Oja, we hebben gister weer van die cadeautjes gekocht waar niemand wat aan heeft maar goed, dat doet iedereen altijd dus dat word weer leuk morgen. Ik heb bijvoorbeeld een enorme kertsbal gekocht...ik geloof wel 30cm in diameter...dus hoop dat ik em zelf niet krijg haha. En van die kitch-onderzetters met rozen. Voor als ik er niet meer ben morgen... Ik wil iedereen een heel fijn oud&nieuw wensen, kijk uit met vuurwerk en niet te zat Dikke knuffel voor iedereen en een zéér rose 2009 toegewenst! Liefs!
@Deborah, Hihi, ja heb me in kunnen houden. Wel moeilijk hoor, maar voelt ook goed. Mijn LF wisselt ook iedere keer. Maar zolang ie niet korter is dan 10 dagen is het goed geloof ik. Onze arts heeft er in ieder geval aangegeven dat het niets ernstigs is. Ik wilde eerst ook niet dat mensen echt wisten wat er aan de hand was. Maar om vervelende vragen voor te zijn hebben we toch besloten om het er gewoon open over te hebben. Sommige mensen begrijpen dan nog steeds niet dat ze bepaalde dingen niet moeten zeggen, maar goed, dat hou je toch. Ik wil ook altijd alles van tevoren weten en controle houden. En dit is één van de weinige dingen waarmee dat niet lukt en dat is balen! Haha. Hihi leuke cadeautjes hoor Ik ben hier morgen ook nog wel te vinden. Maar toch alvast: Fijne jaarwisseling!!!!!
Hoi, Ja hoe zal ik beginnen eigenlijk. Ik weet dat er endometriose in de familie zit (2 nichtjes van mij kunnen zo ie zo al niet op de normale manier zwanger worden) en de ziekte van Chron (1 nichtje van mij heeft echt kantje boord gelegen met de ziekte). Nu voordat we begonnen om aan kinderen te beginnen (April 2008) ben ik bij de huisarts geweest en heb ik een echo gehad gewoon op de buik zeg maar. Nu lees ik hier eigenlijk dat het dan niet te zien is of je het wel of niet hebt. Ik heb in April dit jaar groen licht gekregen van de huisarts en ben nu helaas nog steeds niet zwanger. We willen nog 2 a 3 ronde`s zelf proberen en dan naar de huisarts terug voor beter onderzoek of er toch niet iets mis is met mij. Mijn man heeft al 3 kindertjes verwekt dus ik verwacht op zich daar niet veel problemen mee al sluit je dat ook niet uit. Kunnen jullie me wat zeggen wat en hoe jullie de ziekte ervaren en hoe jullie er achter zijn gekomen, welke onderzoeken er mogelijk zijn om erachter te komen. Dan kan ik me een beetje voorbereiden zeg maar. Nou het is wel een lang verhaal geworden maar goed. Ik wens jullie alvast wel een mooie jaarwisseling en een vruchtbaar 2009 toe. Groetjes
Sterre82 hé wat een rot opmerkingen zeg ik snap je volkomen, ik krijg het ook heel vaak te horen! en me zusje is ook weer zwanger ik krijg van iedereen te horen : gaby nu jullie nog, het schiet niet erg op hé terwijl ze weten wat er met mij aan de hand is! Bright ik heb ook van die wisselende lf's hoor ik hbe ze steeds gehad tussen de 14 en de 17. wendyvanliemde hoiii ik heb geen endometriose maar ik heb helaas wel de ziekte van crohn. mijn mdl arts zag met mijn ziekte geen beperkingen met het zwanger worden. maar volgens mij kunnen ze endometriose ook alleen achter halen via een kijk operatie ?! meisjes ik heb vanmorgen me eerste duspathon (ongie opwekker)pilletje in genomen ! laat die ongie maar komen! ik ben het wel zat om weer zo;n lange cyclus te hebben! als ik jullie allemaal niet meer spreek ! alvast ! een heel gezond liefdevol maar vooral vruchtbaar 2009
@Wendyvanliemde Je kunt via een echo niet zien of je endometriose of verklevingen hebt. Dat kan alleen zeker worden vastgesteld via een kijkoperatie. Wel kun je via een echo zien of er cystes zijn. Ik heb zelf ook geen endometriose, maar door littekenweefsel verklevingen. Ik ben erachter gekomen door pijn vanaf mijn eisprong tot mijn ongi. Ben doorgestuurd naar de gyn en via een kijkoperatie wegens een cyste erachter gekomen dat alles verkleefd is/was. Laat je doorsturen naar een gynaecoloog meid. Huisartsen weten wel iets, maar gyn's veel meer op dat gebied. Succes meid. Hele fijne jaarwisseling toegewenst. @Gaby Tis wat zeg die mensen die dat soort opmerkingen maken. Soms kan ik ze dan wel door elkaar rammelen. Maar meestal weet ik er wel mee om te gaan. Blijft wel kl*ten. Ik hoop dat je ongie opwekker snel gaat werken meis! Kan me voorstellen dat je het zat bent om weer zo'n lange cyclus te hebben. Liefs
hoi meiden misschien een rare vraag! Hoe kwamen jullie erachter dat jullie verklevingen hadden. Ik heb namelijk heel veel buikpijn echt steken de laatste 2 cyclussen en dat al ruim een week voor me NOD.
