hey gaby, fijn dat je er weer bent. ik kan het me inderdaad wel voorstellen, met je zus. lijkt me niet makkelijk hoor. succes meid! ik ben ook benieuwd hoe je gesprek gegaan is........ hoi caro, verdorie! toch een kerstdiner met ongi-pijn. is het uit te houden? inderdaad vreselijk nu februari dichterbij komt. wie weet gaat het nog voor die tijd lukken. misschien heb je in februari wel een posi-test. hoe fijn zou dat zijn?! lieve schat, we gaan er gewoon weer voor....... hallo deborah, zo, jij hebt een hoop goede voornemens..... haha inderdaad verstandig om een andere gyn te pakken als je er geen goed gevoel bij hebt. nu mag er wel wat actie op gezet worden he?! succes met je schoonzus. daar zou ik ook ontzettend kriebelig van worden. haha lijkt een beetje op mijn vriendin, hahaha misschien moeten we ze eens aan elkaar voorstellen, whahahaha ach ja, wie weet hoe wij straks zijn ( ik hoop niet zo overdreven, hihihi) hey bianca, succes met klussen zet 'm op, hahaha! geniet maar van elkaar. wij gaan "heiligavond" naar mijn ouders. mijn 2 zussen (met de mannen) zijn er dan ook en mijn opa en oma. het zal de laatste keer zijn dat we dan zo bij elkaar zijn omdat mijn opa longkanker heeft. hij gaat heel snel achteruit. dus ik probeer er extra van te genieten. 1e kerstdag naar schoonouders (en schoonzus). hier heb ik inderdaad niet zo veel zin in. verplicht nummertje. soms is het heel gezellig maar soms denk ik ook "wat doe ik hier".... HELP! hahaha ach ja, ik sla me er wel doorheen. meestal als ik geen zin heb, wordt het toch heel gezellig. oud en nieuw vieren wij ook meestal met vrienden. nu hebben we nog geen plannen. de alcohol mag in ieder geval nog rijkelijk vloeien. hihi ik wens julie allemaal hele fijne kerstdagen....... en een vruchtbaar nieuwjaar.......... stel je voor dat we tegelijk zwanger zouden zijn..... allemaal achter elkaar...... en dan gaan we samen kleertjes shoppen heerlijk he, dromen. haha liefs ella
@Ella, Hihi, gaat goed met klussen Meis wat ontzettend naar dat je kerstavond moet doorbrengen met de wetenschap dat het de laatste keer is met je opa erbij. Meis, heel erg veel sterkte en geniet van iedere seconde! En zeg alles wat je nog zeggen wilt op deze avond. Dus ook een verplicht nummertje 1e kerstdag? hihi, ik ook. Maar net doen alsof we gek zijn Ik droom gezellig met je mee hoor. Heb vier pendels voor december staan, dus hoop dat ze uitkomen! Dikke kerstknuffel aan jullie allemaal. Liefs
Hey meiden, Kom even gluren hier zo op 1e kerstdag. Vandaag naar mijn schoonouders geweest, was wel leuk alleen net zo verlopen als verwacht. Kindje oppakken, mee rond liggen slepen, huilen, weer neerleggen, 5 sec erna weer oppakken..pffff. @Ella: misschien inderdaad een idee om die 2 bij elkaar te zetten hahaha. @Bianca: Ik gebruik deze ronde lekker helemaal niks, ik laat het even op z'n beloop. Tja, ik kreeg voor 6 maanden kaarten mee om te tempen dus doe het maar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind alleen weet je gewoon precies hoe het zit en dat geeft spanning vind ik. Het is inderdaad niet fijn kerst vieren als ze zo overladen worden met cadeau's...weten ze van gekkigheid niet meer hoe en wat, dat is jammer. Enne, klusser de klus @All: Allemaal zwanger in 2009! Yay! Liefs, Deborah
Hey meiden! Allemaal de kerstdagen goed doorgekomen? Ben blij dat ze weer achter de rug zijn; lekker weer je eigen gang kunnen gaan, heerlijk! We hebben het wel heel gezellig gehad en lekker genoten. De ongi is alweer zo goed als over. Wel weer wat pijn gehad, maar het waren gelukkig maar korte aanvalletjes en kon ze redelijk onder controle houden met de Naproxen. Nu weer vol goede moed de volgende ronde in. Ik blijf positief! Hoop dat 2009 ons jaar mag worden meiden! Dat we lekker zwanger mogen zijn en wie weet misschien wel bevallen. We gaan ervoor met z'n allen. @ Deborah, jij hebt je ongi ook