Ondanks verklevingen toch zonder hulp zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bright, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Giegel, wat erg dat jullie IUI niet door is gegaan. Wat een enorme domper zeg... Je stelt je er zo op in en dan gaat het niet door! Hopelijk is er toch nog een wondertje gebeurt.

Ella, vervelend hoor dat je zo'n buikpijn hebt steeds. Dat is dan echt de endo he die je voelt. Heel vreemd, maar de laatste maanden heb ik amper last. Maar goed... zegt ook niks he de hoeveelheid pijn en de hoeveelheid endo. Ik heb 21 april weer een afspraak met de gyn. Gaat snel nu.

Deborah, nog maar een paar nachtjes slapen. Ik leef met je mee. Ik weet hoe spannend het is...

Bianca, je zit alweer op 5 DPO zie ik. Gaat snel...

Vinkje, wat fijn dat jullie zo vlakbij het ziekenhuis wonen. Daar wordt het wel een stuk makkelijker van.

Gaby, jou al een tijdje niet gezien hier. Hoe gaat het met je?

Over mezelf weinig nieuws te melden. Relaxed weekendje gehad, weinig spectaculairs gedaan eigenlijk. Wel lekker na zo'n hectische week.

Fijne week meiden!

X

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden,

@Vinkje: Voor jou ook nog een weekje spanning dus. Ik krijg morgen ook een inwendige echo...als het net als de inwendige onderzoek als vorige keer is dan zal het qua pijn e.d. wel meevallen. Het zal wel de spanning zijn.

@Ella: Vervelend zeg dat je zo'n buikpijn hebt. Zal inderdaad de endo zijn.
    Met mij gaat het qua kwaaltjes goed, nergens last van behalve wat gevoelige boobs en mijn darmen zijn het er helemaal niet mee eens. Die protesteren nogal.

@Caro: Pff ik word hier langzaam gek van de spanning. Ik dacht, ik pak lekker 2 dagen vrij en dan kan ik na de echo weer wat ontspannender aan het werk e.d. maar heb er nu al spijt van....tijd gaat hartstikke langzaam...
    Ik zit ook even niet lekker in mijn vel, heb het gevoel dat ik elk moment in huilen kan uitbarsten...terwijl ik eigenlijk blij zou moeten zijn...Heb echt een rotgevoel, kan er niks aan doen. Herken jij dit?

Liefs!

3. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    hoi meiden,

ik heb besloten om te stoppen om te schrijven op de forum van zwangerschapspagina. Dit omdat ik er erg mee bezig blijft houden. En mijn gyn raad dit enorm af en adviseerd mij om te focussen op andere dingen. Ik wens iedereen heel veel succes met het zwanger worden.
    En sterre succes met je zwangerschap ga lekker genieten.

liefs

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hee Deborah, ja... dat herken ik zeer zeker... Ik dacht ook... als ik eenmaal zwanger ben dan ziet alles er rooskleurig uit en ben ik alleen nog maar happy. Nou, niet dus... Ik heb me best wel vaak down gevoeld, vond dit toen ook zo'n raar gevoel en voelde me er vaak schuldig over. Zijn allemaal hormonen. Gewoon maar even aan toegeven. Het hoort erbij.

Vinkje, jammer dat je stopt met schrijven, maar ik kan het me wel voorstellen. Misschien zien we je over een tijdje nog eens terug? (als je goed nieuws hebt?) Ben wel benieuwd hoe het verder met je gaat namelijk.

Heb weinig nieuws te melden. Vandaag een leuke werkdag gehad en vanavond lekker chillen. ;)

X

5. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik heb ook wat gas teruggenomen op internet.

@ vinkje, veel succes met alles!

@ Sterre, spannend hoor allemaal. Enne de eerste drie maanden is het gewoon moeilijk te ontspannen. Zeker als aan de normale spanningen van 'heeft het een hartslag' en 'ontwikkelt het zich goed' nog de kans op BBZ en het überhaupt moeilijk zwanger worden worden toegevoegd. Probeer met de dag te leven!

