Hey meiden, Hoe gaat het met iedereen? Hier alles goed, flink druk gehad maar dat is wel fijn. Even niet te veel nadenken over zwanger worden. Kan ook wel nu omdat ik weer heerlijk op het wachtbankje zit Temp is hoog gebleven, FF geeft nog steeds aan dag 23 dus nu maar weer duimen. Liefs!
Hallo, Bedankt sterre dat je mij hebt uitgenodigd om mee te schrijven op deze topic. Ik hoop dat de andere meiden het ook goed vinden. Even mijn verhaal. Mijn man en ik zijn sinds maart 2008 bezig om een kindje te krijgen. Mijn menstruaties liepen al vrij snel vreemd, veel tussenbloedingen en pijn bij menstruatie. Dus ben ik doorverwezen naar de gyn. Ze kwam na een aantal keer kijken met de echo en een inwendig onderzoek op 13 jan er achter dat ik een endometriose cysten in mijn buikholte hebt. Ze was er daarna geheel van overtuigd dat ik een erge vorm hebt en dat ik er maar rekening mee moet houden dat het ivf wordt. Oke dacht ik, maar ze zei er nog wel bij we gaan eerst een kijkoperatie bij je doen om dit vast te stellen. Gelukkig werd deze operatie een maand later al gepland. Onder tussen werd het zaad van mijn man gecontroleerd en gelukkig was dit goed. Ook kwam ik ik er achter op 26 jan dat ik zwanger was, helaas drie dagen later had het vruchtje zich losgelaten. Het enige positieve wat ik hier uit kon halen dat er eventueel 1 eileider open was. Afgelopen maandag was dus de dag van de operatie, ik kreeg naar de operatie gelijk te horen van de gyn dat ik een lichte vorm van endo hebt, en dat mijn eileiders gelukkig nog goed open zijn. Ze hebben een aantal plekjes gevonden zei hij. Ik ben de afgelopen tijd van de ene emoties naar de andere getrokken, maar ik ben enorm blij dat het een lichte vorm is. Nu krijg ik morgen te horen wat mijn behandelplan is. Ik ben erg benieuwd. Ik vindt het fijn dat er een topic bestaat waar je kan praten over deze dingen, dus tot schrijfs. liefs vinkje
Welkom Vinkje! Ik kom ook nog maar sinds kort hier af en toe meekletsen omdat mijn rechter eileider dicht zit en ik heb littekenweefsel in mijn buik. Het begint nu wel weg spannend te worden.......of ongi en ik moet op cyclusdag 3 gaan leren spuiten of zwanger en ik ontspring net de dans. Ik hoop dat het het laatste wordt natuurlijk maar vrees dat ik niet ga ontkomen aan de IUI en spuiten. Over drie dagen zullen we het weten..........
Hoi giegel, Spannend hoor, ik hoop zo voor je dat je zwanger bent en het niet met iui hoeft te beginnen. En leren spuiten lijkt mij ook erg spannend en heftig om bij je zelf te doen. Ik zou dat echt niet kunnen ik val al flauw als ik in mij vinger snijd en bloed ziet. Ik vindt het erg knap van je als je dat dadelijk echt moet doen. Ik ga duimen voor je, er gebeuren wonderen, ik hoop dat het jouw overkomt. liefs
@Vinkje: Leuk dat je hier mee schrijft! Ik ben heel benieuwd wat ze verder bij jullie gaan doen. @Giegel: Dus het word IUI? Ik hoop uiteraard voor je dat het allemaal niet hoeft. @Caro: Hoe gaat het met je meid? @Gaby: Alweer helemaal hersteld? @Bianca: Hoe gaat het met je? Alweer bijna terug geloof ik van je welverdiende vakantie? @Ella: Bijna carnaval! @All: Hier weinig te melden, alleen vandaag weer een beetje bruinverlies. Begin het toch wel vervelend te vinden dat ik iedere keer die kleine beetjes bruinverlies heb. Vorige cyclus was het nog maar 1 keer en nu deze cyclus is het al de 2e keer. Heb op het moment ook best wel een beetje ongie-gevoel...Vind het maar vreemd allemaal. Liefs!
