Ondanks verklevingen toch zonder hulp zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bright, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ella80 en zit je in spanning af te wachten in deze wacht dagen weer?
    voel je je al anders of iets ?

Sterre82 ik snap dat het een opluchting was ;)
    hoe gaat het verders met je ?

Caro31 zijn je haartjes mooi geworden :D ?
    hoe gaat het met jou verder ? al genoeg geklust ?
    eitje is alweer in aantocht !

giegel knuff!
    kom je ook hier mee praten !
    ik duim zo voor je dat de gyn de 16de nog goed nieuws heeft !

mezelf
    gaat nu toppie hiero :D
    conditie is nog flink beneden peil, maar elke dag word het weer een stukje beter !
    vandaag zelfs weer gaan werken!
    en sins ik van de antibiotica af ben gaat het goed !
    ik heb nog wel steeds een ongie achtige kramp in me buik..
    maar ik wacht met smart op de afspraak met de gyn de 23ste!
    klussen mogen we helaas nog steeds niet (waar ik echt van baal ;) )

knufff

2. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Een operatie zie ik niet zitten omdat ik slecht reageer op narcoses en roesjes. Ook hebben wij al twee kinderen, maar we willen graag een derde.

Spannend voor jullie nu dus!
    Jullie proberen het nu zes maanden gewoon zonder medicatie of iets dergelijks?

Knuff terug!
    Ik ben maar wat gaan rondkijken in andere topics en ook hier terechtgekomen. Ondanks dat ik misschien even niet erg spraakzaam ben, vind ik het wel fijn om mee te kletsen cq lezen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden!

Hier even weer een berichtje van mij. Was even wachten op een positieve ovu-test, maar die was er vrijdagavond en zaterdagochtend dan eindelijk. Ik vermoed dat ik dan ook zaterdag of zondag mijn ei heb gehad. Hebben goed geklust en voor de zekerheid vanavond ook nog maar even omdat ik nog ei-pijn heb ;)

Op mijn werk gaat het wat meer gestroomlijnd. Vanmiddag een evaluatie gehad over mijn functioneren als behandelcoördinator. Was erg positief, dus hoop dat ik mag blijven en niet terug hoef naar mijn andere werk. Is ook lekker dichtbij huis en tussen de middag kan ik lekker gaan shoppen als ik zou willen, hihi.

@Caro
    Hoe is je haar geworden meis? En hoe gaat het verder met je? Heb je al een afspraak gemaakt bij de gyn?

@Giegel,
    Helaas welkom hier meid. Ik hoop dat je toch spontaan zwanger mag worden.

@Gaby,
    Wat fijn dat het weer toppie gaat. Tja klussen is er nog even niet bij, maar straks kunnen jullie weer volop aan de slag ;)

@Deborah,
    Kan me voorstellen dat het wel een opluchting was hoor dat je vriendin niet zwanger is. Als ze weer van die rare opmerkingen maakt, zou ik het toch eens direct tegen haar zeggen in plaats van indirect. Sommige mensen zien pas waar ze mee bezig zijn als het hen zo ongeveer in het gezicht raakt.

@Ella,
    Hoest met jou meid?

LIefs

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Giegel: Nee we gebruiken geen medicijnen e.d. Jullie wel? Ik heb gelukkig geen vervelende ervaring gehad met de narcose maar kan wel begrijpen dat je er niet op zit te wachten als je dat wel hebt gehad. Meisje toen naast mij had dezelfde kijkoperatie en die was echt doodziek en had veel pijn.

@Gaby: Met mij gaat het nu best goed eigenlijk. Ben in afwachting van mijn ei dus word er druk geklust in huize debje&hub haha. Wel balen dat jullie dat niet mogen. Waarom niet als ik vragen mag?

@Bianca: Yay voor je posi ovutest! Gelukkig goed kunnen klussen las ik. Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en nog even doorklussen zolang je ei-pijn hebt. Kan je straks weer plaats nemen op het wachtbankje.
    Fijn zeg dat het goed loopt met je baan. Zou inderdaad fijn zijn als je mag blijven, lekker dicht bij huis enzo. Zou af en toe wel willen dat ik al full time aan huis kon blijven werken met mijn salon. Werk nog part time bij mijn baas en moet iedere dag reizen...best vervelend, vooral nu mijn autootje wéér kapot is. Een of ander ding lekt koelvloeistof en als ik die niet op tijd bijvul loopt hij warm :rolleyes: Volgende week dinsdag kan hij pas gemaakt worden. Gelukkig is ie wel APK goedgekeurd gister.
    Ik hoop dat ze de hint begrepen heeft maar misschien had ik inderdaad beter direct kunnen zijn. Ik ben op zo'n moment dan weer te soft, terwijl ik eigenlijk gewoon aan mezelf moet denken.

