Ondanks verklevingen toch zonder hulp zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bright, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden

@Deborah
    Wat weer balen van je auto, maar wel lekker twee dagen vrij. Hoewel ik me kan voorstellen dat je dat ook niet helemaal geweldig vind.
    En wat vervelend van je schoonfamilie. Tis inderdaad een beetje raar dat iedereen zich aan moet passen aan hun. Zou ik ook van balen hoor meid.
    Dus een lange cyclus dit keer voor jou. Hij komt eraan in ieder geval. Nog even doortesten ;)

@Allen
    Hoe is het met jullie dames?
    Hier alles ok. Verwacht morgen ongeveer mijn ongi. Borsten beginnen sinds vandaag pijn te doen. Sinds eergisteren steeds erger wordende buikkramp. Maar niet constant, soms ook even niks. Sinds vandaag vooral veel steken, net alsof ei is. Heel vaag. Ken ik niet van de andere rondes. Vandaag ook na iedere maaltijd wat weeig op de maag, maar goed. Nog geen rode duivels gezien tot nu toe. Hoop ook heel erg dat ze dit keer wegblijven.
    Morgenavond gaan we op wintersport! Heb er heel erg veel zin in. Tas is gepakt en morgen nog even werken en dan vakantie! Ik ben dus alleen morgen nog even online en dan meer dan een week niet!

Liefs

2. ella80

ella80 Lid

11 nov 2008
    80
    0
    0
    hey dames,

ik ben weer lange tijd niet geweest en wat is er weer veel gekletst zeg.
    gezellig!
    vindt het alleen een beetje veel om alles te lezen.
    dus kan niet overal persoonlijk op reageren. sorry!

voor alle nieuwe dames: welkom hier.

@deborah, wat balen van je auto. hoop dat de reparatie niet te duur uitvalt. ik vind dat ook altijd jammer van het geld. maar je bent vaak zo afhankelijk van een auto, he?!

@bianca, laten we hopen dat er helemaal geen menstruatie komt!
    ik ga duimen draaien. heerlijk dat je op vakantie gaat. geniet er maar lekker van....

@caro, heerlijk om te horen dat je het allemaal wat meer van je kunt afzetten. er zijn nog zo veel leuke andere dingen te beleven.....
    en dat ontspannen zal je in alle opzichten alleen maar ten goede komen.

ik heb me toch een KUT periode achter de rug.
    wil ik even met jullie delen.
    zoals jullie weten ben ik bij de gyn geweest en hebben ze daar weer de routine uitstrijkjes, echo's, etc gemaakt.
    een week later kreeg ik een brief in de bus dat er een infectie gevonden was met een receptbriefje erbij.
    uiteraard het recept opgehaald maar ook even naar het ziekenhuis gebeld om te vragen om wat voor infectie het ging.....

de assistente zei dat er een chlamydia infectie gevonden wasl. Ik viel uiteraard van mijn stoel af. Pardon...? Chlamydia?! ik ben 8 jaar met mijn huidige partner samen en wij houden er echt geen andere sexrelaties (of hoe zal ik het noemen) op na.
    die assistente aan de lijn zei: "tja, het is toch echt alleen overdraagbaar via sexueel contact met iemand die chlamydia heeft".
    ik heb zeker 4 assistentes gesproken en ze zeiden allemaal zo'n beetje hetzelfde. "je partner zal wel vreemd gegaan zijn" daar kwam het op neer.
    dames ik weet echt 200% zeker dat wij dat nooit zouden doen. wij willen notabene een gezin stichten.

ik heb een week nachtmerries gehad. mijn vriend was er ook kapot van. ik heb gehuild, gehuild en gehuild.

afgelopen maandag was ik weer bij de gyn.
    een super lieve man. hij zei dat hij het ook een raar verhaal vond, dat ik een soa had.
    ik heb nog nooit een soa gehad. sterker nog, in september hadden ze me ook getest (voor de operatie) en toen was het negatief.
    de gyn gaat ervan uit dat er bij het onderzoek (daar komen geen mensen meer aan te pas) iets mis gegaan is.
    tevens was het erg vreemd dat ik geen anti-lichamen had aangemaakt (bloed was ook getest).
    het bloed zag er prima uit. hormoonhuishouding is prima.
    nu is van mij, en mijn partner, nog een test gedaan via urine.
    die waren beide negatief.
    dus we hebben geen chlamydia.

bah bah bah!
    wat een nachtmerrie.
    wil je graag kindjes krijgen, ben je plotseling met ies heel anders bezig.
    ik was er echt kapot van.

