Ondanks verklevingen toch zonder hulp zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bright, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    @Deborah
    Ja lekker getraind. Gelukkig niet zo zwaar als vorige week. Wel goed moe geworden en gezweet, maar gelukkig nu niet zo'n spierpijn. Morgen weer, hihi.
    Zou het inderdaad even voorleggen aan de HA je hoofdpijn. Ken je migrastick? Dat is verkrijgbaar bij de drogist, helpt ook goed. Mijn man gebruikt dat ook bij zijn migraine.

@Caro,
    Awh meid, want ontzettend vervelend dat je je zo k*t hebt gevoeld afgelopen weekend. Kan het me wel heel goed voorstellen hoor en ik vind het ook heel knap van je dat je je er zo overheen hebt gezet en er nu weer helemaal voor gaat. Applaus voor jou! :thumup:

@Allen,
    Hier gaat het zijn gangetje. Heb sinds mijn ei weer meer last bij het naar de wc gaan, vooral bij het plassen. Vermoed dat er weer wat verklevingen terug zijn :(
    Nou ja, we zullen wel zien. Het is niet anders. De 17e weer heen, dus dan kan ik het weer voorleggen.

Fijne avond allemaal.
    Ik ga even lekker eten.

Liefs

2. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    hey Caro,

wat herkenbaar wat je schrijft.
    ik vind het zo naar voor je................. hadden we maar een toverstafje he.........

ik ben in ieder geval blij voor je dat je je nu iets beter voelt en dat je de moed niet opgeeft.

mijn zus, die twee jaar ouder is dan ik, kampt hier ook al wat jaartejs mee.

toen ik nog niet gestopt was met de pil, begreep ik dat soms niet........ dat ze er zo in opging en dat ze zo neerslachtig kon zijn....................

nu weet ik wel beter.

ik hoop zo dat je snel mama zult worden..........

misschien heel raar, ik ken jullie helemaal niet maar ik voel me toch verbonden met jullie.

liefs
    ella

3. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    hey Bianca,

mooi dat je niet zo'n spierpijn hebt.
    heerlijk he, wat afleiding............

wat shit dat je denkt dat er weer verklevingen zijn.
    pffff.................
    ik hoop van niet......
    vaak ken je je eigen lichaam het beste, dus blijf het maar goed in de gaten houden en geef het indd maar even aan.

we wachten maar even af he.

sterkte ermee.

liefs
    ella

4. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    @ allen,

nog geen ongi hier............
    tja ik weet het ook even niet.

heb last van vanalles maar ik wacht deze week eerst eens rustig af........
    (hoop dat ik dat kan).

ik blijf jullie in ieder geval op de hoogte houden.

x
    ella

5. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    oh ja, wat lief dat jullie duimen.
    dankjewel............

doet me goed!

fjijne avond
    (heb cursus en ben doodmoe, bleh!)

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zo, het eten staat op, dus heb weer even tijd om verder te reageren.

Bright, gelukkig dat jij met je ongi niet zoveel pijn hebt in ieder geval. Goed te lezen dat jij ook af en toe van die gevoelens hebt t.o.v. zwangere kennissen/vriendinnen. Ik had er nooit zoveel last van gelukkig, maar nu... ik ken mezelf niet meer terug. :rolleyes: Het hoort er allemaal bij en des te duidelijker is dat de wens gewoon heel groot is.
    Jij sterkte en succes op het wachtbankje! Ik duim voor je!

Gaby, het is wel fijn dat je weet dat je zusje en schoonzusje bezig zijn... dan komt het niet zo onverwachts aan, want niets vervelender dan dat.
    Over je vraag v.w.b. eipijn: daar heb ik helemaal geen last van. Je hoort wel veel meiden erover. Volgens mij is het niet specifiek iets wat bij verklevingen hoort, maar het zou natuurlijk best kunnen. Mijn verklevingen zijn in april vastgesteld. 1 eileider zit zo goed als dicht en de ander is open (althans... toen nog wel). Die hebben ze doorgespoten tijdens de kijkoperatie. 2 April was de operatie en 16 juni had ik een positieve zwangerschapstest in handen... dus dan denk je al gauw dat het daardoor komt. Echt heel rot voor jou dat beide eileiders verkleefd zijn. Kun je er een beetje mee omgaan? Je zult wel uitkijken naar de afspraak met het ziekenhuis straks. Hopelijk kunnen ze nog opengemaakt worden.

