Heeft iemand hier weleens meegemaakt of gehoord dat een stel ondanks traag/plakkerig zaad gewoon zwanger werd op de normale manier?
Ja, met traag zaad wel ja. Er zitten altijd wel een paar geluksvogels tussen (gelukkig!). Plakkerig zaad...? Elmo
Ja dat zei mijn gyn hahaha er zaten plakkertjes op. Vind het zelf ook best plakkerig hahahaha (sorry)
Maar als het zaad plakkerig is hoeft dit toch weer niks over het sperma te zeggen? Mijn man heeft amper zaad...maar wel genoeg "smurrie" hoor...whahaha *flauw!*
Jawel. Er zaten plakkertjes op de zaadcellen. Dit zorgt ervoor dat ze een stuk langzamer zijn en zo dus de eindstreep nooit halen.
Hoi Nuage, Mijn man heeft traag zaad en wij zijn precies na 2 jaar spontaan zwanger geworden. Helaas wel een miskraam. Maar het kan dus wel meid. Grt Vanilia
Daarom meid, je weet het nooit. Ik zou zeggen ga vol goede moed verder en als je het echt niet meer ziet zitten kun je alsnog verzoeken om met behandeling te beginnen. Succes meid.
We gaan volgende maand beginnen met IUI. Maar door al dat gedoe was ik helemaal vergeten dat je ook nog spontaan zwanger kan worden hahaha had er niet meer op gerekend...
Hoi Nuage, Bedoel jij dat het zaad van jouw man MAR+ is? Dan kleeft het nl. samen, misschien is dat wat de gyn bedoelde met plakkerig? groetjes
Als het idd Mar+ is, lossen ze dat so wie so op met IUI, dus geen probleem hoor! groetjes en succes met de IUI
Klinkt wel hetzelfde. Want de hoeveelheid, beweeglijkheid en alles was ruim voldoende. Ze had het over receptoren op de zaadcellen die ervoor zorgen dat ze aan elkaar plakken. Is dat Mar+?
MAR+ houdt in dat de man antilichamen aanmaakt tegen zijn eigen sperma, komt vaker voor dan je denkt. Het sperma klontert daardoor samen en is minder beweegelijk/langzamer. Ze kunnen dit ondervangen door voor de IUI het sperma op te vangen in een bakje met medium ipv een leeg bakje. groetjes