met de gyn hebben we afgesproken dat we een cyclus in kaart gaan brengen.
    vanaf woensdag gaan we beginnen met de echo's.
    het vergt wat organisatie i.v.m. mijn werk, maar ik moet zeggen dat ik alle medewerking krijg.
    ik bespreek dit trouwens alleen met de adjunct-directeur (hij is tevens vertrouwenspersoon). ik heb er gewoon geen behoefte aan dat meer dan 30 collega's op de hoogte zijn. ik vind dit toch wel prive.
    er zijn nog twee andere collega's die ik vertrouw, maar verder hou ik het ook lekker voor mezelf.

poeh poeh.
    ik ben in ieder geval blij dat er iets gaat gebeuren.

tot mails,
    x
    ella

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Ella: Jee meid wat moet jij je k*t gevoeld hebben! Wat een ellende zeg en dan achteraf voor niks geweest allemaal (gelukkig natuurlijk) En nu een spannende tijd in dan met alles in kaart brengen. Hoop voor je dat het nu allemaal duidelijkheid gaat geven e.d. Fijn dat je er met je adjunct-directeur kan praten en 2 collega's. Inderdaad, niet het hele bedrijf hoeft te weten wat er aan de hand is.
    Autootje is trouwens weer gemaakt en koste bijna E200,- En ze vertelden dat er nog meer reparaties nodig waren in de toekomst maar nu nog niet noodzakelijk waren :( Ik ben em zo zat die auto...gelukkig gaan we over een paar maandjes kijken voor een ander.

@Bianca: Ik duim héél hard voor je dat de duivels weg blijven!
    Wat lekker, even op vakantie! Mag ik mee in je koffer haha...ben er wel een beetje aan toe. Kan me voorstellen dat je er enorm zin in hebt.

@All: Yay heb vandaag een positieve ovu-test gehad! Eindelijk! Had al de hele dag last van een ei-gevoel dus had het wel raar gevonden als het niet zo was maar ja, we weten allemaal hoe je lichaam je voor de gek kan houden.. :rolleyes:
    Ik heb vandaag ook de gyn gebeld om een afspraak te maken en we gaan op Donderdag 2 April terug. Poeh, er valt een last van me af. Nu kan ik daar naar uitkijken. Vind het stiekem ook een beetje eng maar dan kunnen we eindelijk verder denk ik. Mijn eigen gyn was vertrokken, die vrouw waar ik eigenlijk niet naar terug wilde dus die keuze was al voor me gemaakt. Maar de mannelijke waar ik dan eigenlijk naartoe wilde was ook vertrokken! Nu ga ik naar een andere mannelijke die voor hun in de plaats is gekomen maar heb gehoord dat hij heel fijn is. Ben dus heel benieuwd.

Liefs!

4. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Bright heel veel plezier op je vakantie !
    ga maar lekker ontspannen..

ella80 ik weet precies hoe jij je heb gevoeld :(
    bij mij was hij dus wel positief :(
    ik heb bijna geen andere vriendjes gehad en toch had ik een oude chla..
    je wereld vergaat echt, en allerij vragen komen erin je op ..
    hoelang zijn jullie nu eigenlijk bezig voor een beeb ?

Sterre82 yeahhh een positieve ovutest :D goed geklust ?
    spannend dat jullie weer naar de gyn gaan !
    ik ben benieuwt wat ze verder willen doen bij jullie ?!

ikzelfs
    ik ben ziekjes vandaag geworden :(
    ik ben ook al 3x een stout meisje geweest :) we hebben al 3 keer geklust ;)
    ik zit alweer op dag 30 en nog steeds sgeen eisprong gehad :(
    mja ik kijk uit naar de 23ste ;)

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Gaby: Ohhoo stouterd! ;) Ach meid, als je je er goed bij voeld e.d waarom zou je het dan laten toch? Ik denk dat ik het ook geen 6 weken vol zou houden hoor. Hmm nog geen ei gehad, maar jij hebt toch PCOS? Moet je dan binnenkort weer met clomid? beginnen?
    Ik ben ook heel erg benieuwd naar wat de gyn gaat zeggen. Heb wel al een beetje zenuwen hoor, nu is het wel ineens heel definitief dat we terug gaan en dat er straks misschien echt aan gewerkt gaat worden. Spannend!

