Gelukkig maar. Meiden ik ben er vandoor. Heb kluswerk te doen, haha! Fijne avond nog! En alvast een hele fijne jaarwisseling toegewenst. liefs
Hey meiden! Allereerst natuurlijk iedereen een héél gelukkig en vooral gezond en vruchtbaar nieuwjaar! Iedereen goed doorgekomen? Geen vingers, ogen e.d kwijt? Wij hebben het heel leuk gehad, ook met de kadootjes en na 24.00u nog spelletjes gedaan tot 02.00u en toen maar naar huis gegaan. Was héél gezellig! @Wendy: Ik heb ook endo, mijn linkereileider zit daardoor helemaal dicht. Endo is erfelijk, mijn moeder had het ook. Ik heb mezelf door laten sturen naar de gyn omdat ik tijdens mijn menstruatie extreem veel pijn had en dus niet omdat we bezig waren met kindjes. Sinds ik gestopt ben met de pil omdat we wel graag kindjes wilden heb ik sindsdien eigenlijk altijd een gespannen/pijnlijke onderbuik net vóór, tijdens en die weken na mijn eisprong tot mijn menstruatie. Maar of dit met endo te maken heeft..?...ik denk natuurlijk voor een deel wel maar volgens mij is het ook wel normaal. Maar als je het zekere voor het onzekere wilt dan zou ik me door laten sturen naar een gyn. Net wat Bright zegt, nou maak je je alleen maar druk, als je naar de gyn gaat weet je waar je aan toe bent. En natuurlijk is het leuk als je blijft kletsen hier! @Bianca: En nog goed kunnen klussen? @All: Ik heb weer ei-pijn..oef, heb er zelfs last in mijn onderrug van, is helemaal stram/stijf. Nou ja, goed klussen dan maar... We hebben vandaag geschaatst met vrienden en dat was wel heel fijn weer eens een keer op natuurijs. Morgen weer even. Liefs!
Hey meiden! Ten eerste natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar! Hoop dat jullie een goed uiteinde hebben gehad. Wij hebben bij mijn schoonouders uitgezeten. Was erg gezelli. Hebben nu ons nichtje van 5 te logeren. Die gaat vanmiddag weer naar huis en dan nemen we ons nichte van 6,5 mee te logeren. Haha. Dus in het teken van kinderen dit weekend. Hebben vanmiddag lekker op het ijs gezeten met de slee. En voor de rest druk bezig met koekjes bakken, spelletjes spelen en lekkere dingen eten. @Deborah Prima kunnen klussen, haha. Jij ook? hihi Ik heb dat ook dit pijnlijke onderbuik voor, tijdens en na mijn eisprong tot mijn ongi. Volgens mijn gyn had ik geen endo. Dus ik denk dat het door verklevingen komt dat je last hebt. Vind het wel raar dat ik nu toch (en vorige ronde ook) veel meer last heb. Haal alweer ideeen in mijn hoofd of ik dan toch niet ineens endo heb en dat de gyn het niet goed heeft gezien. Maar volgens mij zou ik dan veel meer last moeten hebben. Ik ben ook zo'n stresskip soms! Fijn weekend! Liefs
hallo lieve meiden, ik wens jullie allemaal alle goeds voor 2009! ik hoop dat we in dit jaar allemaal zwanger mogen raken....... zo zo.... wat hebben jullie flink gebabbeld. ik had heel wat te lezen hahaha...... ik weet dus niet of ik overal goed op reageer. zal maar niet meer zo lang wegblijven haha. ik heb lekker genoten van de vakantie. ik heb het "zwanger worden" ,tot mijn eigen verbazing, goed kunnen laten rusten. ik zag nu pas dat ik al bijna aan het einde van mijn cyclus ben. ik hoop ook echt dat ik mijn cyclus weer 28 dagen is en dat ik netjes ongi wordt. vorige maand was namelijk echt een domper. we hebben flink ons best gedaan maar ik ga nergens vanuit. ik weet wel wanneer mijn ei is geweest. aan het klussen mag het nu niet liggen, hihihi! oh ja, weten jullie nog dat ik zei dat ik zo'n branderig gevoel had bij mijn blaas.....? en ik had toch last van krampen (ook na de ongi)!?! ik liep dus al een paar weekjes met een flinke blaasontsteking. hahaha ik ben echt een deusje he, heb er een kuurtje voor gehad. eergisteren kreeg ik een brief van het ziekenhuis. de afspraak met de gyn gaat niet door. moet ik morgen maar snel een nieuwe maken. balen! deborah, wat een toestand meid. ik weet wel dat maastricht heel goed moet zijn (mijn zus is daar