hey, Nou ik had vandaag mijn afspraak voor mijn behandelplan. Ik heb 1 actief endo haardje 2 cm, die zit vlak bij mijn darmkanaal. Nu snap ik waarom het zo pijn doet daar tijdens mijn menstruatie. En verder oude plekjes (littekenweefsel) op de kom van mijn blaas. En dat was het gelukkig, we mogen nu van de gyn een half jaar zelf weer proberen (spannend). Volgende cycles nog wel voor eenmaal mijn eitje volgen via de echo. En dan wilt ze nog ook een testje doen (zuur te graad meten van mijn baarmoeder hals). En nog een inwendigonderzoek om te kijken of dat actief endo haardje er goed uit ziet. Nu moet ik wachten op mijn menstruatie, ik denk dat ik de cycles heb van 32 dagen, maar het kan ook iets korter zijn. sterre, vervelend dat je bruinverlies hebt, daar heb ik ook vaak last van. Altijd maar een inlegkruisje in of maandverband. bah. liefs
Hoi allemaal! Was ik ook weer eens... Weer ongi geworden helaas, maar had er deze keer ook op gerekend, dat scheelt een stuk. Weinig buikklachten gehad deze keer gelukkig. Nog twee rondes en dan kunnen we weer naar de gynaecoloog. Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Giegel, jij ook weer ongi geworden dus. Balen! En jullie gaan dus wel voor IUI? Spannend tijd zeg. Vinkje, welkom in dit topic. Schrikken is dat he als je te horen krijgt dat je endo hebt. Toch klinkt jouw verhaal best wel heel positief met twee open eileiders en minimale endo + dat je al eens zwanger bent geweest. Mijn endo is in het stadium van 2/3. Best heftige endo dus. Daarnaast 1 verkleefde eileider en de achterkant van m'n eierstokken is verkleefd + er zit endo in de darm. Maar dus ook al eens zwanger geweest... 2 maanden na de doorspuiting van de eileider. Ik hoop dat het snel raak is voor jullie! Deborah, vervelend dat bruinverlies. Hoe gaat het nu? En Bianca en Ella, ben benieuwd hoe het met jullie gaat meiden. Fijne zondag allemaal!
hoi meiden, ik wou hier graag even reageren. Ik ben sinds begin sept gestopt met de pil en voor het eerst in januari 09 ongesteld geworden voor 1 dagje. in die tijd dat ik niet ongi was heb ik waarschijnlijk wel een 1 keer een eisprong gehad, al is dit niet met zekerheid te zeggen. Nu ben ik deze maand zwanger geraakt en we waren natuurlijk hartstikke blij! Totdat ik hele erge buikpijn kreeg en naar de gyn moest. toen was er een verdenking op een BBZ, en ben hier uiteindelijk voor geopereerd, maar het bleek geen BBZ te zijn, maar het bleek dat mijn eileiders/eierstokken verkleefd en ontstoken waren, maar ben dus gewoon zwanger geworden! achteraf vind ik dit helemaal een wonder.. het is al zo'n wonder om zwanger te worden, laat staan met verklevingen/ontstekingen e.d Hopelijk hebben jullie iets aan mijn verhaal. inmiddels zijn de verklevingen weggehaald. ook had ik vocht voor en achter mijn baarmoeder en zaten er op mijn baarmoeder en darm ook verklevingen. nu moet ik dinsdag terug voor een echo. Als jullie het hele verhaal willen lezen kan dat hier liefs Daantje hopelijk is het bij jullie ook snel raak meiden. Dikke knuffel http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=138353
Hallo, caro, ja ik heb heel veel geluk dat het alleen daar zit, en dat er niks verkleefd is. Wat vervelend dat je weer ongesteld ben geworden. Deze maand wil ik graag dat ik ongesteld wordt en op tijd. Deze maand heb ik het niet kunnen doen door de operatie. Volgende maand gaan we weer verder voor onze wens. sterre, ik hoop toch niet voor je dat je ongsteld wordt, ik ga voor je duimen. giegel, ik zie aan je banner, dat je weer helaas ongi ben geworden. Ik had zo gehoopt voor je dat je niet met iui hoeft te beginnen. Heel veel succes met het leren spuiten meid, ik heb veel respect voor je. Ik ben nu opgelucht, en ik hoop inderdaad dat het snel raak is en dat het goed gaat. Ik heb wel mezelf beloofd om te proberen er niet te veel mee bezig te zijn. Ik hoop dat het lukt. liefs