@ giegel, hè wat een teleurstelling. Gelukkig kan je met je volgende cyclus gelijk weer voor de IUI gaan.

@ iedereen: de lente komt eraan

Ik heb een dipje gehad. Nog steeds veel verdriet van de miskraam. Nu eindelijk in de 3e cyclus wel een positieve ovu test gehad. Dat stemt me dan weer wat vrolijk. Gelukkig duren mijn dipjes niet zo lang en veel leuke dingen doen helpt ook.
    Qua behandelingen heb ik me er nu op ingesteld dat we van de zomer met IVF beginnen. Begin april hebben we nog een gesprek bij een ander ziekenhuis maar de ervaring leert dat het allemaal langer duurt dan je zou inschatten. Ik belde vorige week de VU en daar vertelde ze me dat ze geen wachtlijst hebben maar het wel 4 maanden duurt voordat de behandeling kan starten.... :( Klinkt als een wachttijd

Fijne week allemaal

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden,

@Vinkje: Jammer maar ik begrijp het wel. Ik wil je heel veel suc6 wensen in de toekomst en wie weet zien we je nog terug met goed nieuws.

@Caro: Hoop dat je een lekker chill avond hebt gehad ;)

@Crepe: Inderdaad, de lente kom eraan, ik ruik em gewoon haha.
    Ik vind het echt rot voor je dat je nog verdriet hebt over je mk maar ik vind het helemaal niet gek. Ik kan nu wel allemaal lieve dingetjes op gaan schrijven maar dat helpt wss niet om je verdriet weg te nemen, ik hoop alleen maar dat je het voorjezelf een goed plekje kan gaan geven.

@Bianca & Gaby: Hoe gaat het met jullie meiden?

Liefs!

7. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje, hoe zijn ze er bij jullie achtergekomen dat jullie verkleving of endometriose hebben?
    Ik ben namelijk gisteren bij de gyneacoloog geweest ondat ik al sinds novenmber last had van allerlei klachten, onderandere darmklachten en menstruatie problemen. nou heeft hij me gelijk onderzocht en kreeg ook gelijk een inwendige echo, maar zag er goed uit.
    Gezien mijn klachten was het toch bijna zeker dat het endometriose is en dat het bij mij dan vooral op mijn darmen zou zitten. nou heeft hij mij geadviseerd om nu voor 3 maanden aan de pil te gaan om het een beetje tot rust te laten komen, en dan te kijken of het dan berer gaat of dat de klachten dan verdwijnen. Hoefde verder geen nieuwe afspraak te maken.
    ik voel me er niet helemaal gerust onder.

Liefs Margha

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Margha: Wat een gekke gyn heb jij? :( Endometriose en verklevingen kunnen alleen via een kijkoperatie vastgesteld worden. Ik heb dat ook gehad. Ik had ook heel erg menstruatieproblemen e.d en bij mijn eerste afspraak bij de gyn ook een inwendig onderzoek gehad. Bij mij zag het er op het eerste gezicht ook allemaal prima uit.
    En weer terug aan de pil? Als jij kindjes wilt zou ik dat zeker niet doen en naar een andere gyn gaan. Vind het maar raar eerlijk gezegt.

Liefs!

9. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    sterre
    wij vonden het ook wel een beetje raar. hij vond een kijkoperatie niet nodig want daar schoten we toch niets mee op want het ging er toch niet van over, hoe is het bij jou gegaan dan. kreeg je wel gelijk een kijkoperatie? hij stelde ook nog een 2e optie voor om aan de pijnstillers te gaan. maar ja dan zit ik 2 weken per maand of zo aan de pillen dat zoveel last heb ik ervan leek me ook niet zo goed. ja wel willen heel graag kindjes, ik liep nog niet tegen de 40 dus was nog niet zo heel veel haast bij zei hij.
    voel me niet echt serieus genomen :cry:

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zit hier echt met grote ogen te lezen, kan me heel goed voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt.
    Toen ik dus voor de 1ste keer ging, hup gelijk inwendig onderzoek en een voorstel voor een kijkoperatie. Ik viel bijna van m'n stoel af toen. Kreeg boekjes mee om te lezen en mocht er over na gaan denken. In eerste instantie wilde ik helemaal niet maar toen ik na 2 weken terug ging toch besloten het wel te doen en maar goed ook achteraf.

Tijdens zo'n kijkoperatie kunnen ze wel al dingen doen voor je. Bij mij zouden ze bijvoorbeeld endo-haarden weg branden als dat ging. Alleen echt de grotere ingrepen doen ze dan niet zomaar.

Ik zou het toch niet zomaar hierbij laten zitten. Ik zou het er nog eens met hem over hebben en anders naar een ander gaan. Hij kan wel heel fijn zeggen dat je nog geen 40 bent maar dat slaat kant noch wal natuurlijk. Ik heb inmiddels wel geleerd dat het jou lijf is, jou kinderwens en jou toekomst en dat je die niet door andere mensen moet laten sturen.

11. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Gaat het sinds het wegbranden van de endo haarden beter met je. of kon dat niet? waar zaten de endo haarden bij jou.

Heb je daarna ook nog een andere behandeling gehad?
    nog gefeliciteerd met je zwangerschap. echt super.
    Heb het net mijn man besproken maar ik ga morgen met die gyn bellen..
    ik denk dat als ik weer stop met de pil dat het echt niet weg is.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij mij hebben ze niks weg kunnen halen omdat het in de eileider zit. Daar was een andere opratie voor nodig.
    Ik moet juist eerlijk zeggen dat de pijn verminderd is sinds ik gestopt ben met de pil, best gek.
    Ik heb overigens geen verdere behandelingen gehad. Wij mochten het zelf 6 tot 9 maanden gaan proberen (ook al was de kans klein) en als het dan niet gelukt was dan mochten we terug komen voor een hersteloperatie van de eileiders of eventueel IVF.
    De pil zou de endo rustig moeten houden maar als je ongesteld word, word de endo ook weer actief, tenzij je maanden doorslikt natuurlijk. Het blijft gewoon zitten en is inderdaad echt niet weg als je pil gaat slikken en weer stopt.
    Ben benieuwd wat hij morgen gaat zeggen, laat je het weten?

@All: Heb net een echo gehad en het is géén bbz :D Het zit netjes in de BM en is 0.16 cm. Het was ook gelijk heel duidelijk, we zagen vrijwel direct een ringetje. Alles zag er goed uit volgens de gyn...fieuw, er viel echt een last van me af kan ik wel zeggen, dat bijna te janken in de auto. Hub moest even een traantje wegpinken toen de echo er was hihi. Heb me gelijk aangemeld voor moeders voor moeders. Over 2 weken mag ik weer voor een echo en dan zullen we als het goed is het hartje gaan zien. Moet tot 12 weken bij de gyn blijven maar dat is niet erg.

Liefs!

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oja...uiteraard kwamen we een bekende tegen..zal je net weer zien...Ze was daar aan het poetsen en natuurlijk gelijk vragen of we zwanger waren. Eerst nog omheen geluld maar als de gyn na afloop heel vrolijk gaat zeggen waar ze bij staat dat ik em goed moet laten groeien dan weet ze het wel denk ik haha. Hoop maar dat ze d'r mond houd.

14. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    sterre
    wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. kan me wel voorstellen dat er nu een last van je af valt.

ik denk dat ik ga vragen of ik toch niet een kijkoperatie kan krijgen dat is niet leuk maar weer ik wel waar ik aan toe ben.
    ik lees trouwens ook vaak dat het erfelijk schijnt te zijn.
    mijn moeder had namelijk 17 jaar geleden precies dezelfde klachten en daar hebben ze niks gevonden. ze hebben dan ook niet verder gekeken als dat ze nu bij mij hebben gedaan. maar na het verwijderen van haar baarmoeder ging het veel beter en daarna is het over gegaan.

15. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Je kan ook vragen om een HSG in plaats van een kijkoperatie.
    Bij een HSG kunnen ze ook zien of je verklevingen hebt in je eileiders.

16. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden, daar was ik ook even weer.

@Vinkje,
    Jammer meid dat je weggaat. Maar kan het me wel voorstellen. Ik hoop dat het helpt en dat je terugkomt met goed nieuws.

@Ella,
    Wat vervelend dat je nog zo'n last hebt van buikpijn. Hoop dat het snel beter gaat.

@Deborah,
    Yay voor de goeie echo en dat beeb in beebbroedplaats zit! Wooohooooo! En inderdaad hopen dat ze haar mond houdt. HEb je het er nog wel met haar over gehad?

@Gaby
    Hoest met jou meis?

@Caro,
    Nog steeds zo druk met je werk? Fijn dat het goed bevalt. Lekker gechilled gisteren ;)

@Crepe,
    Yay, de lente komt er inderdaad aan .Heerlijk he?
    Tja, vier maanden klinkt inderdaad als wachttijd. Maar goed, het is te overzien toch?

@Margha,
    Ik zou een second opinion vragen. Rare arts om voor te stellen weer aan de pil te gaan :rolleyes:
    Verklevingen en endo kun je alleen vaststellen met een kijkoperatie. BIj mij was een operatie gepland n.a.v. een grote cyste op de echo. Tijdens de operatie bleek het iets anders te zijn. Als ik niet was geopereerd, had ik het nu nog niet geweten denk ik.

@Iedereen
    Dag 7 alweer na ei. Afwachten maar weer hoe lang mijn LF dit keer is. Voel al wel weer de welbekende druk in mijn onderbuik, maar goed. Gelukkig volgende week woensdag weer naar de arts. Hopen dat ze ons op de wachtlijst gaat plaatsen voor IVF, heb er genoeg van om het zelf te proberen. Ik weet dat we nog niet zo lang bezig zijn, maar vind het zo zinloos als de kans zo klein is met onze beider problemen. LEvert alleen maar stress op bij mij in ieder geval. Hoe is dat voor jullie?

Fijne avond

Liefs

17. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Giegel
    wat houd HSG precies in?

Bright
    wij vinden het ook een beetje raar. maar ik ga morgen maar even bellen met de vraag of ik geen kijkoperatie kan krijgen, maar ben bang dat ze weer tegenwerken. :(

18. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    HSG is een baarmoeder en eileider onderzoek, waarbij ze contrastvloeistof in je baarmoeder spuiten en dat gaat door de druk op te voeren ook naar je eileiders. Ze maken hierbij gebruik van röntgen en hierop kunnen ze precies de weg van de contrastvloeistof volgen.
    Als er verklevingen zijn gaat de vloeistof dus niet door de eileiders en anders zie je het de eileiders instromen.
    Op die manier zijn ze er bij mij achter gekomen dat mijn rechter eileider dicht zit door verklevingen.

19. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    oke dat is wel een duidelijk antwoord. hebben ze je eileider weer open gemaakt of kan dat niet? hij vermoede dat het bij mij vooral dan bij mijn darmen zat. maar ga morgen bellen, ik hoop dat ik er wat mee opschiet

20. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb één open eileider, dus daarmee moet ik nog zwanger kunnen worden. Of ze de ander open kunnen maken weet ik niet, maar bij mij is het veroorzaakt door littekenweefsel van een operatie.
    Een operatie had ik sowieso niet gedaan, dus daar heb ik ook niet meer naar gevraagd :)

Succes morgen!

Deel Deze Pagina