in behandeling. krijgt in maart ivf). mijn zus zei daar heel goed gehandeld wordt en dat de artsen al met elkaar overlegd hadden. ze hoefde dus niet alweer een hele uitleg te geven. succes meid. ook met het maken van die keuze. bianca, hoe gaat het met je? was het gezellig met je nichtjes? caro, weer je vruchtbare periode? wat gaat de tijd snel he. hoe voel je je? gaby, de operatie komt steeds dichterbij he?! spannend he. succes meis. is jouw ongi op gang gekomen? wendy en rose, welkom hier. het is inderdaad zo dat ze endo uitsluitend kunnen diagnostiseren d.m.v. een kijkoperatie. ga naar de huisarts als je het niet vertrouwd. zeker als het in de familie zit. mijn zus heeft het ook. vandaar dat ik al snel wist (door mijn klachten) dat ik het ook had. de nicht van mijn moeder heeft het ook. hebben jullie al eens gekeken op de endometriose site? kun je via google ook goed vinden. succes dames. liefs ella
Hey meiden, En iedereen lekker sneeuwvrij net als moi Ik heb vanmorgen nog geprobeerd te rijden maar nadat ik over nog geen 200 meter 10 minuten had gedaan en bijna tegen een hek ben aangeschoven ben ik terug gegaan en heb mijn baas gebeld. Ik heb gelukkig vrije dagen genoeg en mijn baas vond het niet erg Heb van het weekend enorme ei-pijn gehad. Alles deed me pijn. Mijn hele onderrug, onderbuik...oef ik kon niet meer normaal zitten op een gegeven moment en gister was het ineens een héél stuk minder en vandaag niks geen pijn meer tot nu toe. We hebben i.i.g goed geklust dus dat zit ook weer goed deze maand. Maar ja, dat zitten we eigenlijk altijd wel... Nu maar hopen dat het een keer raak is Liefs, Deborah.
Hey meiden! Allereerst wens ik jullie een heel goed, gezellig, gezond, maar vooral vruchtbaar 2009 toe. En ik hoop dat we elkaar ook in 2009 blijven steunen... voor mij persoonlijk voelt het heel fijn om met jullie te kunnen kletsen, omdat we toch in hetzelfde schuitje zitten zo ongeveer. Ben hier de laatste dagen niet geweest... erg druk gehad met allerlei verplichtingen en moest ook gigantisch bijkomen van Oud&Nieuw! We lagen pas om 7.00 uur in bed! We zijn heerlijk doorgezakt met nog een stel... was lang geleden, maar super gezellig. Het lukt me niet om overal op te reageren, dus sorry als ik iets belangrijks vergeet. Bianca, dus je hebt je ovutest niet meer gebruikt. Knap hoor... denk niet dat ik het had kunnen laten. Nu maar weer afwachten he of het raak is. Blijft toch elke keer weer spannend. Niet gaan piekeren of je misschien ook endo hebt hoor? Kan me het goed voorstellen dat je daar bang voor bent, maar anders hadden ze het tijdens de kijkoperatie wel opgemerkt. Was het nog gezellig met je nichtjes? Deborah, vervelend dat je zoveel last van eipijn hebt gehad. Lijkt me heel pijnlijk zoals je het omschrijft. Gelukkig goed geklust dus... Nu maar weer afwachten. Over het vertellen aan je omgeving dat zwanger worden bij jullie niet zo makkelijk gaat... Bij ons weet iedereen het ook en dat voelt echt zo prettig. Zo krijgen we nooit vervelende vragen of pijnlijke opmerkingen. Maar misschien is het wel helemaal niet nodig en zijn jullie voor april zwanger. Ik hoop het voor jullie! Ella, fijn om weer wat van je te horen! Lekker dat je even niet met zwanger worden bezig bent geweest. Balen dat de afspraak met de gyn is afgezegd. Jullie hadden in oktober een miskraam gehad? Hebben jullie niet zoiets van dat je het zelf eerst nog wilt proberen? Wendy, als je echt zo vaak buikpijn hebt en je je zorgen maakt of je endo hebt, dan zou ik opnieuw aan de bel trekken bij je huisarts. Ook omdat endo in je familie zit. Zelf heb ik veel te lang gewacht om naar de huisarts te gaan en wat heb ik daar nu een spijt van. Ik heb in februari een afspraak met de huisarts gemaakt en in april had ik al de kijkoperatie en in juni was ik zwanger. Zo snel kan het gaan. Gaby, jouw operatie is ook al snel! Spannend. Ben je inmiddels al ongi geworden?
