Dub dub, nuvaring of 'gewone pil'

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bubblez, 5 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dag meiden!

Nu mijn kleine lieverd alweer ruim 3 weken is heb ik voor komende vrijdag een afspraak bij de huisarts om nieuwe anticonceptie op te halen.

Ooit, in een ver ver verleden, gebruikte ik de nuvaring. Dit beviel uitstekend, weinig hormonen, maar 1 keer per 3 weken aan denken. Enige nadeel, ik moest toen per 3 ringen iets van 15 euro bij betalen.

Daarna heb ik een spiraal genomen, DRA-MA. Doen we nooit weer.

En daarna de gewone pil (microgynon) Ging ook prima, maar moet er wel elke dag aan denken. Kost geen extra geld.

Nu zit ik dus in twijfel.. Neem ik weer die nuvaring, of toch de pil? Weet iemand wat je nu voor die nuvaring bijbetaald? En welke pil is er evt die ook weinig hormonen bevat?
    Het liefst wil ik helemaal geen hormonen meer, maar een nieuwe zwangerschap zie ik nu absoluut nog niet zitten, al is de kans belachelijk klein, ik durf het niet te nemen. En vrijen met een condoom is niet zo ons ding haha.

Dus, wie kan mij meer vertellen? Ook over je ervaring met die lichte pil dan??

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Geef je bv? Dan zou je cerazette kunnen nemen.

Ik heb nooit meer wat genomen, kansen waren extreem klein... Toch zwanger na 5 jaar proberen. Heel gewenst maar idd, voor jezelf goed afwegen wat jullie samen willen.

3. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ik heb 3 jaar de nuvaring met plezier gebruikt, moest wel €37 bijbetalen voor 3 ringen😱 Ben er 8 maanden geleden nee gestopt omdat ik Doorbraakbloedingen kreeg en dus elke twee weken ene bloeding van een week had. Toen half jaar niks gebruiken en in december met de microgynon 20 begonnen.
    Zoals je aan mijn onderschrift kan zien heeft mijn lichaam die niet zo goed opgepakt😅 Dus ik zou zelf de nuvaring aanbevelen

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

@ Klaasje, nee ik geef geen bv.

En onze kans is ook minimaal, mijn man is praktisch steriel helaas dus vandaar de ICSI. En ik dacht eerst ook, we zien het wel en als het zo lukt dan is het mooi. Maar na 3.5 jaar ellende, 3 icsi, een heftige zwangerschap en een bevalling denk ik er toch anders over. Ik kan echt bang worden als ik er aan denk om binnen nu en een jaar weer zwanger te raken, al zou het dan een extreem geluk zijn.. Lichamelijk en geestelijk, ben ik daar absoluut nog niet aan toe. Vandaar dat we dus wel anticonceptie gaan gebruiken, over een jaar stop ik daarmee en dan zien we wel wat ons gegeven is.

Cerazette is de minipil he? Dat ga ik niet goed doen, gezien je dat elke dag om hetzelfde tijdstip in moet nemen haha :D

Essje, 37 euro joh?!?! Wauw! Mmm.. ik gebruikte het ook altijd door, dus geen stop week.. Dan word het wel een duur geintje..
    Microgynon 20 is dus lichter dan de 30, merkte je daar ook verschil in? Dat je minder last had van de hormonen?

Wel gefeliciteerd trouwens! Hopelijk ben je er nu een beetje aan gewend?

5. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ligt ook aan je verzekering. Hoe ik nu verzekerd ben (Hema, aanvullend 3) wordt anticonceptie voor vrouwen 100% vergoed, ook al vanaf aanvullend 1 :)

6. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja inderdaad een duur grapje. Als je aanvullend verzekerd ben krijg je het wel vergoed gelukkig.
    Nee hormonen had ik helaas net zoveel las van als met een sterkere pil, maar dat verschild per persoon:) was de hele strip lang misselijk en last van m'n borsten etc. M'n beste tijd was in m'n stopweek haha.
    Ja was wel even schrikken maar nu aan het idee gewend😊 Kijk er naar uit!

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb UMC. Er staat dat ik de pil (boven de 21) volledig vergoed krijg uit mn aanvullende, maar wel eventueel een eigen bijdrage kan hebben..

En ik kan dus niet vinden hoeveel dat is :D

Ik twijfel nu tussen de nuvaring, cilest (pil) en microgynon 20 (pil) beide pillen en de ring heb ik ooit gehad, en bevielen prima.

Nu wil de kniepert in mij weten wat t kost hahahaha

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Opzich heb ik er geen letterlijke last van, die hormonen, behalve een laag libido. Maar, ik vind anticonceptie troep dus heb het liever niet.
    Alleen wij durven niet te gokken op een condoom (plus dat ik dat echt niks vind) en zwanger worden nu, is echt geen goed idee. Dus ik 'moet' wel in die zin..

Heel fijn dat je nu gewend bent! Ik wens je alle liefde en geluk!

9. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ik kreeg met mijn aanvullende verzekering ook de kosten volledig vergoed. Voor de microgynon 20 betaalde ik trouwens €18. Kon het factuur dan opsturen via een app en kreeg ik het terug :) dus qua kosten is de pil het goedkoopst

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je eigen bijdrage kreeg je nog vergoed?

Dankjewel!

Nog meer mensen met tips betreft bovenstaande??

11. Elena83

Elena83 Bekend lid

24 feb 2017
    631
    201
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb een jaar of 4 nu de nuvaring gebruikt. Ik betaalde het altijd zelf, maar stuurde het later naar de verzekering en daar werd het 100% vergoed. Ik ben wel aanvullend verzekerd. De rekening was voor 3 mnd meen ik 45 euro. Ik had geen eigenbeidrage ervoor.

Nuvaring beviel mij ook super, veel minder hormonen als de pil.

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik had voor de zwangerschap de nuvaring. Wat was die fijn. Ga er na de bevalling weer aan beginnen.
    Vond ik veel fijner dan de pil. Spiraal kan bij mij niet ven ze kwijt binnen 3 maanden.

Ik heb ook nooit iets bij hoeven te betalen. Vanuit verzekering 100% vergoed.
    Verzekering bij CZ.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik gebruik cerazette.
    Ben al een tijdje niet ongesteld geweest dus dat bevalt mij wel.
    Ik betaal iets van 18 euro per doosje.
    Vind ik niet veel voor 12 weken een kind is duurder 😉

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb toch gekozen voor de nuvaring.

Ik betaal zelf 20 euro bij. De verzekering betaald 21.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Off-topic, maar in je handtekening staat 'verassing' ipv 'verrassing' en dat is toch wel een wezenlijk verschil. 🙈

Deel Deze Pagina