Liefs!

5. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Bright dan hoop ik dat je mannetje flink het eitje te grazen heeft genomen ;)

Sterre82 eitje eitje kom je melden bij Sterre82, en wel nu !
    Nou wij mogen nog niet omdat er een herstel tijd van rond de 6 weken staat!
    ze hebben nu echt geopereert aan me eileiders, en dat moet binnen in ook helen.
    je kan het ook echt niet vergelijken met een kijkoperatie..
    plus ik moet eerst afwachten op het bezoekje aan de gyn want ik moet eerst weer ongieopwekkers krijgen en dan kan ik pas weer met de clomid beginnen.

liefs

6. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    We moeten het gesprek met de gyn nog afwachten, maar ik heb begrepen dat in dit soort gevallen ook wel medicijnen worden gegeven.

Mijn ovu-testen worden alweer vager, maar ik test nog even door omdat ik geen positieve test heb gehad. Nu zegt dat bij mij sowieso nog niet alles en als ei springt aan de rechterkant is het misschien wel een verloren ronde.

7. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Giegel,

Mag ik vragen waardoor het komt dat je ene eileider dicht zit? Is dit zo gekomen na je twee kinderen of wellicht al daarvoor? Ik heb 1 dichte en 1 vernauwde door een infectie. Kan niet worden hersteld maar ik ben wel 1 keer spontaan zwanger geraakt.

groetjes!

8. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoi Crepe,

De oorzaak is nog niet echt bekend, maar ik vermoed dat het komt door een buikoperatie en darmproblemen.
    Als dat de oorzaak inderdaad is, dan zaten ze nog niet dicht toen ik zwanger werd van de eerste twee en dat is ook niet aannemelijk omdat ik toen snel zwanger was.

Ben je in de eerste ronde zwanger geraakt zonder hulp (bv medicatie)?

Groetjes,
    Giegel

9. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Hoi hoi, ook hier last van Endometriose. Het is erfelijk dus kwam de diagnose niet onverwacht. Bij mij is in sep 2006 de endo ontdekt en in nov 2006 een flinke cyste weggehaald uit de linkereierstok. Die is zo goed als verloren dus.
    Mijn rechter eierstok zat scheef verkleefd dat is in mei 2007 verholpen. Door Lucrin injecties kon ik pas in juli dat jaar zwanger proberen te worden en dat was in 1 keer raak :)

10. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @giegel

Na ruim een jaar onsuccesvol proberen heb ik een kijkoperatie gehad om mijn eierstokken te bekijken. Daaruit bleek 1 gesloten en 1 vernauwd. De ronde daarna was ik tegen alle verwachtingen in zwanger. Helaas is dat na 3 mnd misgegaan. Ik sta inmiddels op de wachtlijst voor ivf.

Heb geen medicatie gehad, alles behalve de eileiders werkt goed.

11. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ai dat is ook hard :(
    Vreugde en verdriet ligt zo dicht bij elkaar.........
    Hoelang is een wachtlijst voor IVF eigenlijk?

Ik hoop dat de HSG de weg vrij heeft gemaakt en gaat zorgen dat ik zwanger word nu.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Vermanen: Nou meid, dan heb jij ook een lange weg bewandeld. Gelukkig is je geduld beloond met een mooie meid!

@Giegel: HSG is toch een inwendig onderzoek in je baarmoeder met vloeistof e.d? Ik hoop ook voor jou dat het geholpen heeft.

@Crepe: Heb jij al een hersteloperatie gehad? Net als gaby.

@All: Ben vandaag even in een emo bui...Ene moment denk ik, voor ons komt het wel en maak ik me niet zo druk en het andere moment lijkt alles even heel ver weg en zakt het me in de schoenen. Ik zou af en toe echt de telefoon willen pakken en de gyn willen bellen van 'ik wil nu verder, doe er wat aan' Maar dan denk ik weer, 'wat klaag ik nou, zit 'pas' in de 5e ronde' Pff best moeilijk af en toe.
    Morgen kan ik weer lekker werken, heb ik ook niet zoveel tijd om na te denken net als vandaag haha...Vind mezelf best een muts af en toe...Wie spreekt me even streng toe :rolleyes:

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Foutje, had dubbel gepost

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hee meiden, ik was jullie kwijt! Letterlijk en figuurlijk. ;) Sorry dat ik al zo'n tijd niks van me heb laten horen, maar was niet in de mood om op het forum te komen. Gewoon even geen zin om alles te lezen enzo... had andere dingen (wel leuke gelukkig) aan m'n hoofd. Wel lekker even om er niet zo mee bezig te zijn.