Heb maar even gepost tussendoor anders ben ik bang dat m'n laptop misschien weer uitslaat. Heel stom, is net een paar maanden oud, maar op de een of andere manier slaat ie soms zomaar uit. Heeft met de ingebouwde webcam te maken of zo. Met mij is alles goed. Ben in afwachting van m'n ei. De ovutest kleurde vandaag eindelijk wat donkerder. Hebben de afgelopen dagen al geklust, maar vandaag, morgen en overmorgen ook nog maar even. Mannetje heeft op het moment heel erg last van z'n rug (chronische rugklachten), dus heb wel veel medelijden met hem. Het is ook wat... Nou euh... wij gaan maar even wat nuttigs doen hihihihi... Doei!
Sterre82 dus jullie hebben je eitje goed te grazen genomen ! waneer is je nieuwe nod nu ? jeetje maar goed dat je ben thuis gebleven ! ik zelf ben als de doods voor gladheid, vroeger een keer met de scooter onderuit gegaan en beiden benen zwaar gekneust. sinsdien ben ik als de doods, zelfs in de auto! ella80 is je blaasontsteking alweer voorbij ? het is echt irri een blaasontsteking ik heb er vroeger 2 jaar meer gelopen. heb je alweer een nieuwe afspraak met het ziekenhuis ? en waneer is jou nod nu ? Caro31 soso jullie hebben het laat gemaakt met oud en nieuw was zeker wel heel gezellie en is jou eitje nu al geweest ? jeetje chronische rugklachten heb je er meer last van door de kou ? mezelf! nog steeds geen ongie, ik moet nog 2 dagen pilletjes slikken en dan na 3 dagen word ik als het goed is ongie! ik zit vandaag alweer inmiddels op dag 58 en ben het behoorlijk zat! maar als jullie naar me temp kijken zien jullie dat mijn lichaam zich alwel klaar aan het maken is met me ongie, door de hogere temp nog 2 weekies en dan de operatie! ik kan niet wachten ,ik heb het liever vandaag dan morgen, ik kijk er echt heel erg naar uit om gewoon weer aan de slag te kunnen! zo ik ga me ff snel aankleden en dan maar eens ff werken (als ik me auto deur open krijg ) knuffels gaby
@Caro: Sorry foutje van mij. Onze omgeving weet al dat wij moeilijk zwanger kunnen raken maar weten niet dat wij bezig zijn. Toen ik vorig jaar in Januari die kijkoperatie heb gehad waren wij nog niet bezig maar was dat omdat ik zo'n enorme pijn had vlak voor, tijdens en net na mijn menstruatie. Omdat mijn moeder enometriose heeft gehad en dit erfelijk is ben ik alvast (preventief zeg maar) naar de gyn gegaan. Dit weet mijn omgeving maar we hebben toen ook uitdrukkelijk gezegt dat we niet met kindjes bezig waren en ook niet van plan waren. Dat waren we ook niet maar zijn er sindsdien wel heel goed over na gaan denken en sinds September dus ook mee bezig maar dat weet niemand. Ik ben wel van te voren terug naar mij gyn gegaan om dit te melden omdat we ook een verhoogde kans om buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben. Ik heb toen met haar afgesproken dat we het zelf 6 tot 9 maanden gingen proberen. Lag eraan hoe snel mijn cyclus 'normaal' op gang zou komen. Mocht ik wel zwanger raken voor die tijd dan moet ik bij 6 weken gelijk een echo komen maken om te kijken of het niet BB is. Mocht het niet lukken dan gaan we de MMM in en daar zien we toch wel tegenop dus vandaar onze keuze om er dan openheid over te gaan geven dat we bezig zijn. Nou haha, heel verhaal maar zo zit het dus. Hebben jullie nog kunnen klussen ondanks de rugpijn van je mannetje? Is ook niet misselijk zeg, chronische rugpijn. Jullie hebben het inderdaad lang volgehouden met oud&nieuw haha, daar zou ik ook van bij moeten komen. @Gaby: Haha jaja als het goed is hebben we em te pakken gehad. Ik heb vandaag ook vrij gepakt want de straten spiegelen hier gewoon van de gladheid. Gistermiddag nog even een stuk gewandeld maar ging toen al een paar keer bijna onderuit. Ik ben echt een mietje aan het worden, eerder gaf ik er niks om maar nu.... Morgen zal ik er toch aan moeten geloven want ik kan geen week thuis gaan zitten...alleen hoor ik dus net op de radio dat er weer sneeuw en ijzel komt morgen.. @All Hier gaat het nu verder weer prima. Heb wel krampjes en steekjes maar verder voel ik me weer top. Ik heb alleen een vraagje, weet iemand of je basale temp ook lager ligt nu het zo koud is...hier was het dus vanacht -17 graden! Ik moet namelijk eerlijk bekennen dat ik stiekem getemp hebt vanmorgen SLECHT! Het was maar 36.5 terwijl ik na mij ei 'normaal' hoger zit.....Kan me niet voorstellen dat ik em niet gehad heb afgelopen weekend ergens (za of zo) maar ja, het zou niet de eerste keer zijn dat mij lijf weer iets vreemd heeft. Liefs!