Ella, jij herkent de pijn dus ook. Ja... dat je het uit kunt schreeuwen soms gewoon, heel vervelend. Ik heb het ook meestal maar 1 dag.
    Spannend voor jou lees ik! Oh meid, ik hoop het toch zo! Zou super zijn!

Even voor de duidelijkheid: JULLIE GUN IK HET ALLEMAAL HEEL ERG DAT JULLIE ZWANGER WORDEN HOOR! En in m'n eigen omgeving gun ik het natuurlijk ook iedereen, maar dat steekt en bij jullie heb ik dat totaal niet! Komt ook omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

Ella, ik wacht toch maar tot april voor de afspraak met de gyn. Vind het heel moeilijk, maar wil het toch nog op de natuurlijke manier een kans geven. Mochten m'n klachten nu echt niet uit te houden zijn, trek ik zeker eerder aan de bel, maar 1 dag per maand houd ik het nog wel vol. Ook al is de angst dat de endo uitzaait heel groot.
    Jullie gaan in december weer naar de gyn? Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Maar misschien is het helemaal wel niet nodig en ben je zwanger!

Ik klik even op verzenden, want ga even bij m'n pannen kijken en anders ben ik bang dat de laptop uitslaat en ik alles kwijt ben. Laptop heeft namelijk nogal eens vreemde kuren.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Sterre, vervelend die hoofdpijn! En dan heb je ook nog last van reuma. Bah, niet leuk. En je bent kapster? Moet je zeker vaak familieleden knippen? Mijn schoonzusje is ook kapster en ik vind het zo handig! Ze krijgt altijd wel een dikke fooi hoor haha.

Loe, herkenbaar jouw klachten (helaas). Bij diepe penetratie doet het bij mij ook zo verschrikkelijk pijn! Euhm... en bij bepaalde standjes ook... auw! :oops: Ik heb dus ook rectovaginale endometriose... tussen het rectum en de vagina zit een endoknobbel. Bij het eerste inwendige onderzoek raakte de gyn dat aan (via de achterkant, ahum :( ), nou ik kon wel door de grond gaan, zo'n zeer deed dat. :confused: Sorry voor mijn praat hoor dames! :) ;)
    Vind het trouwens ook heel raar dat je gyn zo luchtig doet over het feit dat hij je ene eierstok niet in beeld krijgt.
    En net als jij, ben ik zelf ook altijd maar twee dagen ongesteld en daarna nog een beetje.
    Ik hoop niet dat ik je ongerust maak zo, maar het is wel heel herkenbaar wat je schrijft. Hoop dat het meevalt voor je. Heel veel succes in december bij de fertiliteitsarts. Ben benieuwd hoe het je verder vergaat.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bedankt voor je lieve woorden! Wat sneu voor je zus zeg. Lukt het haar dus ook niet om zwanger te worden? Heeft ze ook endo?

Ja, apart is dat he. Ik voel me ook met jullie verbonden. Komt volgens mij echt omdat we in hetzelfde schuitje zitten.

Vind het trouwens knap dat je nog niet getest hebt! Maar kan het me ook wel voorstellen.

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Thanx meid!

Wat vervelend dat je weer wat meer last heb nu. Eng idee. Het is ook zo vervelend dat ze alleen met een kijkoperatie kunnen zien of en waar de verklevingen zitten. Wel fijn dat je binnenkort alweer naar het ziekenhuis kunt.

10. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @Ella
    Ik hoop ook dat het niet zo is, maar goed. Het is inderdaad net als wat Caro zegt, de enige manier om het zeker te weten is de kijkoperatie. En daar heb ik geen zin meer in.

Wat maakt dat je nog niet gaat testen? Heb je wel eens een langere cyclus gehad? Wel knap hoor, dat zou ik niet kunnen. Ik hoop het voor je meid! DUIM DUIM DUIM DUIM

@Caro
    Wat een lief bericht van je. Ik gun het jullie ook allemaal heel erg. Natuurlijk zou ik wel een steekje krijgen denk ik als jullie het zouden melden, maar ik zou ook heel blij voor jullie zijn. En dat ieniemienie steekje is dan niets in vergelijking met andere steken die ik soms bij anderen voel.

