Hoi, Ik ben 2 weken geleden bevallen van onze dochter. dezelfde avond gestart met bv en kolven om de boel op gang te brengen. helaas met dag 3 moeten stoppen ivm verdenking koemelkallergie bij de kleine meid. ik heb niets gehad om mijn borsten te laten opdrogen alleen de tip 24/7 een stevige bh te dragen met beugel ook onder de douche. net bh afgedaan het word gewoon benauwd . is het normaal dat ze nog steeds pijn doen en overgevoelig zijn? Wanneer stopt t? Heb trouwens ook allemaal schilfertjes op mijn tepels.
He wat een vervelend advies, of wilde/kon je zelf moet op een koemelkvrij dieet? Een strakke bh met beugel is een achterhaald advies, zo krijgen vrouwen dus borstontsteking. Afbouwen van bv was een slimmer advies geweest. De melk moet er toch uit. Kun je met de hand de druk eraf kolven? Heb je ook koorts?
Bijzonder dat een KA dan niet een koemelkvrij dieet aanbeveeld. En met 3 weken, kma...een bijzondere conclusie. Jammer dat je ook geen goede begeleiding hebt gehad. Zomaar stoppen...je borsten hebben toch geen uit-knopje? Het zijn inderdaad achterhaalde adviezen. Als je al een bh aan wil, dan absoluut geen beugel! Die knelt de kanaaltjes af, waardoor er kans is op verstopping. Heel logisch dat je hem uitgedaan hebt! Als je last hebt van knobbels, harde plekken: inderdaad proberen om die weg te halen. Met de hand,of anders met de kolf. Wees echt voorzichtig, anders zit je straks met een borstonsteking, en dat is zo niet leuk! Liever de tijd nemen, zo werkt het nu eenmaal..