Hoi meiden, Daar was ik weer. Wat hebben jullie gekletst de afgelopen week en ik zie een aantal nieuwe 'gezichten' hier. Welkom dames! Aan alle meiden die ongi zijn geworden, balen meiden! Hopelijk deze ronde meer geluk. Alle meiden op het wachtbankje, ik ga voor jullie duimen dat het deze ronde wel raak mag zijn. Ik was een dag overtijd en had al goede hoop omdat het anders ging als anders deze ronde. Maar helaas de tweede dag kwam de welbekende buikkramp en barste ook de ongi los. Pfff, gelukkig niet veel bij na hoeven denken want hadden het druk genoeg met skiën, haha. Volgende week mag manlief weer zijn zwemmers inleveren en dan over twee weken weer gesprekje bij de arts. Hopelijk dan op de wachtlijst voor IVF. Ben druk met de was e.d. Vandaag nog even de honden gehaald bij mijn ouders. Schrok me een apezuur. Mams zat in een rolstoel met een gebroken heup. Die bleek afgelopen zondag gevallen te zijn en is diezelfde dag nog geopereerd. Woensdag is ze weer thuis gekomen. Gelukkig gaat het nu wel weer goed, maar ze mag zes weken haar been niet belasten. Raar om zo gewaar te worden dat je mams een ongelukje heeft gehad. Maar fijn dat ze ons het niet hebben laten weten op de vakantie, want dan had ik wel naar huis gewild denk ik. Fijne zondag allemaal meiden. Liefs
Balen dat jij ook weer ongi bent geworden! Sorry als je het al eens hebt verteld, maar waarom kan je (pas) over twee rondes naar de gyn? We gaan inderdaad voor IUI en morgen moet ik bellen om een afspraak te maken voor aanstaande dinsdag. Vanaf dinsdag (cyclusdag3) moet ik hormonen gaan spuiten en gaan ze me leren prikken. De kans dat het nu raak zou zijn was natuurlijk ook klein, maar ik had er toch wel heel erg op gehoopt. Het leren spuiten zie ik toch wel erg tegenop (ik was vroeger erg bang voor prikken) en ook de inwendige echo dinsdag tijdens ongi vind ik een raar idee, zeker als ik deze cyclus weer mijn oude ongi terugheb en hevig ongi ben.
Hey giegel, Het is heel goed dat je hoop hebt, en ook al had je een kleine kans. Dus dinsdag is de dag, spannend. Ja ik heb afgelopen jan ook een inwendige echo gehad tijdens mijn menstruatie. Maar het viel mij wel mee, ik kreeg direct doekjes om het schoon te maken. En je hoeft je niet te schamen, want daar zijn ze het wel gewend. Ik wil je even heel veel succes wensen, en ik ga zeker aan je denken dinsdag. liefs
Hee Bianca, welcome back! Dus je hebt nog wel even in spanning gezeten aan het einde van je cyclus. Des te groter is de teleurstelling altijd... Gelukkig had je lekker afleiding en kon je er dus weinig over nadenken. Schrikken van je mams! Lief dat ze jullie niet gebeld hebben. Giegel, wij zitten nog niet in de MMM. Ben in februari 2008 naar de huisarts gegaan, omdat ik het idee had dat ik endometriose had. Toevallig waren we toen ook net vijf maanden ongeveer bezig met onze kinderwens proberen te vervullen. Tijdens een kijkoperatie bleek idd dat ik endo had en niet zo zuinig ook. Omdat we ook een kinderwens hadden heeft de gyn dit meteen meegenomen door de ene nog niet verkleefde eileider door te spuiten. Toen dus spontaan zwanger geworden twee maanden later. De gynaecoloog had er alle vertrouwen in dat het nog wel een keer spontaan zou kunnen lukken, dus vandaar dat hij ons voor een halfjaar weer naar huis heeft gestuurd. Jij, heel veel succes straks met jullie eerste IUI. Sterkte met het spuiten, lijkt me ook vervelend om te moeten doen.