@Allen
    Jullie zijn schatten! Het voelt heel goed om hier lekker te kletsen met meiden die weten waar het over gaat.

*dikke internet knuffel*

Liefs

11. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Even lastig vallen sorry! maar hoe zijn jullie er achter gekomen dat je verklevingen heb?

Een oud collega van me had dit en heeft (niet spontaan) een tweeling gekregen! maar liet er verder niks over los!

liefs

12. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    hoi Caro,

nog even snel een berichtje voor het slapen gaan.
    mijn zus heeft indd ook endo (is erfelijk). zij is al vier jaar bezig.
    lang verhaal waarom het zo lang geduurd heeft, veel gesukkeld......

in maart krijgt ze haar eerste ivf.

bianca en caro,
    ik heb nog niet getest omdat ik te bang ben voor een vmk.
    ik moet eerlijk zeggen dat ik wel sterk het vermoeden heb dat het raak is (ik was notabene zo in paniek omdat ik dacht dat we te laat waren begonnen met "klussen" ik schaam me een beetje als het dan ook nog "raak" zou zijn. maar hoop het wel natuurlijk).

mijn cyclus was eigenlijk regelmatig. maar je weet nooit wat voor gekke stunten je lichaam uithaalt, niet?

ik kan me goed in jullie gevoelens verplaatsen. we zitten inderdaad in hetzelfde schuitje. ik hoop ook echt dat we allemaal (snel) een succesverhaal mogen schrijven.

ik wacht even af............... ben benieuwd hoe lang ik dat volhoud.'
    misschien dat ik aan het eind van de week toch maar een test doe.

slaap lekker

x
    ella

13. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    hoi mayby

misschien raakte je oud-collega niet zwanger en zijn ze naar aanleiding daarvan onderzoeken gaan doen.

wellicht heeft ze ook pijnklachten gehad.

ze zullen ook een kijkoperatie gedaan hebben omdat je de verklevingen dan pas kunt zien.

ik ben erachter gekomen door de hevige pijnklachten (+ mijn zus heeft het en het is erfelijk) ik had een cyste op mijn eierstok (dat voel je wel, kan ik je zeggen).
    ook heb ik darmklachten en moet ik veel plassen.
    pijn bij het vrijen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

groetjes
    ella

14. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    oh ja.....................

ik *knuffel* even terug.

x

15. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Via pijn na eisprong tot ongi. Verwezen naar GYN. Die heeft inwendige echo gedaan, leek cyste op een eierstok te zien. Kijkoperatie om deze te verwijderen, bleken verklevingen te zijn.

Dus naar mijn weten alleen via een kijkoperatie.

Liefs

16. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @Ella
    Meissie, is die angst minder aan het eind van de week? Anders zou ik gewoon gaan testen.

Ik hoop het zo voor je meid! DUIM DUIM DUIM!

En zo ja, dan verwacht ik een hele lading HCG in dit topic, hihi.

Liefs

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Caro: Kei vervelend dat je je zo rot heb gevoeld maar een dikke pluim dat je je weer opgepakt hebt!
    Mijn moeder heeft ook heel erg endo gehad en die is van beide broertjes 6 jaar bezig geweest maar die heeft verder geen hulp gehad o.i.d anders had het waarschijnlijk niet zo lang geduurd. Zij is daarvoor nooit naar een dokter geweest maar vraag me niet waarom.
    Ik voel ook weleens van die steken als ik een zwangere zie. Een vriendin van mij is hoogzwanger en bij haar was het binnen 2 keer raak en ben stiekem toch wel een beetje jaloers. Mijn schoonbroer en schoonzus hebben in Juli een zoontje gekregen en daar was het in 1 keer raak bij, een andere vriendin 3 rondes, weer iemand anders ook in 1 x...Dan denk ik weleens, waarom wij niet?
    Ik ben inderdaad kapster en nagelstyliste en heb een part-time eigen salon aan huis. De rest van de week werk in nog bij mijn baas als bedrijfsleidster. Gelukkig goed te combineren maar ik hoop in de toekomst volledig met mijn salon bezig te kunnen gaan zijn. Is ook wel handig mochten we gezegend worden met een kleine. Dan kan ik gewoon lekker aan huis werken.

