je gaat mengen, wel de twee soorten apart aanmaken, en dan pas mengen!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Waarom?
    Ik deed alles gewoon bij elkaar door de fles. Had wel nutrilon Omneo + standaard, is hetzelfde qua bereidingswijze. Weet niet hoe het met Friso Comfort en Normaal zit of waarom het apart gemengd moet worden.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Comfort moet je aanmaken met water dat net van de kook af is, anders werken de extra bestanddelen niet. Omneo of standaardvoeding MAG juist weer niet met water dat net van de kook af is, omdat anders de eiwit- en vetstructuur kan veranderen.

10. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Dirksmama, wij zijn ook stapsgewijs overgestapt van normaal naar comfort door te mengen en volgens de dame die ik sprak bij de Friso hulplijn kon je het beide prima in heet water oplossen...

Offtopic, maar ik verbaas me erover dat je zo "alwetend" overkomt. Je lijkt overal alles vanaf te weten, borstvoeding, flesvoeding... alle bereidingswijzen van alle merken... Je zegt het zelfs beter te weten dan de mensen die werken bij die hulplijn e.d...
    Waar komt dat toch vandaan?

11. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    En net ook nog maar even Friso gebeld en normaal mag gewoon mee in het hete water :).

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, dat is een stuk gemakkelijker. Een half jaar geleden zeiden ze bij Friso nog dat dat liever niet mocht.

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Toen had ik nog geen kind ;).

14. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ben het roerend met je eens...

Zit trouwens met dezelfde vraag. Ik blijf voorlopig gewoon de comfort voeding geven. Daar doet ze het nu goed op. Op zich scheelt het niet heel veel qua prijs toch? Ik zou het eerst proberen te mengen met normaal.

15. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    We hebben besloten om maar eens heel voorzichtig te gaan proberen wat er gebeurd als we gaan mengen met normaal. Ik blijf eerst wel de kindicol druppels erbij geven en dan zien hoe het gaat.

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik ben gaan afbouwen door gewone friso (later de ha) te nemen en een pakje nutriton. geen moeilijk gedoe met wel of geen heet water, mij is nl ook verteld dat friso normaal niet in heet water mag. uiteindelijk bleek dat mijn zoon het veel beter deed wat betreft ontlasting zonder de johannesbroodpitmeel dan met.

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ise, grappig dat je het schrijft... wij geven nu 1 schepje normaal en 5 comfort en ze poept zoals ze nog nooit gepoept heeft... Ik snap er werkelijk geen moer van...
    Vanaf de volgende voeding 2 normaal en 4 comfort.
    Ben benieuwd...

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij hebben het ook zo gedaan, per dag een schepje extra normaal.

Vwb klaarmaken van de comfort: wij kookten een beetje water. Dan alle comfort erin en met een garde roeren. Dan heb je geen klontjes. Vervolgens aanvullen met koud water en evt. normaal erbij. Nog even schudden en je kunt meteen voeden.

19. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik heb nu de voedingen (de poeder dan) in zo'n poedertoren zitten per portie en we doen het dus in zn geheel in heet water. Overigens lost het veel beter op nu het niet meer 6 schepjes comfort zijn...
    Ik had inderdaad ook al zitten denken om eerst de comfort op te lossen en dan koud water erbij voor de rest. Maar dit werkt ook wel goed.

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Tja... nu zijn we over aan het stappen naar normaal, heeft ze diarree...
    Vanmorgen was het nog kleierig, maar onder het verschonen kwam er nog wat dunners achteraan. En vanmiddag echt van die spetterpoep (pas 2 poepluiers tot nu toe, dus ik weet niet of het dan echt diarree is), ik was net op tijd met verschonen, het zat aan de bovenrand van de luier :eek:.
    Vanmorgen had ze nog 1 drupje kindicol gehad, maar daar stop ik echt maar even helemaal mee.

Vanmorgen op het CB gevraagd, het kon volgens hun ook gewoon zijn omdat de darmpjes veranderen rond deze tijd... Maar toen was het dus nog niet zo dun...

Ik zit erg in dubio of ik nu dan toch maar half om half zal gaan geven of dat ik even moet wachten.
    Overigens gaven ze vorige week op het kinderdagverblijf wel aan dat er veel kindjes met diarree waren en ze is vrijdag nog geweest, dus misschien heeft ze ook daar wel wat van meegenomen.
    Lastig hoor...

Ik doe nu trouwens ook de helft heet water, dan de comfort, koud water erbij en dan de normaal erbij. Gaat prima...
    Maar wat is nou wijsheid, gewoon verder gaan met overstappen of even wachten?

Deel Deze Pagina