vraagje, stuitligging bij 31 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Emma21, May 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Hallo dames,

Ik ben nu 31 weken zwanger en ons kleintje ligt al zeker een week of 8 in een stuit of dwars. Is de kans nog groot dat ze draait uit zichzelf? Ik zit namelijk niet echt te wachten op een keizersnede:$
    De verloskundige begon al over een draaipoging met 36 weken. Maar ik heb de placenta voor zitten, dus dat kan dan ook niet altijd.
    Bij wie lag het kindje ook (altijd) in een stuit en is ie uiteindelijk nog gedraaid? Of d.m.v. een draaipoging? En heeft iemand ervaring met voetreflexzone therapie of moxatherapie?

2. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Die van mij lag ook tot 32 weken in stuit, toen opeens goed om, met 34 weken weer een dagje in stuit en siinds 35 weken gewoon goed om! Ik zou het nog even de tijd geven en zorgen voor voldoende ontspanning en rust, waarschijnlijk draait ie gewoon goed om binnenkort! Succes

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    #3 mel78, May 6, 2011
    Last edited: May 6, 2011
    N. lag met 32 weken nog in een stuit, met 34 weken was ie zelf gedraaid. Volgens de VK draaien de meeste kindjes gelukkig uit zichzelf.

Mocht je kindje zelf nog gaan draaien, voel je dat waarschijnlijk heel goed. Het doet nml best wel pijn omdat het niet zoveel ruimte meer heeft.

4. Hester

Hester Niet meer actief

Tot een week of 36 - 37 kan de baby heel goed nog zelf draaien, dus geen zorgen!

De mijne ligt al weken in stuit, maar ik heb het idee dat hij vandaag van plan is om zich om te draaien want ineens lijkt mijn buik anders: alsof hij nu dwars is gaan liggen.

Bij 31 weken ligt nog ruim 1/3 van de kindjes andersom.

Overigens: ondanks dat hij krap vruchtwater heeft, doet het draaien / bewegen hier geen pijn hoor.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    tot week 31 heeft ons knulletje altijd netjes met zijn hoofdje na beneden gelegen.
    Maar in week 33 bleek hij ineens in een stuit te liggen.
    Ik ben nu bezig met moxa therapie (op aanraden van vk) en moet zeggen dat hij wel weer veel meer beweegt.
    Dinsdag heb ik weer een echo om te kijken of hij weer goed is gedraaid.

6. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    bedankt voor jullie reacties!
    Het kan dus nog alle kanten op..

Ik denk dat de baby nu weer is gedraaid trouwens want ik voel de hik onderin, dus dan zou je denken dat het hoofdje onderin ligt toch?
    Ook voel ik bovenin trappen. Nou ja ik wacht het gewoon af..

7. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Onze eerste heeft de hele rit in onvolkomen stuit gelegen. Moxa geprobeerd maar hielp niet. Draaipoging baatte ook niet. Het is uiteindelijk een geplande keizersnede geworden omdat ik een stuitbevalling niet zag zitten.
    Nog altijd draait hij niet graag; het draaide zich voor het eerst pas zelf om met 9 maanden.... Zou er een verband zijn?

De tweede lag tot en met de 31e week in stuit en draaide zich toen uit zichzelf. Dit is een vaginale bevalling geworden.

Ik hoop dat je kleine zich nog draait!

8. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    mijn kleine lag met 31 weken ook nog steeds in stuit. Volgens de VK moest ik me geen zorgen maken en waren er nog zeeën van tijd. Maarja, ongemerkt loop je toch te malen...
    Toen ik met 34 weken weer op controle moest komen bleek de baby inderdaad netjes met het hoofdje naar beneden te liggen! Kan dus inderdaad nog prima!

9. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Mijn baby lag ook in stuit, maar ik heb echt heel duidelijk gevoeld dat ze verkeerd ging liggen (met 26 weken). Ik had te weinig v.w.
    Ook een draaipoging gehad, maar bleef verkeerd liggen. Wel geprobeerd stuitbevalling te doen, maar is uiteindelijk toch een ks geworden. En ik moet zeggen dat het me heel erg meeviel. Terwijl de bevalling (stuk) me wel is tegen gevallen. Als je het hele verhaal wil, stuur maar een pb.

10. Pingu

Pingu Niet meer actief

Ons mannetje lag tot 34 weken ook in stuit. Uiteindelijk is hij spontaan omgedraaid.

Mijn verloskundige zei dat ze tot ongeveer 36 weken de tijd hebben om te draaien.

11. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Ook die van ons lag bij 31 weken in stuit en had sowieso al heel vaak in stuit gelegen bij eerdere controles. Uiteindelijk lag ze de controle daarna gewoon goed en zo ligt ze nog steeds: netjes met 't hoofdje naar beneden.
    Ik kneep 'm ook al, maar zo zie je maar, de baby heeft nog de tijd om te draaien hoor!

12. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    bedankt voor jullie reacties!

Ik ben inmiddels ook begonnen met moxatherapie.
    En meteen tijdens de eerste keer werd ze al erg druk en bij de vierde keer is ze gedraaid volgens mij!:D
    Ze ging eerst een tijdje dwars liggen en is toen doorgedraaid. (ik kon het duidelijk voelen) Ik voel nu ook bovenin trappen en geen hoofdje meer.
    Ik weet het nog niet helemaal zeker, 3 juni heb ik een echo dus ik hoop dat ze dan goed ligt!

Share This Page