weer achter de rug inmiddels? Altijd fijn om er weer even vanaf te zijn... en hopelijk voor de komende negen maanden. @Ella, hoe gaat het met de krampen? En ben je lekker aan het genieten van je vrije dagen? Zal wel een raar gevoel zijn geweest om waarschijnlijk voor de laatste keer kerst met je opa te vieren. @Bianca, is het meegevallen bij je schoonouders. Nee... helaas heb je die niet voor het kiezen. Ik kan op zich wel goed met m'n schoonouders overweg, alleen ze zijn wel totaal anders dan ik ben... Praten ook heel veel over zichzelf en oh wat word ik daar af en toe kriebelig van. Wij gaan vandaag even naar de stad. Mannetje moet nieuwe sportschoenen hebben voor z'n werk en denk dat we nog even lekker naar buiten gaan... even naar het bos of zo... het is heerlijk weer zo te zien! Fijne dag allemaal! xxx
Hey dames! @Deborah, Bevalt het goed zo zonder tempen enzo? @Caro, Fijn dat je ongi weer zo goed als over is. En gelukkig maar dat de naproxen de boel onder controle kon houden. Nieuwe ronden begint! Ella, Gaby, hoe is het met jullie. Leuke kerstdagen gehad? @Allen Hier alles goed. Weet niet wanneer mijn ei is. Kan zijn dat ie al geweest is, maar kan ook zijn dat ie nog komt. Op de één of andere manier geeft mijn lichaam mij nu lang niet zoveel ei-symptomen als met ovutesten. Raar maar waar. Ach nou ja, klusser de klus. Hihi. De kerstdagen zijn weer voorbij. Het is me heel erg meegevallen. Beide dagen waren erg gezellig. Vanavond op verjaardag, niet zo'n zin in. MOrgen nog lekker vrij en dan weer aan het werk. Fijne avond meiden. Liefs
hoiii allemaal hier nog steeds geen ei dinsdag maar beginnen aan de ongie opwekker! Het was trouwens geen solicitatie haha.. ik loop bij een reintergratie bedrijf ,ik ben voor de helft af gekeurd door de ziekte van crohn. Nou belde mijn jobcoache dat ik een gesprek had, maar dat had ik dus verkeerd op gevat haha Het was een mevrouw die veel contact heeft met bedrijven, maar ze had al 2 banen (administratief med.) voor mij op het oog Nou me operatie komt gelukkig ook steeds dichterbij JIPPIE ! ik ga naar bed, ik reageer morgen ff op jullie verhalen knuffels Gaby
Fijn Bianca, dat de kerstdagen mee zijn gevallen! Raar he... dat je nu weinig ei-symptomen opmerkt. Gaby, balen dat je je ei nog niet hebt ontdekt. En inderdaad... je operatie komt steeds dichterbij. Spannend. Hier alles goed. Ben alleen erg moe... Snap ook niet dat ik nu nog achter m'n laptop zit. Ga zo maar naar bed... Welterusten!
Hey meiden, @Caro: Jaja ongie is gelukkig weer voorbij. Heb er wel veel pijn van gehad dit keer maar ja, het is niet anders. @Gaby: Shit zeg dat je ei nog niet is geweest. Maarre hoe weet je dat eigenlijk? Temp je? Je operatie komt steeds dichterbij! Oepsie, heb je het verkeerd begrepen over je 'sollicitatie', maar dat maakt niks uit. 2 banen op het oog is mooi, nu hopen dat er wat uit gaat komen. @Bianca: Gelukkig ben je de dagen goed doorgekomen. Hmm, gek dat je lichaam nu anders reageert. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Niet tempen bevalt me heel goed. De druk is even weg, althans, je weet wel ongeveer welke dag je zit e.d maar ik heb nu vakantie dus is het wel fijn dat ik m'n wekker even niet hoef te zetten enzo. @All: Verder gaat het hier allemaal wel goed. Heb wel alweer een beetje last van een gespannen onderbuik maar dat heb ik iedere keer (behalve vorige cyclus) de week voor mijn ei. Ben benieuwd of ie deze keer wel 'normaal' op tijd is. Aankomende week ook nog lekker vrij, morgen naar de stad om cadeautjes te halen voor het dobbel-spel voor oud&nieuw met de vriendengroep. Morgenavond verjaardag van mijn schoonmoeder. Heb vandaag m'n nagels maar eens opnieuw gedaan en mijn haren geverfd...althans, streepjes... en zo rommel ik maar wat aan. Hubbie moet leren want die heeft begin Januari examens dus verveel me af en toe wel een beetje... Liefs, Deborah.