hallo allemaal, caro, ik vind het ook heel prettig om met elkaar te kletsen. dat is toch heel anders dan met vrienden. heb soms het idee dat ze het toch net niet begrijpen. bovendien wil ik er niet met iedereeen over praten omdat telkens als ik die vrienden weer zie er weer over gesproken wordt en dat hoeft voor mij ook niet zo. ik wil nu al naar de gyn omdat mijn cyclus zo in de war raakt. na de kijkoperatie was ik gelijk zwanger, maar dat komt door die operatie. heeft de gyn ook bevestigd. dus ik ga er niet vanuit dat het dan nog eens zou moeten lukken. het is heel goed mogelijk dat het bij die ene keer blijft. dit bedoel ik niet negatief want ik zie er inderdaad heel erg tegenop om er naar toe te gaan. maar ik probeer wel te relativeren. wij hebben verder nog helemaal geen onderzoeken gehad omdat ik in eerste instantie net als deborah voor mijn pijnklachten naar de gyn ging. ik wil dus wel uitgezocht hebben of ik uberhaubt eisprong heb etc. mijn zus had namelijk niet eens eisprong (volgens mij heb ik die wel hoor). maar ik heb er een beter gevoel bij als ik al een paar stapjes ga zetten. uiteraard hoop ik dat het toch op de natuurlijke manier gaat lukken. we blijven er hard aan werken hahaha gaby, ik heb geen idee wanneer mijn nod is. ga er ook niet op wachten. probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden. de vorige keer was ik twee weken overtijd, dus ik vraag me af of het nu weer een beetje in balans is...... we merken het vanzelf wel hihi is er al ongi? kan me voorstellen dat je de operatie zo snel mogelijk achter de rug wil hebben. succes met afwachten deborah, ik heb echt geen verstand van themp. foei! hihi kon je het weer niet laten?! ach meis, laten we het maar hopen he...... ik duim voor je! hier heeft het ook veel gesneeuwd en flink gevroren. was inderdaad heel glad op de weg. eindelijk winter. van mij mag er nog wel een pak vallen. ik kom straks nog even terug. volgens mij ben ik onsamenhangende verhalen aan het typen. hahaha ben namelijk tegelijkertijd aan het koken, haha x ella
Toevallig Ella en Deborah, ook ik ben niet doorverwezen naar de gyn vanwege onze kinderwens, maar het was ook vanwege de pijnklachten en mijn vermoeden van endometriose. Omdat we wel een kinderwens hadden, is dit meteen meegenomen door middel van het doorspuiten van de eileiders tijdens de kijkoperatie. Wij hebben ook nog geen verdere onderzoeken gehad. Kan me voorstellen Ella dat je niet langer wilt wachten. Aan de ene kant heb ik dat ook wel, maar aan de andere kant geeft het me wel veel rust om even niet naar het ziekenhuis te hoeven... Daarnaast begin ik binnenkort met een nieuwe baan, dus hoofdje is dan vol genoeg even. @ Deborah: okee, ik snap e'm! Ja, klussen is gelukt... en vanavond ook nog weer. Heb nog geen positieve ovutest gehad, maar het hangt erom. Zitten we straks met z'n allen op het wachtbankje. Maarre... kijk je wel uit met die gladheid! Misschien kun je morgen ook nog lekker een dagje thuis blijven. Is het wel echt weer voor! @ Gaby: en autodeur open gekregen? Hoorde van iemand de tip om de rubbers in te smeren met vaseline de avond vantevoren. Balen dat je nog steeds niet ongi bent! Ja, kan me voorstellen dat je heel erg uitkijkt naar de operatie. Bianca, hoe gaat het met jou? Nou meiden, ik ga gauw naar bed... het is al veel te laat! Welterusten!
