Vind ik geen goed punt, mag best oordelen of een mening hebben. Anders moet je maar in je dagboek gaan schrijven.
Ja alleen snap wel wat ze bedoelt met dat t nu wel duidelijk is voor ts. Duidelijker wordt het niet want denk eerlijk gezegd dat ze toch niks gaat doen met onze meningen of adviezen. Edit: volgens mij komt de serieuze kant van het spelen van een 'kansspel' elke maand niet helemaal aan en denkt ze dat ze het onder controle heeft. Althans zo komt het over op mij.
Ja goed, fair point. Het zijn natuurlijk meerdere mensen die dezelfde mening verkondigen. Val er dan alleen over dat er gezegd wordt dat je niets mag zeggen.
Oh jawel hoor, mag zeker! heb mn vorige bericht nog wat aangepast en denk dat ik t nu maar wat ga laten. Verandert niks.
@brownie1992 Je hebt ontzettend veel reacties in het topic. Ik denk voor jezelf ook niet echt altijd hele fijne reacties om te lezen! Soms scroll ik door de reacties en kreeg het idee dat je daadwerkelijk zwanger bent....maar volgens mij had je een licht streepje en gisteravond zelfs een negatieve test toch? Ik begrijp dat een overtijdbehandeling bij sommige vrouwen gevoelig aankomt om te lezen. Ik vind het wel jammer dat het persoonlijk op jou gericht is omdat er waarschijnlijk (nog) geen sprake van is. Ik heb namelijk nergens gelezen dat jij voor een abortus kiest. Het enige wat ik heb opgemaakt uit jouw teksten is dat je in gesprek gaat/ bent geweest met jouw man. Voor nu hoop ik dat je snel duidelijkheid hebt...
Natuurlijk spreek ik over een overtijdsbehandeling. Dat is namelijk één van de opties, onafhankelijk van mijn mening over hoe de zwangerschap tot stand is gekomen en onafhankelijk van mijn mening over deze optie. Ik heb er ook nadrukkelijk bij gezegd dat TS daar wel goed over na moet denken. Ik zie niet in hoe daar de conclusie uit getrokken wordt dat ik er "luchtig" over praat. Daar zit ik toch wel mee. Blijkbaar wordt mijn zakelijke toon als luchtig gezien. Ik zit zelf in de zenuwslopende situatie dat ik weer zwanger ben na 2 miskramen waar ik nog steeds veel verdriet van heb. Ik ben volledig paranoide dat er weer iets mis gaat en dat ik een derde miskraam krijg en vind het daarom moeilijk om te genieten van de prille weken van mijn zwangerschap. Een overtijdsbehandeling of een abortus zouden bij mij niet eens opkomen. Maar... dat ben IK, in MIJN situatie. TS is een ander persoon in een andere situatie. En ook dit aspect van haar situatie moet, vind ik, belicht worden. Het is een pijnlijk aspect en ik moet er wel bij zeggen dat ik ook ergens hoopte dat TS mijn reactie zou lezen en zou denken: O, maar dat wil ik niet! Vandaar, en vanwege mijn persoonlijke situatie, waardoor dit topic heel eerlijk gezegd wel wat emoties oproept, heb ik de toon zakelijk gehouden. NIET luchtig. Ik vind het erg dat dat zo verkeerd begrepen wordt. Want nergens heb ik iets gezegd in de trant van "Och, en als een kindje even niet uit komt ga je lekker in je koffiepauze even langs de dokter voor een overtijdbehandelingetje." Als DAT als luchtig werd gezien, was het terecht geweest. Nog even voor TS: Ik zie dat je inmiddels een negatieve test hebt gehad. Zou wel nog even doortesten om te zien of dat zo blijft. En in de toekomst zou ik echt serieus condoomgebruik overwegen als je niet zwanger wilt worden. Want je kunt met je gyn natuurlijke anticonceptie plannen (waarom denkt iedereen toch dat TS geen enkele vorm van AC gebruikte?) tot je blauw ziet, maar als je vervolgens in de verkeerde week vrijt kan het gewoon gebeurd zijn. Er zijn overigens ook apps voor om je te helpen dat te voorkomen. Een natuurlijke anticonceptiemethode (zorg dat je een goede methode volgt als je hiervoor kiest, de meeste methodes zijn niet zo veilig!) moet echt tot op de letter gevolgd worden, doe je dat niet, of vergeet je het even, dan is de methode niet meer veilig.
Goedemiddag allemaal. Jeetje wat een heftige reacties. Ik begrijp dat voor sommige de woorden overtijdbehandeling of abortus heel moeilijk zijn. Maar zo heftig? Alleen omdat ze een fout heeft gemaakt? Geen enkele anticonceptie is 100% zou het andere reacties geven als ze wel een condoom had gebruikt en toch zwanger was geworden? Ik denk van niet. Want het blijft een heel heel moeilijk onderwerp. Kunnen we niet wat liever voor elkaar zijn? Of reageer niet als je denkt ik kan door mijn eigen gevoel niet aardig reageren. Liefs
mooie samenvatting raket. Ieder mag zijn mening hebben hoor, maar ik hou er dan van om dat te gooien in de vorm van opbouwende kritiek. Hier werd soms zo ‘hard’ gepraat dat ik er zelfs een brok van in mijn keel kreeg. Mening hebben oké, maar het zou je op zijn minst iets moeten doen dat je iemand daarmee (de manier waarop) verdriet doet. Je kunt iemand ook laten nadenken over vanalles op een fatsoenlijke toon. En dat bij dat nadenken dan verdriet komt kijken, lijkt me logisch. Brownie ik hoop dat je de uitkomst krijgt die je wilt. En blijf praten met je partner. Het lijkt me goed als je van elkaar weet waar je staat.
Jeeeeeeeez.. POPCORN PLEASE!!!! Maar goed we hebben allemaal recht op vrijheid van meningsuiting Ff ON-topic.. Goed dat je met je vriend gebabbeld hebt en hopelijk hebben jullie een besluit kunnen nemen wat betreft kinderwens en anticonceptie! Succes
Welke apps zijn dat dan? Dat moeten dan wel apps zijn die je inwendig in moet brengen Anders zijn ze totaal onbetrouwbaar. Apps zijn namelijk niet betrouwbaar als anticonceptie aangezien ze van gemiddelden uitgaan. Een lichaam is geen robot wat exact zal doen wat een app zegt dat die moet doen. Verder zeg ik alleen dat abortus / overtijdbehandeling in mijn ogen geen anticonceptie is. Het woord zegt het al: anti conceptie. Tegen bevruchting. Bij een abortus / overtijdbehandeling ben je al te laat en heeft er dus al een bevruchting opgetreden welke je in verreweg de meeste gevallen had kunnen voorkomen door anticonceptie te gebruiken!
Als je een vraag op een Forum stelt krijg je automatisch reacties van iedereen. Lijkt me geen verrassing. Of die nu positief zijn of negatief.
Nee, ik heb het niet over het in je doos inbrengen van apps. De meeste apps zijn inderdaad uitsluitend ondersteunend bij het vinden van je vruchtbare dagen en gaan uit van gemiddelden. Een app is geen anticonceptiemiddel! Als je echter je vruchtbare dagen al weet, dan is een eenvoudige kalender-app (zoals google calender, die stuurt je zelfs herinnerings-emails) voldoende om je te helpen herinneren dat je op die en die dagen dus niet zonder condoom moet gaan vrijen. TS geeft immers aan dat dat is waar het mis ging. Over de betrouwbaarheid van TS's natuurlijke anticonceptiemethode durf ik weinig te zeggen, dat is iets wat ze met haar gyn moet bespreken en hangt van veel factoren af. Weinig natuurlijke anticonceptiemethoden zijn echt betrouwbaar. Maar hoe dan ook, als je in de week vrijt waarvan dat je weet dat je vruchtbaar bent, omdat je er niet bij hebt nagedacht, dan is het sowieso verstandig erbij na te denken hoe je voorkomt dat dat nog een keer gebeurt.
Misschien moet de hele overtijdbehandeling abortus discussie verder gevoegd worden in een apart topic. Sorry maar ik heb nergens gevraagd wat de beste abortus optie is....
Ik vraag me af. Wat is je plan als je nu niet zwanger ben en al dit is overgevlogen. Blijf je dan bij de App of ga je iets anders doen? Want ik neem uit je verhaal dat dit niet de bedoeling is geweest en je nog niet zeker ben of een kindje in de toekomst thuishoort bij jullie. Puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik geloof dat on-topic en off al genoeg is gezegd.
Mijn ervaring; Ik ben zelf meteen de eerste ronde zwanger geraakt bij beide kindjes. Ik kan niet tegen de pil of hormonen. Dus hier is de condoom ons middel. Vorig jaar gevreeën met condoom..condoom gescheurd!! de volgende dag meteen de MAP gehaald. Ervanuit gaande dat alles wel goed zat er ook helemaal niet meer aan gedacht. Twee weken daarna bleef de menstruatie uit. Oke, kan door de MAP gebeuren dus ook dat liet ik maar los. Tot ik toch ineens met vlagen misselijk werd. En ja hoor, een dikke vette teststreep..ZWANGER! De grond verdween onder mijn voeten. Met 6 weken verloor ik het vruchtje en dat was zo verwarrend. Wist niet zo goed wat te voelen. Maar de klap kwam hard aan. Het was echt een klotetijd. Ik veranderde heel erg. Was vaker boos, verdrietig...ik kon er niet mee om gaan Echter, de gebeurtenis heeft mij aan het nadenken gezet over de wens voor een derde. Dat had ik voor de onverwachte zwangerschap helemaal niet. Ik wilde juist geen kind meer. Succes Brownie!