@Rose, Helemaal geen rare vraag hoor De echte diagnose kun je alleen stellen met een kijkoperatie. En buikpijn is wel één van de klachten, maar dat kan vanalles betekenen. Liefs
dankje voor je antwoord! Ik kijk het even aan als de klachten niet minder worden dan ga ik binnenkort naar de HA. maar misschien is het wel niks
Succes meid. En gewoon naar je lichaam luisteren. Als je er onzeker over bent kun je altijd even heengaan en een verwijzing vragen. Liefs
Hoi, Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden die ik nu al heb gekregen. Ik heb bijna heel de cyclus door buikpijnen, soms erg soms oppervlakkig. Ik houd het sinds het begin al bij in een Excel bestand. Zodat ik voor mezelf weet hoe en wat m`n cyclus doet. Ik vind het ook wel weer heel erg eng om de stap terug naar de huisarts te zetten voor alles wat er met de mmm te maken heeft. Maar misschien doe ik er wel goed aan om al m`n papieren die ik heb bijgehouden bij de huisarts te weerleggen en misschien een onderzoek te ondergaan. Mannetje wilde in preciepe nog even wachten en kijken of het ons toch nog zo gaat lukken. Dus ik zal het eens met m`n mannetje erover hebben om misschien toch in het nieuwe jaar naar de huisarts te gaan. Heel erg bedankt dat ik hier even mee kan kijken en dat we zo even kunnen babbelen. Ik blijf hier nog wel even mee babbelen als jullie dat ook goed vinden. Dan kan ik jullie ook een beetje volgen. Groetjes
@Wendyvanliemde Natuurlijk is het goed dat je meebabbelt! Als je naar de HA gaat, gewoon aangeven dat er endo in je familie zit en je eigen klachten beschrijven. En...voordat je uberhaupt in de MMM terecht komt ben je een hele tijd verder hoor. Ik hoop natuurlijk dat dat allemaal niet nodig gaat zijn! Liefs
Hoi, Ben ik weer even. Heb even naar m`n laatste cyclus gekeken die van 33 dagen (ronde 8 ) Daar had ik van de 33 dagen 23 dagen buikpijn, soms echtig soms gewoon dragelijk zeg maar. Want het klinkt raar maar je leerd er ook wel weer mee leven zeg maar. Dat wilde ik even zeggen. Groetjes
Tja, zegt niets meid. Kan endo zijn, kan ook gewoon bij jouw cyclus horen. Klinkt niet raar, weet wat je bedoelt. Ik heb ook veelal buikpijn, voornamelijk krampjes en steken. Tijdens en na mijn ei heftiger. Liefs
Ze weet dat het in de familie zit, daarom ben ik juist eerst naar de huisarts gegaan voordat we aan kinderen zelf begonnen. Ja heb gehoort dat je minimaal 1 jaar zelf bezig moet zijn geweest om zwanger te worden om uberhaupt in de mmm terecht te komen. Ik zit er helemaal niet op te wachten om de mmm in te gaan eigenlijk, en heb er wel angst voor.
Ik persoonlijk heb buikpijntjes onder in de buik en soms meer richting de liesen. Heel heel soms bij het schaambeen, maar weet niet of dat normaal of abnormaal is. Op zich voel ik denk teveel.
Ja, ook dat, naast de pijn ook steken. Maar goed, voor jullie beiden geldt dat je pas echt iets zeker weet na een kijkoperatie. En dat alles ook kan horen bij jullie cyclus. Niemand hier kan je een duidelijk antwoord geven of je wel of geen endo of verklevingen hebt. Bedoel ik niet belerend trouwens hoor, weet niet hoe ik het anders moet opschrijven. Wil gewoon niet dat jullie al helemaal bezig zijn met endo en verklevingen terwijl dat misschien wel helemaal niet zo is. Krijg je alleen maar stress van Liefs
Het komt ook natuurlijk omdat je weet dat endometriose in de familie zit, dat ik misschien met hele andere ogen kijk.
haha dankje Bright! Ik moet er ook helemaal niet mee bezig zijn maar dan lees ik weer ergens op een pagina over steekjes enzo en dan denk ik ja ik heb ook zoveel buikpijn en ga meteen verder denken. Moet ik niet doen Ik kijk het gewoon nog even aan en anders weet ik de HA te vinden. Thanks meiden ik ben er weer vandoor. Liefs Rose