Hey meiden, Even snel berichtje voordat ik ga slapen. Heb eisymptoom! Vruchtbaar slijm net ontdekt en steekjes. Dus als het net als vorige keren gaat, dan over drie dagen ongeveer mijn ei. Langere cyclus weer dus deze keer. Reageer morgen verder. Ga aan de klus Liefs
@Gaby, Wanneer hoor je nu iets verder over die twee banen? Spannend hoor. @Caro, Ja raar zeg. Maar ze komen er nu aan. Ben benieuwd wanneer mijn ei dan is. Zal wel een cyclus worden van 35 of 36 dagen dit keer. Is je moeheid al wat over? @Deborah, Das ook wat. Verveel je je? Hoop dat je ei dit keer op tijd komt meid. Is het gelukt met cadeautjes halen enzo? @Allen, Ben blij dat mijn ei eraan komt, maar merk ook dat ik nu ga puzzelen over wanneer we dan moeten klussen. Ik weet dat de arts heeft gezegd om de dag en dat je dan alles wel afgedekt hebt, maar ik twijfel! Dat is dan wel het nadeel van geen ovutesten gebruiken. Wel de symptomen, maar niet zeker weten wanneer je het beste kunt klussen. Ik ben ook gewoon zo'n control freak en wil alles perfect! Heel naar soms deze eigenschap. Nou ja, we gaan gewoon om de dag aan de klus en dan zien we wel. Deze week niets te doen, ook niet op het werk. Denk dat ik maar eens ga kijken of ik vakantie kan opnemen morgen en overmorgen. Fijne jaarwisseling alvast meiden. liefs
Bright, jammer dat je cyclus zo lang is, maar... duidelijk een ei dus! Toch fijn dat je lichaam het zelf aangeeft. Ik voel er dus meestal niks van... heb die ovutesten echt nodig. Gisteren weer een lading besteld. Nu maar weer van Sensitest... die bevielen toch beter. Deborah, balen dat je zoveel pijn weer hebt gehad van je ongi... Gelukkig zit je ei er weer aan te komen. Gaat toch altijd weer snel allemaal he. Hier alles prima. Lekker een dagje voor mezelf vandaag. Weet nog niet wat ik ga doen. Vanavond met een vriendin boodschappen doen voor Oudjaarsavond. Heb op zich wel zin in Oud en Nieuw, maar het zal wel weer een kinderfestijn worden, want iedereen neemt z'n kinderen mee. Was vorig jaar ook zo... Vroeger hadden we nog leuke feestjes, maar daar is weinig meer van over. Fijne dag allemaal! Liefs!
Lastig hoor Bianca... wanneer je het beste kunt klussen. Toen ik zwanger werd, hebben we twee dagen achterelkaar geklust. Ik ben ook altijd bang om m'n ei te missen. Misschien nu eens een andere 'tactiek' proberen en toch zoveel mogelijk klussen rond je ei?
Ja misschien wel, maar iedereen wijst ons erop dat manlief mindere kwaliteit zwemmers heeft en dat het dan juist niet goed is om iedere dag te klussen. Ik moet ook niet zo moelijk doen! Blegh, wordt nu een beetje moe van mezelf. Wil ook gewoon er niet bij na hoeven denken en lekker mijn gang gaan. Pffff. Sorry hoor, even een klaagzang van mij. Liefs
Haha, ik snap je helemaal hoor... Heb je geen ovutest meer liggen? Als deze vandaag superpositief is, zou ik toch gaan klussen. Mocht ie nou nog niet helemaal positief zijn, zou ik wachten tot morgen.