Oh ja Ella, wat ik nog wilde vragen. Hebben ze bij jou tijdens de kijkoperatie ook iets gedaan? Verklevingen of endohaarden weggehaald? En zijn je eileiders toen ook doorgespoten?
Hey meiden, Heb het even druk gehad, vandaar geen reactie van mij @Ella, Wat fijn dat je 'zwanger worden' goed hebt kunnen laten rusten in de vakantie. Ik hoop ook dat je netjes ongi wordt deze keer. Tjonge jonge, al een paar weken met blaasontsteking rondgelopen dus. Tis toch wat. Is het nu helemaal over? En heb je al een nieuwe afspraak kunnen maken met de Gyn? Met mijn nichtjes was het echt gezelli. Ze wilden niet meer naar huis, hihi. Ging hartstikke goed. @Deborah, Jeetje tis bij jullie dus echt erg met de gladheid. Hier valt het gelukkig nog mee. Vind het wel lekker hoor deze winter, ondanks de gladheid. Maar heerlijk weer kunnen schaatsen op ons kanaal! Hopen dat het morgen iets beter is bij jullie en je gewoon weer kunt rijden in de auto. Balen van die ei-pijn meid. Gelukkig heb je het gevoeld en ben je goed aan de klus geweest, hihi. En foei van het toch tempen! Volgens mij ligt je basale temp wel lager hoor als het zo koud is. Denk dat FF je daar wel antwoord op kan geven bij de veelgestelde vragen. @Caro, Ik ben in ieder geval van plan om hier dit jaar ook lekker te blijven kletsen hoor met jullie. Vind het fijn om mijn ei kwijt te kunnen bij mensen die begrijpen waar ik het over heb! Lekker doorgezakt met oud&nieuw dus. Ben je er nu al een beetje van bijgekomen? Hihi. Heb inderdaad mijn ovutest niet meer gebruikt. Mijn lichaam geeft dezelfde signalen als de vorige twee cyclusen, dus ben overtuigd dat we goed zitten. Ben ook blij dat ik hem niet heb gebruikt, ben nu niet eens echt bezig met wanneer ik ongesteld zou moeten worden en wat ik allemaal wel of niet voel. Heerlijk! Thanx voor de kop-op over mijn endo-angst. Dat hadden ze dan inderdaad ook wel moeten hebben gezien tijdens de kijkoperatie. Ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal wat gevoeliger is bij mij door die verklevingen en die operatie enzovoort. Heb nu ook bijna geen last meer na mijn ei. Wat vervelend dat je mannetje zo'n last heeft van zijn rug meid. Heeft die van mij ook. Die is naar een manueel therapeut gweeest en dat heeft hem erg goed geholpen. @Gaby, Balen dat je nog op je ongi zit te wachten, maar gelukkig komt het eraan met die pilletjes. Ben blij voor je dat je operatie dichterbij komt meid. Dikke knuffel! Bianca
Hey meiden, Ik ben vandaag toch gaan werken ondanks dat het nog net glijbanen zijn hier. Het was -20 graden vanacht..brrr. Op de 'grotere' wegen hebben ze gelukkig gestrooid dus was redelijk begaanbaar. Vandaag niet heel veel bijzonders te melden. Zelfde krampen e.d zoals normaal dus wacht rustig af. Heb niet meer stiekem getempt Ik wil mezelf niet weer gek gaan liggen maken. @Caro: Spannend voor jou dan met een nieuwe baan binnenkort. Wat doe je als ik vragen mag? En hoeveel uur ga je dan werken? @Bianca: Ik denk toch ook wel dat je lichaam kouder is nu. Ik had gister even een kleine doe-het-zelf-test gedaan door eerst te tempen, daarna flink heet gedouched en daarna weer te tempen...scheelde 0.5 graden! Maar ja, ik ben mezelf weer op aan het jutten door toch te tempen...ik heb mijn ei duidelijk gehad dus waarom doe ik dat ook weer...*zucht* Ben ik toch een trutje. @Gaby: En meid al ongie geworden? Was vergeten te reageren maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je naar de operatie uitkijkt. Ik zit pas in ronde 4 maar heb ook nu weer het idee dat het weer niet zo is en betrap mezelf er weleens op dat ik denk dat we het toch voor niets doen omdat het geen zin heeft met zulke eileiders als ik... Van mij mag het heel snel April zijn... Liefs, Deborah.