Hey meiden, @Bianca: Ey vakantieganger, je bent weer terug! Balen zeg dat je 1 dag overtijd bent en dan toch nog ongie, echt schit. Ohh en je mamsje, wel fijn dat ze inderdaad niet gebeld hebben. Ik zou dan ook direct terug naar huis willen. Ik zal gaan duimen voor jullie zwemmers! Hoop dat het beter is. @Caro: Jij ook ongie, alweer shit. Nog 2 rondes meid en dan mag je terug naar de gyn. @Giegel: Ook jij ongie, nogmaal, alweer shit...Gaat niet echt goed hier in dit topic. Heel veel suc6 met leren prikken e.d. Ik zou het ook akelig vinden om het bij mezelf te moeten doen. @Vinkje: Dat is toch nog redelijk goed nieuws voor jullie! Het komende half jaar er goed tegenaan en ik hoop dat het snel raak is voor jullie. @All: Nou, nu ik, het is weer een drama natuurlijk. Vrij-zater- en zondag héél licht bruinverlies gehad en vandaag nauwelijks. Zaterdag flinke ongie-krampen gehad en nu valt het wel mee. Temp was nog wel hoog maar ik heb het vermoeden dat het toch wel gaat komen. Inderdaad zoals Vinkje zegt, de hele tijd inlegkruisjes in en maar naar de wc lopen om te controleren...We wachten nog steeds af. Liefs!
Ik ga dit topic verplaatsen naar clubs, bij zwanger worden. Mochten mensen die vaak mee praten, niet meer langskomen, zouden jullie ze dan een pb willen sturen?
Hey Prinses, Wat mij betreft is het helemaal prima, we zijn ook ondertussen wel een leuk clubje @All: Vandaag niks geen te melden, geen ongie, wel wat krampen, temp nog hoog dus nog steeeeds afwachten.
Hoi princes, Lijk mij ook een goed idee, kunnen we daar verder kletsen. Sterre, laten we hopen dat die ongi niet komt, en krampen hoeft niet meteen te zijn dat je ongi wordt Ik wil juist ongi worden, ik hoop dat het een deze dagen wordt, dan heb ik iedergeval ongeveer een cycles van 28 tot 30 dagen. Het is wel een raar gevoel dat je onig wilt worden, dat gevoel is al een tijd geleden. En dan op naar de volgende maand. liefs
hey meisjes ik heb jullie hier ook gevonden gister had ik de afspraak met de gyn na de operatie.. hij had eigenlijk niet zoveel te melden, alleen : ME LEIDERS ZIJN BEIDEN OPEN , wat ik al wis ik ben nu weer met de ongie opwekkers begonnen want ik zit nu alweer op dag 42 en nog steeds geen eitje.. en als ik ongie word door de opwekkers moet ik weer met 100mg clomid beginnen.. dus alle remmen gaan hier nu goed los ! liefs
vinkje raar is dat hé iedereen hier wil juist niet ongie worden en wij wel! ik loop zo al een paar maanden maar nu de operatie is geweest en ik er weer echt voor kan gaan mag mijn ongie ook weg blijven !
@Vinkje: Kan wel begrijpen hoor dat je graag ongie wilt worden. Dan kunnen jullie lekker aan een nieuwe ronde beginnen. Weet wel dat krampen niet perse ongie betekend maar het blijft toch spannend iedere keer. Kan ook bijna nergens anders meer aan denken...De hele maand goed van me af kunnen zetten en nu...Pff. Dan duren die dagen toch lang. Elke ochtend spannend wat de temp gaat doen en dan de rest van de dag nog... Het is ook zo vervelend dat mijn LF iedere keer anders is geweest dus het kan morgen zijn maar ook vrijdag...al ga ik niet meer van een lf van 16 dagen uit omdat ik dat maar 1 keer gehad heb maar ja, je weet maar nooit natuurlijk @Gaby: Hee meid, nog een keer yay voor je open eileiders Fijn dat je nu ongie-opwekkers kan gaan slikken en daarna aan de clomid. Haha ja inderdaad, dat word er inderdaad flink tegenaan gaan aankomende ronde