Deborah, dus je vriendin kwam niet langs om te vertellen dat ze zwanger is. Viel weer mee dan. Ook al gun je ze het natuurlijk zeker wel. Zit jij inmiddels alweer op het wachtbankje?

Bianca, jij ook op het wachtbankje zie ik. Fijn dat het zo goed gaat op je werk en je je functie kan blijven doen. Dat geeft toch wel weer een heel fijn gevoel dan.

Gaby, hoe gaat het? Nog een paar weken en jullie kunnen weer aan de klus. Nu weer alle kansen, dus spannend voor jullie. Ik hoop dat het snel raak is!

Giegel, welkom in dit topic. Een niet zo'n leuke uitslag gehad dus. Ben benieuwd wat ze verder gaan voorstellen. Vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt met narcose en roesjes. Een operatie lijkt me toch de enige mogelijkheid om je eileiders weer open te krijgen. Hopelijk heeft de HSG wel wat geholpen en raak je binnenkort zwanger. Je hoort het zoooooo vaak! Sterkte in ieder geval.

Ella, hoe gaat het met jou?

Met mij alles goed. Eigenlijk weinig bijzonders te melden. Ben momenteel bezig met afbouwen op m'n werkplek en me aan het voorbereiden op m'n nieuwe werk. Een van de redenen waarom ik nu bijna niet met het zwanger-worden bezig ben en echt... het geeft zoveel rust! Heerlijk gewoon. Ik zit sinds tijden weer eens echt goed in m'n vel gelukkig.

Nou, nog een fijn weekend allemaal!

Liefs Caro

15. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    even een vraag. Ben nu 9 maanden bezig zwanger te worden, ben boven de 35 dus de kans was groot dat het langer ging duren dan voorheen.
    Ik ben al bij gynaecoloog geweest voor inwendig onderzoek en echo maar ze konden niets vinden. Heb wel geregeld last van soort menstruatiepijn midden in mijn cyclus. Maar omdat ze niets konden vinden, zijn het mijn darmen zeggen ze. Idd daar heb ik ook vaak last van maar ben er toch niet gerust op. Hoe hebben jullie je endo ontdekt en ging dat vanzelf of heb je daar zelf achteraan moeten zitten om t te laten onderzoeken?

Overigens heb ik al wel 2 kinderen waarvan ik echt de aller eerste ronde al zwanger was en prima zwangerschappen gehad.

16. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Een HSG is inderdaad een inwendig onderzoek in baarmoeder en eileiders met contrastvloeistof. Leuke bijkomstigheid is echter dat het (soms) de weg vrijmaakt en dat je na een HSG een verhoogde kans op een zwangerschap hebt de eerste 4-6 maanden. Dan moet natuurlijk wel een eileider open zijn.

Als mijn linker eileider voldoende open is gegaan om zwanger te worden, is een operatie misschien niet nodig......hoop ik.
    Omdat we twee kinderen hebben en ik lichamelijk niet helemaal gezond ben, zijn voor mij de nadelige effecten van een narcose of roesje niet te doen.
    Dus ik hoop dat er andere manieren zijn, want anders moeten we de wens voor een derde aan de kant zetten.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden,

@Caro: Fijn dat je zo druk bent met leuke dingen en even de rust gevonden hebt. Ik probeer me ook even zo rustig mogelijk te houden alleen is het af en toe wel moeilijk. Ben me eigenlijk al voor aan het bereiden om terug te gaan naar de gyn, zie het helaas niet meer spontaan gebeuren. Geeft mij weer een beetje de rust. Ik heb mijn ei helaas nog niet gehad dus deze ronde zal wel weer lekker lang worden, pff, dat is eigenlijk het enige wat me een beetje onrust geeft. Deze week komt er een advertentie van mijn salon in de krantjes dus hoop ik dat ik wat nieuwe klantjes erbij krijg, kan ik mijn zinnen even daarop zetten.

@Miepke: Ik heb me via de HA doorlaten sturen naar een gyn (dat was het enige waar ik écht om gevraagd hebt) De eerste keer bij de gyn een inwendig onderzoekje gehad, gezegt dat mij moeder ook endo heeft gehad en toen kreeg ik gelijk boekjes over een kijkoperatie in mijn handen geduwd. Ik mocht er 2 weken over denken en was eerst helemaal niet van plan om die kijkoperatie te laten doen, ik had het helemaal niet verwacht dat het zo snel zou gaan maar toch maar besloten het wel te doen en achteraf maar goed ook.
    Endo kan je alleen via een kijkoperatie zien. De klachten kunnen best uiteen lopen, je kan even op sites over endo kijken. Ik heb ook heel erg last van mijn darmen maar dat hoort ook bij het plaatje endo.