@Ella: Oeehhh spannend voor jou! Ik duim héél hard mee! Ik zou denk ik ook al getest hebben, ben veelste nieuwschierig wat dat aangaat :oops: En inderdaad, als het raak is:
    HCGtjes HCGtjes HCGtjes :whistle:

@Bianca: Vervelend dat je denkt dat de verklevingen terug zijn. Ik zou het ook zeker aangeven strax maar kan me ook indenken dat je niet weer op een kijkoperatie zit te wachten. Als ik strax terug moet, als het niet gelukt is, dan krijg ik waarschijnlijk ook weer een operatie en zie er ook tegenop.

@Mayby: Ik had heel veel pijn tijdens mijn ongie (kroop over de grond en het zweet brak me letterlijk uit van de pijn) Omdat mijn moeder het ook had omdat (net wat ella zei) het erfelijk is heeft de gyn een kijkoperatie voorgesteld en ondanks dat ik als de dood was heb ik het toch gedaan en achteraf maar goed ook. Wij waren op dat moment nog niet bezig met kindjes maar de uitslag heeft ons toen aan het denken gezet. Je gaat er ineens heel anders tegenaan kijken als je te horen krijgt dat je moeilijk kindjes kan krijgen.

Met mij gaat het verder wel goed. Temp was 2 dagen omhoog maar vanmorgen weer een klein beetje omlaag dus ben een beetje bang dat ik mijn ei weer kwijt ben :oops: Heb wel weer een ei-gevoel in mijn onderbuik dus zal het wel loslopen maar ben toch stiekem een beetje bang dat ik em mis. En aangezien vriendlief cursus heeft vanaaf zullen we niet meer aan klussen toe komen denk ik...Morgen even mijn temp afkijken.
    Ik heb trouwens ook besloten dat ik de volgende ronde, 2 maanden stop met tempen en dan de laatste 3 maanden weer wel voor de gyn maar ik wil even rust aan mijn hoofd wat dat betreft. Zit toch weer naar die kaartjes te turen of ik mijn ei kan ondekken...pfff nee ben het even zat.

Liefs!

18. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @Deborah

Leuk zeg je eigen salon. Ik hoop voor je dat het in de toekomst zover komt dat je je daar volledig op kunt richten. Met natuurlijk een kleine erbij ;)

Ik zie op zich niet zo tegen de operatie op. Maar ik vraag me af wat het voor nut zal hebben. Ben nu in augustus geopereerd, alleen de daarop volgende maand geen last. Vorige maand wat meer. En nu dus bijna weer volop. Dan heeft het al met al zo'n twee maandjes waarschijnlijk 'los' gezeten. En elke operatie zorgt weer voor meer littekenweefsel. Ik leg het wel even voor aan onze arts.

Meis, zit nou niet naar die kaartjes te turen! Daar wordt je alleen maar onzeker van en gestressed. Gewoon invullen en dan wegleggen. Desnoods vul je per dag even in je agenda je temp in en ga je pas aan het eind van de maand je grafiek invullen. Dan kun je ook niet gaan turen.

Liefs

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Bianca

Aha zit het zo. Ik kijk er tegenop omdat ze dan gaan kijken of zie die gesloten linkereileider nog kunnen openen...zou wel vervelend zijn als dat niet lukt. Heb dus meer angst voor slecht nieuws denk ik.
    Ik moet ook inderdaad niet kijken naar die kaartjes maar de angst om mijn ei te missen schoot er gisteren toch ineens even in. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom omdat, ik juist zo lekker bezig was met niet opletten zeg maar. Heel gek.

Oja *geeft internet groeps-knuffel* omdat we zo lekker kunnen praten met elkaar en weten waar we het over hebben v.w het zelfde schuitje.

Liefs!

20. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    hey meiden,

hier nog geen ongi.
    wel wit verlies.

@ bianca
    tuurlijk sta ik te trappelen om te testen maar ik kan me nog goed herinneren dat ik een paar maandjes geleden ook niet direct een positieve test had.
    ik probeer mijn lichaam even de kans te geven om voldoede HCG (hoop hoop hoop) aan te maken. haha

ik denk dat ik zaterdagochtend ga testen (mits ik nog niet ongi ben), dan hebben we ook niet zo'n haast.

je hebt gelijk dat die angst er ook aan het eind van de week is...... maar ik probeer mezelf niet te hard van stapel te laten lopen.
    (voor zover dat mogelijk is, hihi)

liefs

Deel Deze Pagina