@Temp was hoger vanmorgen dus hoop dat ie dat nou blijft. Vanmiddag nog even een ovu-testje er tegen aan gooien.
    Moest vanmorgen naar de tandarts. Heb een aantal jaar geleden bij een vrijgezellenfeest mijn 2 achterste kiezen gebroken, tja hoe krijg je dat voor elkaar... :rolleyes: Heel hard op iets hards bijten :) I.i.g 4 zenuwbehandelingen gehad en een kleine operatie bij de kaakchirug...Nu breekt er om de zoveel tijd weer een stukje van mijn kies af en dat moest weer gerepareerd worden en wilden ze eigenlijk gelijk weer foto's maken...voor verborgen gaatjes zeg maar. Heb aangegeven dat we bezig zijn met zwanger worden en toen hoefde dat gelijk niet meer. Ze deden het dan liever niet en die foto's konden best wachten. Kies is wel weer gemaakt maar dat kon toch zonder verdoving omdat ik daar toch niks meer voel. Nou maar hopen dat de tandarts zich niet per ongeluk verspreekt tegen mijn moeder of broertjes...ben ik vergeten te zeggen...Ach ja.

Liefs!

6. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Sterre82 ja spannend hoor voor je meis !
    ik ben benieuwt wat de gyn bij jullie verder wil doen ?
    wat zou je doen als hij voorstel doet van , ook een eileider operatie, of meteen ivf, wat zou je dan kiezen ?

ja ik heb ook pco helaas :(
    mijn geluk kan niet op met het zwanger worden!
    waarschijnlijk moet ik dadelijk weer aan de ongie opwekkers en dan als ik ongie ben op dag 3 met de clomid beginnen, en waarschijnlijk ook meteen met 100 mg want de vorige keer werden me cyclussen weer lang toen ik 50 mg slikte!

maar is het voor je kiezen niet een betere optie om 2 kronen tenemen ?
    als je elke keer steeds weer ellende heb met het afbreken enz ?
    ik zou het gewoon eens voorstellen aan je tandarts !
    ik hoop dat de tandarts zijn mondje dicht houd ;)

liefs

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Gaby: Ik zou dan kiezen om eerst een operatie te doen aan mijn eileiders als dat mogelijk is. Zou toch mooier zijn als het ons zelf lukt en mocht dat dan niet gaan dan kunnen we altijd nog voor IVF gaan. Lijkt ons ook erg ingrijpend, ivf.
    Nee inderdaad, je hebt wel behoorlijk pech zeg. Maar goed dat je operatie goed gelukt is. Maar die pillen e.d slikken lijkt mij toch ook best vervelend. Is toch best ingrijpend allemaal, gaat je niet in de koude kleren zitten.
    Ik had nog helemaal niet zo nagedacht over kronen maar op zich zijn mijn kiezen wel goed alleen breekt er weleens een stukje af maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n last van. Het was nu ook al ruim een jaar geleden dus vind het de moeite nog niet.

Liefs!

8. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Sterre82
    nou idd eerst de operatie ;)
    zo heb ik het ook gedaan, we zijn nog jong, dus we hebben nog wel tijd..
    ow dus het is niet zo dat je kies nog maar een klein stukkie is hihi..
    wrom ik er aandacht, ik heb in een tandtechnisch lab. gewerkt ;) daar dee ik kronen maken..
    ik vind die pco niet eens meer zo erg, met wat ik al allemaal heb mee gemaakt met die operatie's ;) vind het alleen jmmr dat ik gewoon niet uit mezelf een eisprong heb, het duurd allemaal zolang..

liefs

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoi allemaal!

Hier was ik ook weer eens...

Bianca, je bent lekker vakantie aan het vieren nu. Geniet ervan!

Deborah, gelukkig je ei gevonden. Wordt een lange cyclus dit keer voor jou dus. Balen... Maar wat fijn dat je nu een afspraak hebt met de gyn. Dat geeft zeker rust! En 2 april is al heel snel.

Ella, jeetje... dat is niet mis wat je even hebt moeten doorstaan. Gelukkig blijkt het vals alarm te zijn, maar sjongejongejonge zeg... je schrikt je wild! :confused:

Hier alles goed. Ik verwacht dat ik dinsdag of woensdag weer ongi ga worden. Voelt net als alle andere keren namelijk. Zucht... moedeloos word je ervan. Ik reken er ook echt niet meer op dat we voor de afspraak met de gyn in april nog zwanger worden. Vanmiddag weer op een kinderverjaardag geweest... Denk dat er een stuk of 10 kindjes van 0 t/m 4 rondliepen... Wij waren weer eens de enige zonder kinderen. Ach, je raakt eraan gewend hoor, maar toch word je weer even met je neus op de feiten gedrukt. Toch went het echt en het lijkt wel alsof ik er steeds makkelijker mee om ga. Iets wat ik niet verwacht had.