@Giegel: Dan heb ik inderdaad het goede voor me gehad. Je hoort inderdaad vaak dat mensen daarna zwanger zijn geraakt. Ik hoop ook echt dat het bij jou ook zo zal zijn!

@All:
    Hier alles redelijk rustig, behalve dat ik mijn ei dus nog niet heb gehad, dat is wel balen maar goed, niks aan te doen, we wachten en klussen rustig verder.
    Vanmorgen kwam ik op het werk, is er bij ons ingebroken! Schrok wel even toen mijn baas de schade liet zien. Ze hebben alleen geld meegenomen en een hoop rotzooi gemaakt maar dat is wel een beetje vreemd aangezien we net nieuwe computers, printers, faxapparaten e.d hebben staan :( Tegenover ons ligt een loods waar ze voor de carnaval hun wagens bouwen, hebben ze ook ingebroken maar niks mee genomen volgens mij, wel het een en ander vernield. Stukje verderop staat altijd een dierenambulance en die hebben ze ook leeg gehaald....Waarom doen mensen toch zoiets? :rolleyes:

Liefs!

18. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden,

Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen. Ben ontzettend druk geweest en er kwam vanalles tussen. Zit ondertussen op het wachtbankje. Heb sinds vandaag last van mijn onderrug en buikkrampjes. Ongi lijkt er dus weer aan te komen. Zucht en dat net voordat we op wintersport gaan. Donderdag gaan we weg, heb er wel zin in. Even iets anders.

@Caro,
    Wat fijn dat je even helemaal niet bezig bent met zwanger worden enzo. Kan me voorstellen dat het een lekker gevoel geeft. Ga zo door ;)

@Deborah,
    Hoop voor je dat je advertentie zorgt voor nieuwe klantjes. Zou mooi zijn!
    Je zei dat je je ei nog niet hebt gehad, maar je banner zegt van wel?
    Wat ontzettend vervelend van die inbraak. Ik snap soms ook niet waar mensen mee bezig zijn. Pffff

@anderen
    Sorry, weet zo jullie namen niet meer.
    Welkom hier. Jullie zijn al lekker aan het kletsen. Hoop dat het voor jullie ook allemaal snel raak mag zijn.

Liefs

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Bianca: Ja banner zegt van wel, die staat op 32 dagen maar mijn LF verschilt ook zo enorm ( tussen de 12 en 16 dagen) Kan er geen touw aan vastknopen. Temp gaat niet omhoog, dat is van veraf net een schilderij van bergen, hij gaat op en neer *zucht* Heb afgelopen vrijdag en zaterdag ook bruinverlies gehad weer dus dacht dat mijn temp wel zou gaan stijgen, dat deed hij ook 2 dagen tot vanmorgen...was het ineens weer normaal. Snap er even niks meer van maar ik wacht maar af.

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Even uppen:

Heb weer 2 dagen vrij omdat mijn autootje in maak is (alweer) Hopelijk is ie morgen klaar zodat ik weer lekker kan gaan werken, zit alleen maar weer hier te neuzen haha.

Mijn ei is nog niet geweest, heb mijn banner maar even aangepast. Ben gister begonnen met ovu-testjes om het een beetje in de gaten te kunnen houden. In verband met klussen. Had vandaag wel doorzichtig eggwhite om het maar even netjes te houden dus verwacht ik em wel een dezer dagen. We wachten nog steeds rustig af ;)
    Hoe gaat het met jullie?

Gister weer even op mijn tanden moeten bijten.
    Moet mijn schoonvader en zwager knippen en gister belde mijn schoonpa voor een afspraak. Zwager moet op di en do trainen dus bleef voor mij eigenlijk alleen vanavond over omdat ik op vrijdag liever niks doe, is voor mij ook weekend vind ik. Ben altijd al de hele week van 's ochtend tot 's avonds op pad. Zegt hij ineens dat hij eerst wilt kijken wat mijn schoonzus doet i.v.m hun kleine....Met andere woorden, zij hebben een kleine en iedereen moet zich eraan aanpassen? Zwager kan toch ook de kleine even meenemen als schoonzus iets anders heeft? Heb aan mijn hub gevraagt of ik dit onterecht dacht maar hij vond het ook. Wij moeten ons de hele tijd aan hun aanpassen omdat zij een kleine hebben...vind ik echt zo jammer. Heb altijd goed met mijn schoonfamilie kunnen opschieten (en nog steeds hoor) maar hier begin ik toch wel een beetje van te balen.

Liefs!

Deel Deze Pagina