Hey meiden, Waar zijn jullie? Ik heb weer iets vaags gehad hoor, het zou een keer normaal gaan bij mij. Gisteravond wilde ik gaan wandelen en ging even naar het toilet, had ik een heel klein ieniemienie beetje bruin/roze bloed...Ik dacht nou ja, het zal wel. Toen ik terug kwam van het wandelen weer. Daarna heel erg ongie krampen gehad en vanmorgen en vanmiddag weer. Vanmorgen weer een een beetje bruin/roze bloed en daarna niks meer...Ik dacht vanmorgen eerst van, nou dan word ik ongie. Wel heel vroeg maar goed. Nu is het niks meer, alleen nog krampjes en steekjes...Ben ook al een paar dagen wat licht in mijn hoofd maar verder voel ik me goed. Ik snap er niks meer van....gekke lijf van mij. Liefs, Deborah.
dat is gewoon lekker de innesteling van je beeb ik ben ook een keer een paar dagen zwanger geweest.. en een paar dagen na me ei heb ik ook roze /bruine bloed verlies gehad oooooooooowwwwww ik duim zo voor je !
Maak me niet gek hoor! Zat er natuurlijk zelf ook al aan te denken maar ik wil/durf er gewoon niet op te hopen...
Oe wat spannend Deborah! Ik duim heeeeeeeeeeel hard voor je! Het zou zomaar eens een innesteling kunnen zijn, maar het zou ook nog wat bloed van de eisprong kunnen zijn. Bah, wat spannend toch ook altijd weer. Ik heb weer geen duidelijke positieve ovutest gehad, maar zat er wel tegenaan. Denk wel dat ik een eisprong gehad heb, maar wel heel laat deze keer. Heb net m'n banner aangepast, want kom nu uit op een cyclus van 28 of 29 dagen. Gelukkig wel goed geklust. Nu maar weer afwachten. Heel raar, maar des te langer het duurt, des te meer laat ik het los. Om heel eerlijk te zijn geloof ik er niet meer in dat het op de spontane manier gaat lukken. Een beetje zoals Ella er in staat. Na de operatie was ik gelijk zwanger en dat kwam volgens mij echt door het doorspuiten van die eileider, aangezien het die tijd ervoor nooit raak was. Ik was ook al jaren van de pil en toen hebben we "het" ook regelmatig onveilig gedaan en toen was het ook nooit raak. Nou ja, afwachten maar tot april. Duurt niet zo heel lang meer. Natuurlijk heb ik altijd nog wel een sprankje hoop, dat moet ook en dat wil ik ook. @Deborah: ik ga werken als teamleider en ben management-assistent. Is helemaal een nieuwe functie, dus mag het zelf helemaal inrichten. Het is ook op een hele andere afdeling dan waar ik nu werk, dus ook allemaal nieuwe collega's, nieuwe werkplek etc. Ik werk 32 uur. @Bianca, ja ben helemaal weer bijgekomen. Was echt even weer als vanouds dat stappen en die kater ook haha. Vervelend dat jouw man ook last van z'n rug heeft. Die van mij heeft twee hernia's gehad en anderhalf jaar in de ziektewet gezeten, lag bijna alleen maar op bed, hele nare tijd was dat. Was ook een van de redenen waarom wij nog niet aan kindjes toe waren, we dachten er niet eens aan... Het was ziekenhuis in en ziekenhuis uit toen die tijd. Ja, ik denk ook dat het bij jou allemaal wat gevoeliger is geworden door de verklevingen. Wel fijn dat je niet meer zoveel last hebt na je eisprong. Jouw eileiders zijn wel mooi open toch? Heb toch goede hoop voor je dat het spontaan wel zou moeten lukken. Nou, ga even lekker relaxen op de bank. Fijne avond allemaal!