ervaringen zwangerschapszwemmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marit123, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben benieuwd of er hier meiden zijn die ervaring hebben met zwangerschapszwemmen. Ik beweeg nogal weinig nu, fiets ook niet veel dus wil graag in beweging blijven voordat ik dichtgroei;)
    Weet iemand wat er precies gedaan wordt en wat is de meerwaarde van bijv. gewoon zelf baantjes trekken elke week?

    Ik ben benieuwd!

    Groeten, Marit
     
  2. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Wij doen op verschillende manieren baantjes zwemmen (ook bijvoorbeeld alleen met je armen of alleen met je benen, dus wel heeeeel afwisselend) maar we doen ook gedeeltes onderwaterzwemmen (voor je longen te oefenen) en in het ondiepe joggen en oefeningen voor je bekken..... En.... 10 minuutjes lekker drijven als laatste... Heerlijk!
    Dus het is niet alleen maar suf baantjes trekken, en je hebt nog eens een beetje contact met anderen.... Vanavond mag ik weer!

    Groetjes!
     
  3. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij ons was het voornamelijk baantjes zwemmen, maar dan wel afwisselend. Soms met een bal of drijfmatje en dan bijvoorbeeld zittend op een matje en alleen met je armen naar de overkant enz.

    Moest er helaas mee stoppen ivm bekken,maar was echt heerlijk om te doen, vooral omdat je het gewicht van je buik niet voelt in het water
     
  4. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hier ook heel positief over zwangerschapszwemmen. Wij hebben helemaal geen baantjes getrokken, alleen een beetje joggen, strekken, maar alles heeeeel e a s y. Haha. Ik vond het met name heel ontspannend en kon 's avonds lekker slapen.

    Gewoon lekker doen. Ik vond het leuker dan zwangerschapsgym.

    Kari
     
  5. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Vond het echt heerlijk en stiekem mis ik het ook wel. Aan het eind ook 10 minuten dobberen met de muziek aan en dan dommelde ik helemaal weg.
    Echt een aanrader.
     
  6. tascha

    tascha Fanatiek lid

    8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Vanaf wanneer zijn jullie gaan zwangerschapszwemmen. Ik wil ook graag gaan zwemmen en vraag me af of het nu al te vroeg zou zijn. Ik heb wel behoefte aan een beetje beweging en ontspanning.
     
  7. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    hoi,

    Hier ook eerst verschillende stijl baantjes trekken, onder water zwemmen en daarna in het peuterbad wat oefeningen doen en 5 min. rustig dobberen met je hoofd op zo'n slang zodat ie blijft drijven.

    Heerlijk. Ik ben vorige week voor het eerst geweest, je mag heen wanneer je wilt. Maar ga er wel vanuit dat de meeste dames al een heel stuk verder zijn. Ik vind dit geen probleem, maar als je je daar niet prettig bij voelt ou ik nog even wachten.
     
  8. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik zit er ook aan te denken om straks te gaan zwemmen, maar ik heb sinds een jaar of 10 behoorlijke watervrees. Nu ben ik een paar keer met mijn vriend naar het zwembad geweest om te proberen om wat zekerder te worden (dus in het diepe) en ik durf nu kleine stukjes daar in te zwemmen. Onderwater zwemmen zie ik dus echt niet zitten, maar een baantje lukt al wel. Zou het wel geschikt zijn voor mij? Ik sport normaal erg veel (paardrijden) maar ben daar nu tijdelijk mee gestopt en het lijkt me wel zinvol om mijn spieren te blijven trainen, omdat alles al ruimer, zwakker en losser wordt door de zwangerschap.
     
  9. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Hé Dinky!
    je kan het gewoon even vragen toch? Of het problemen opleverd...
    Onze "juf" is echt superrelaxed. Als je iets niet wilt/durft of als iets te zwaar is, blijf je gewoon even een telletje aan de kant, of je doet een baantje schoolslag heen en weer..
    Het is echt heerlijk!
    Bij ons in het zwembad kan je ook per les betalen. misschien kan dat bij jou ook? Dan zit je niet gelijk aan een serie lessen vast!

    Succes!
     
  10. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    @ tascha: ik denk dat je met zes weken nog iets te vroeg bent voor zwangerschapszwemmen... ik zwem nu in het weekend gewoon baantjes in een zwembad. Ook heerlijk. Later ga ik wel op zoek naar echt zwangerschapszwemmen... volgens mij is dat pas leuk later in de zwangerschap.
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In princiepe mag je al vanaf het begin van je zwangerschap mee doen. Ik zelf ben begonnen op 16 weken.
     

Deel Deze Pagina