Ja die heb ik nog genoeg liggen, maar eigenlijk gaat dat dan tegen de afspraak in die ik met mezelf en manlief heb gemaakt om even nergens mee bezig te zijn deze ronde. Maar moet ook zeggen dat dit me eigenlijk meer stress oplevert. Nou ja, kan nu toch niet testen. Dus dan wordt het morgenvroeg. Zal eens met manlief overleggen vanavond. En misschien denk ik er over een paar uurtjes wel anders over. Zit nu gewoon even in eistress! Keuzes, keuzes keuzes. Tis toch wat. Liefs
Sterkte met het maken van je keuze. Ik wist het wel... Zou stiekem die ovutest gebruiken. Want... als je het niet doet, dan zit je je de hele rest van de ronde af te vragen of je nu wel goed geklust hebt en dan heb je nog steeds 'stress'. Maar ik wil me verder nergens mee bemoeien hoor Bianca!
je zou ook kunnen proberen idd GEEN test te gaan gebruiken en te proberen niets niet te gaan stressen maar gewoon igg om de dag manlief te gaan verleiden hihi dan zit je igg goed
@maartje Dat doen we sowieso al hoor Thanx. @Caro, Thanx voor je bemoeien Denk dat ik hem toch stiekem ga gebruiken. Heb al even overleg gehad, hihi. Liefs
Hey meiden, Heb besloten toch geen ovutest te gebruiken. Ik laat het er op aankomen deze ronde. Ga uit van een cyclus van 35 dagen en heb goede moed dat om de dag klussen voldoende is. En anders volgende ronde wel weer ovutesten misschien. Hoest met jullie? Druk met voorbereidingen voor morgenavond? Liefs
@Bianca: Ohhh meid ik zat gespannen te lezen of je het ging doen..maar je hebt het niet gedaan Ik had net als Caro misschien stiekem toch gedaan, en al hélémaal als ik die in huis heb ](*,) Gewoon lekker om de dag klussen dan zit je wel goed. Ik dacht dat mijn cyclus ook aardig lang ging worden met een ei op dag 22 maar de 'schade' is meegevallen. Alleen mijn LF dagen zijn iedere keer anders, beetje gek maar volgens mij kan het geen kwaad naar wat ik gelezen heb. @Caro: Bij ons verdwijnen die 'leuke' feestjes ook steeds meer uit beeld...aangezien er steeds meer vrienden kindjes krijgen. We zitten op dit moment te wachten op een vriendin die vorige week maandag al uitgerekend was maar nog steeds niet bevallen is... Gister de verjaardag van mijn schoonmoeder gehad en toen was mijn hub zijn broer er ook met de kleine. Mijn hub had de kleine vast (is peetoom van de kleine) en de een na de ander zei "en hoe voelt dat nou?" " wanneer zijn jullie aan de beurt?" etc etc.....Mag van mezelf niet zeuren omdat dit pas onze 4e ronde is maar vond het toch een beetje vervelend. Mijn hub vond dat ook en we hebben gister dus ook besloten dat als we in April terug gaan naar de gyn en we worden doorgestuurd naar Maastricht dat we waarschijnlijk openheid van zaken gaan geven tegen een aantal mensen. We denken dat het niet makkelijk zal worden als je écht in die MMM komt en dan heb je de steun van familie en vrienden hard nodig. We kunnen dan ook eens bij iemand anders ons hart luchten bijvoorbeeld. Het zal dan misschien niet echt een verrassing meer worden maar dat maakt niet uit. Uiteraard zullen we dan ook van die 'goedbedoelde' adviezen krijgen maar die moeten we dan maar gelijk de mond snoeren om het maar even zo te zeggen. Moet wel zeggen dat ik het nog zeker weet hoor maar als ik een operatie krijg om mijn eileider te openen/herstellen dan word het moeilijk denk ik om het stil te houden. Jah, vind het moeilijk, misschien hoeft het allemaal wel niet want raken we spontaan zwanger maar ik wil er wel rekening mee houden. Ben nogal iemand die alles wil weten van te voren en er controle over moet hebben Pff sorry voor mijn lange verhaal.... Liefs!