Ondanks goede echo toch nog zorgen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kelly1609, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Goede avond,

Ik ben 8 + 3 weken zwanger. Afgelopen donderdag waren we een dagje uit en tijdens een toiletbezoek had ik wat bruin bloed/afscheiding bij het afvegen. Ik schrok hier behoorlijk van want dit ken ik niet van mijn vorige zwangerschap. Nog vaak naar de wc gegaan en die dag geen bruin meer gezien. Maar toch slecht geslapen en vrijdag de vk gebeld. Ik mocht gelijk komen voor een echo en het hartje van onze spruit klopte stevig. Ik was weer enigszins gerust gesteld. De vk legde uit dat het waarschijnlijk een gesprongen adertje was en dat ik niet meer zo erg hoefde te schrikken als het weer gebeurde. Ze gaf ook aan dat ik even 2 dagen wat rustiger aan moest doen en na 2 dagen geen bruin mocht ik alles weer doen. Dit kwam namelijk vaker voor en betekende vaak niks.

Vrijdag toch ook weer 1x bruin bij afvegen. Zaterdag na het plassen in de kan voor MVM dreven er 2 sliertjes in bruin/wit. Weefsel maar geen duidelijke stolsels. Vandaag 1x wat donkerder geel in mijn inlegkruisje maar niet overduidelijk bruin.

26 augustus heb ik pas de volgende afspraak bij de vk maar ik maak me ondanks de 2 goede echo's en de geruststellende woorden van de vk toch heel veel zorgen. Ik heb niet echt buikpijn wel af en toe steken maar dat hoort erbij en daar maak ik me niet echt druk om. Maar ergens heb ik een raar onderbuik gevoel. Iets wat ik maar niet weg krijg.

Is het verstandig om morgen toch de vk weer te bellen en mijn zorgen te delen? Of moet ik gewoon wachten tot 26 augustus?

Sorry voor mijn lange verhaal.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me goed voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Vaak komt dit bruinverlies inderdaad door een adertje dat gesprongen is. Daarnaast is de kans op een miskraam nog maar 5% als je het hartje hebt zien kloppen. Maar soms lukt het niet ondanks dit feit en de goede echo die je gehad hebt, om dat ongeruste gevoel kwijt te raken. Ik zou inderdaad morgen je ongerustheid delen met je eigen verloskundige en mogelijk kan je wat vaker op controle komen. Misschien helpt dit om wat van je ongerustheid weg te nemen. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina