hooikoorts

Discussion in 'Zwangerschap' started by steffie1980, Apr 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hey
    ik heb (zoals velen) heel erg veel last van hooikoorts, helaas mocht ik tot voor kort dus helemaal niks nemen
    wilde toch even delen wat bij mij iets of wat hielp

-zoveel mogelijk binnen blijven en nachten het huis luchten door de dag ramen dicht :confused: heel vervelend maar scheelde iets

- een half gesneden ui langs mijn bed voor mijn neus open te houden tijdens het slapen....ook niet alles maar weer iets

-als ik naar buiten ging...vaseline in mijn neus smeren en iets eronder vangt al redelijk wat pollen en stuifmeel op en zo kon ik toch een half uurtje voetballen met de kids (ja ziet er wel niet zo charmant uit)

-spoelen met zoutoplossing.... :rolleyes: vieeeess

- kleren van mijzelf niet meer buiten drogen, maar binnen op een rekje of beter in de droger, scheelt al veel pollen...idem beddengoed

Het heeft heel weinig gescheeld of ik werd stillaan gek, niks hielp echt optimaal en lag voor een zak aardappelen op de bank ziek te zijn. normaal heb ik nasonex neusspray en xyzal maar dat mocht uiteraard niet!

Nu ben ik dan 16 weken en gister hebben we de gyn gebeld omdat ik zelfs niks meer zag...voor je ogen kan je helaas zo weinig doen. en ik mocht Zyrtec. Het scheelt heel erg veel
    Moet er wel bijzeggen dat je het niet mag gebruiken als je over een maand moet bevallen en je wilt borstvoeding geven. Gelukkig is voor mij tegen die tijd het hooikoortsseizoen voorbij

hoop dat iemand er iets aan heeft, weet hoe vreselijk het is

2. Princess

Princess Actief lid

Feb 20, 2007
    346
    0
    0
    Boekhoudster
    België
    Ik ken het gevoel! Hier is het ook heel erg, en ik mag niks meer nemen...
    Ik wil absoluut borstvoeding geven, zodag ons kleintje tenminste van die allergieën gespaard blijft (hopelijk).

Gek word ik ervan. Ogen die lijken op kikkerogen, een neus die constant loopt, geprikkelde keel. Heel gezellig. En dat nu mijn zwangerschapsverlof begonnen is! Hatelijk!
    Nu kan ik ganse dagen binnenzitten, fijn fijn fijn!

3. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    pff vreselijk leef echt met je mee...1 jaar geleden zat ik precies hetzelfde....april moest ik bevallen dus ken het gewoon

daarom ook misschien dat er iemand al is het maar een persoon baat heeft bij een tip

wat doe jij er nu zoal tegen?

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Bedankt voor de tips, ik heb zelf ook last van hooikoorts (nu nog niet, meestal pas mei-juni) en heb dezelfde medicijnen van de huisarts als jou die ik dus niet mag gebruiken Xyzal en Nasonex. Ik heb zelf lenzen en sinds ik die heb heb ik sowieso minder last van de ogen.
    Dus hopelijk mag ik dan Zyrtec ook gebruiken.

5. Princess

Princess Actief lid

Feb 20, 2007
    346
    0
    0
    Boekhoudster
    België
    Wat ik nu zoal doe:
    - mijn ogen heel dikwijls spoelen met Ocal oogwater
    - mijn neus soms met zoutoplossing ( helpt niet echt)
    - binnenblijven!

Normaal neem ik Xyzall en Nasonex en dan nog een puffer erbij. Nu mag daar niks van! 't is afzien maar niks aan te doen.

6. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik heb van de allergoloog oogdruppels en neusspary gehad die ik gewoon tijdens de zwangerschap mag gebruiken...en das maar goed ook...anders zou ik nu ook niet meer naar buiten kunnen. De klachten zijn niet weg...maar lang niet zo erg als normaal. Ik was bezig met injecties, maar die mocht ik niet meer ivm de zwangerschap.

7. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Ik heb normaal ook heel veel last van hooikoorts, al vanaf maart vanwege berken- en elzenpollen. Maar dit jaar (zwanger nu 20 weken) heb ik er nog geen last van gehad! Had wel gelezen dat het minder kon worden in de zwangerschap... hopelijk zet dit door, want het ergste is altijd mei/juni vanwege graspollen. Gek word je daarvan...

Voor iedereen met hooikoorts: hopelijk is het minder door je zwangerschap, maar zo niet: heeeeeeel veel sterkte...!

8. Princess

Princess Actief lid

Feb 20, 2007
    346
    0
    0
    Boekhoudster
    België
    Hier is het niet minder door de zwangerschap, spijtig.
    En bij mij is het seizoen van maart tot en met september. Nog een tijdje dus.

9. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    bij mij ook niet minder, juist veel erger helaas....ook meer kortademig dan anders
    dus ben toch blij dat er blijkbaar toch wel een medicijn is dat ik kan gebruiken

10. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    sterkte meiden met hooikoorts ik zat vorig jaar in hetzelfde schuitje poeh wat heb ik me beroerd gevoeld zeg snotteren niezen gevoel van glas in mijn ogen zo pijn deed het...
    Nu mag ik mijn medicijnen gelukkig weer gebruiken

Share This Page