Nou meiden, sorry... niet zo uitgebreid op iedereen ingegaan deze keer. Zal proberen weer wat vaker van me te laten horen... dan is het ook makkelijker bijhouden. ;)

Fijn weekend nog!

Liefs Caro

10. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik ben weer terug van de gyn en het kreeg toch een beetje een onverwachte wending, maar wel een goede :)

Mijn rechter eileider is dicht (dat wisten we) en de linker is toch goed open gegaan. De kans om via de natuurlijke weg zwanger te worden is echter maar 8-9% en dat is dus niet zoveel.
    Het voorstel van de gyn is om te beginnen met IUI en dat moeten giegman en ik verder bespreken.
    Of giegman dat wil weet ik nog niet en kunnen we nu ook niet echt over praten omdat de oudste dochter thuis is.
    Als we voor IUI gaan, dan moet ik een afspraak maken om te leren spuiten, omdat ik dan mezelf injecties moet geven met hormonen.
    Ik ga mij dus verdiepen in IUI hier op het forum........

11. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @Giegel, Lees net je bericht. Als de ene eileider nu open is hoe komt het dan dat de kans toch zo klein is? En als de eileider toch niet goed doorgankelijk is dan kom je toch eerder bij IVF? Misschien vraag ik wel teveel hoor dan moet je dat gewoon zeggen!

Nou, wat nieuws van mijn kant. Ik zit nu in cyclus 2 na de MK. Het is nog wat onregelmatig. 1e was vrij kort en nu wordt het waarschijnlijk een lange, uitgaande van mijn eisprong. Zit weer helemaal in dat 'cyclus' denken, de truc van het 'loslaten' heb ik duidelijk niet onder de knie. :( Begin april hebben we een gesprek bij het AMC voor IVF, geduld is een schone zaak, zeggen ze...

groetjes!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Caro: Jij denkt dus hetzelfde als ik, dat het niet meer gaat lukken voordat je terug gaat naar de gyn. Ik kijk er ook steeds meer naar uit moet ik eerlijk zeggen.

@Giegel: Ik heb eigenlijk dezelfde vragen als crepe. Gek dat het procentueel dan zo weinig is met toch een doorgangelijke eileider. Doe maar goed met giegman bespreken want spuiten e.d gaat je niet in de koude kleren zitten denk ik.

@Crepe: Kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt met dat cyclus denken...je zou er bijna doem-denken van maken.

@All: Ik zit hier behoorlijk te balen. Had gister FF ingevuld om te kijken of die mijn ei kon vinden in dat onmogelijke kaartje van me en 3 positieve-ovutesten...Hij gaf aan dat ik vrijdag mijn ei heb gehad dus ik al blij...Vandaag geen ovu-test meer kunnen doen omdat ze op waren en temp weer omlaag :( Ik dit invullen op FF, geeft tie weer geen ei aan...Zo raar allemaal...vrij-zater-en zondag posi ovutesten, temp omhoog....vandaag weer omlaag....Word er een beetje sachie van hoor :evil:
    Word weer wachten dan maar.

Liefs!

13. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Doordat ik 'al' 35 ben en verklevingen heb ik mijn rechtereileider en dat er door twee operaties meer littekenweefsel is in mijn buik is mijn kans niet zo groot meer. Ook had ze het over de doorgankelijkheid van mijn baarmoedermond bij deze berekening.
    Mijn linker eileider is toch wel goed doorgankelijk nu en met IUI icm hormonen heb ik meer kans om zwanger te worden.
    Verder heb ik ook niet echt doorgevraagd, omdat ik niet had verwacht dat ze IUI zou voorstellen.

14. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @ giegel: okidoki, nog steeds een lastig verhaal maar wie weet... hoop dat het succes brengt, enne, ik ben ook al '35'

@ sterre, het temperaturen en de ovu testjes zijn niet heilig. De ronde dat ik zwanger werd klopte er van beide niks, volgens de norm althans. Maar begrijp heel goed dat je ervan baalt. Dat doe ik namelijk ook bij mezelf...

15. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik weet het verder ook niet :oops:
    Was te erg overvallen om nuttige vragen te stellen, maar ben allang blij dat ze met deze optie kwam.
    Maar als ik meer kans had om zwanger te worden, dan was het vast al gebeurt omdat ik van de vorige twee wel vrij vlot zwanger was.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Giegel: Nee begrijp inderdaad dat als je het niet had verwacht, dat je dan even geen nuttige vragen hebt haha...zo zou ik ook thuis komen.

@Crepe: Ik vond het al zo raar dat ik 3 dagen achter elkaar positieve ovu-testen had en dan die temp... :-s Ik ga er ook maar niet meer vanuit, ik ga wachten tot ik ongesteld word denk ik :rolleyes:

17. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Gelukkig is er internet en kan ik veel opzoeken, zodat ik een vragenlijstje kan maken voor de volgende keer :)

Met het tempen en de ovu-testen........als ik uitga van mijn temp, heb ik bijna nooit een eisprong. Daarom laat ik FF mijn eisprong bepalen op basis van mijn ovu-testen en dat komt eigenlijk altijd uit.
    Als je drie dagen achter elkaar een posi ovu-test hebt gehad, denk ik dat je er vanuit kan gaan dat je op de laatste dag van die drie je eisprong hebt gehad. Zo bepaalt FF bij mij in ieder geval wel de eisprong.

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Giegel, toch goed nieuws dat 1 eileider wel open is. De lage kans van slagen begrijp ik enigszins wel als je het hebt over littekenweefsel in je buik. De kans dat het eitje uit de eierstok in je eileider terechtkomt is waarschijnlijk daardoor minder groot. Zo heeft de gyn het mij destijds uitgelegd. Door de verklevingen (bij jou littekenweefsel) kan het moeilijk zijn voor de vangarmpjes van de eileider om het eitje op te vangen. Wel goed dat ze eerst nog IUI willen proberen... Dat geeft toch aan dat ze er wel vertrouwen in hebben dat het op deze manier mogelijk is.

Crepe, fijn dat jullie in april alweer naar de gynaecoloog toe gaan. Jullie staan al op de wachtlijst voor IVF toch? Is het een lange wachtlijst? Het duurt mij allemaal veel te lang... wij gaan eind april weer naar de gyn. Maar ja... nu weten we in ieder geval wel dat het op de natuurlijke manier echt moeilijk gaat en dat die doorspuiting echt de reden was dat ik zwanger raakte.

Deborah, als je positieve ovutesten gehad hebt, mag je er toch vanuit gaan dat je ei is geweest? Natuurlijk geeft het niet altijd garantie dat het zo is, maar denk wel dat je er vanuit moet gaan. Wel vervelend hoor voor je die onduidelijheid.

Over mij: heb af en toe een licht ongigevoel en denk dat ik woensdag of donderdag weer ongi ga worden. Ik word er steeds onverschilliger onder merk ik. :rolleyes: Heb gewoon geen zin meer om er steeds weer van te balen en verdrietig over te zijn. In april zien we wel weer verder.

Fijne avond nog meiden!

19. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @giegel, ik bedenk me ook altijd pas achteraf wat ik had moeten vragen...is ook moeilijk, zeker als je overvallen wordt door nieuws. Je kan ze altijd gewoon nog even bellen, dat heb ik ook een aantal keer gedaan.

@sterre, ik heb het omgekeerde, geen positieve ovu test (wel een 2e streepje maar lichter) en een voorbeeldige temp curve...

@ caro, wij staan bij 1 ziekenhuis op de lijst sinds okt, juni is er daar waarschijnlijk plek. We zijn daarnaast aan het rondshoppen bij andere ziekenhuizen, maar krijg het idee dat het in A'dam overal lang duurt. Mijn arts heeft trouwens gezegd dat mijn zwangerschap een toevalstreffer was en niks te maken had met de laparoscopie. Maar ja, bij mij zijn het geen verklevingen, misschien is dat het verschil. Wel moeilijk hoor, steeds die teleurstelling, Ik begrijp je helemaal. Zeker als het dan 1 keer wel gelukt is maar niet heeft standgehouden... :(

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Even snel een berichtje van mij, moet nog werken.
    Vanmorgen weer temp omhoog, FF geeft toch een ei aan op dag 23 zoals eerder yay! Zit dan ineens al op 5 DPO, gaat lekker op die manier. Geklust hebben we goed gedaan dus daar kan het (alweer) niet aan liggen. Maar ik blijf het vreemd vinden dat de 2 ovu-testen de 2 dagen erna steeds positiever werden :(

Liefs!

Deel Deze Pagina