Hoi sterre Ja helaas zitten we allemaal in het zelfde schuitje Ze hebben bij mij die ene eileider weggehaald omdat er vocht in zat en mocht er een zwangerschap optreden dan kon het door dat vocht weer weggespoeld worden Ze hebben het ook met een tweede buikoperatie gedaan, wel met kleine sneetjes hoor maar wel anderhalf uur onder narcose en totaal 2 nachten in het ziekenhuis en 3 weken herstellen. Heb jij een reden dat jou linkereileider dicht zit? ik had chlamydia waar ik dus niets van af wist. Daarom deden ze bij mij na de bloedtest ook meteen een kijkoperatie om te kijken wat de schade was. liefs
Hoi quote="Bright Na een jaar zelf proberen in zijn we in naar de huisarts gestapt voor onze kinderwens, we zijn doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze als eerste bij je bloedprikken en daaruit kwam dat ik chlamydia had, waar ik niets vanaf wist vlak daarna een kijkoperatie en hsg om te kijken wat de schade was, en die was dus niet goed. We zijn nu al inmiddels 4 jaar bezig Heb jij al een kijkoperatie gehad? of waar sta jij in mm? of heb ik daar alweer overheen gelezen?
Hoi Gaby, via een bloedtest waaruit bleek dat ik chlamydia had, vlak daarna een kijkoperatie om te kijken wat de schade was, en bleek dus dat beide eileiders verkleefd waren. Volgens mij kunnen ze dat niet zien met een inwendige echo, wel met een HSG
Wat ontzettend naar zeg. Ik heb inderdaad al vaker gehoord dat Chlamydia niet altijd herkent wordt. Ja, ik heb in augustus een kijkoperatie gehad omdat ik een cyste leek te hebben (op inwendige echo). Tijdens de kijkoperatie dus geen cyste maar verklevingen. Zijn nu twee keer bij het UMCG geweest (fertiliteitsarts), blijkt dat mijn man ook nog erg weinig zaadcellen heeft (10%). In december moet hij het opnieuw laten onderzoeken en daarna krijgen we te horen hoe we verder gaan. Dus op dit moment is het vooral timing en proberen. Hoop dat het bij jullie snel lukt. Vier jaar is al veel te lang. Liefs
Hoi meiden! Gisteren naar de gynaecoloog geweest en het zag er goed uit. Hij heeft een inwendige echo gemaakt en m'n eierstokken waren goed zichtbaar en voor zover hij kon zien, zaten er ook geen cystes. Ik hoef pas over een halfjaar weer terugkomen... Aan de ene kant wel een fijn en rustig idee, kunnen we het een halfjaar nog even goed zelf proberen. Mocht ik dan nog niet zwanger zijn, dan ga ik ervan uit dat we verdere onderzoeken gaan krijgen. De gyn zei ook weer: "Jullie weten dat een zwangerschap mogelijk is!" Dus daar houden we ons maar aan vast. Ik moest ook nog bloed laten prikken op CA125. Doen ze dat bij jullie ook? Daar krijg ik over twee weken de uitslag van. Jeetje, Sjaantje... jij hebt ook al een hoop meegemaakt zeg... Ik wens je heel veel succes straks met je eerste IVF!
Hey Caro, Wat fijn dat de inwendige echo positief was! Bij ons hebben ze geen bloed geprikt. Ja alleen voorafgaand aan de kijkoperatie. Wij horen in december wel weer verder hoe het gaat. Nou volop aan de klus dus Liefs
@Caro: Fijn zeg dat het zo goed is gegaan! Ik heb alleen bloed hoeven te prikken voor mijn schildklier toen ik bij de Gyn had gemeld dat ik zwanger wilde worden. Voor de rest niks. @Sjaantje: Mij hebben ze ook op chlamydia getest na de kijkoperatie maar ik heb het niet gehad. Maar nou vroeg ik me af, hoe lang kunnen ze dat nog zien in je bloed? Ik had op dat moment 'al' 5,5 jaar een relatie met mijn vriend (en er even vanuit gaande dat hij niet vreemd gaat haha ) moet het dus wel al langer geleden zijn. Verder: ik heb gister mijn verjaardag gehouden, was leuk, leuke kadootjes gekregen, uiteraard weer veel te veel eten en drinken over (koop altijd veel te veel) en ga dadelijk even wat strijken en mijn huisje wat poetsen, ventje is aan het voetballen, weer zo'n lekker luie zondag, heerlijk. Deze week is mijn ei (als het net als mijn vorige cyclus is i.i.g) dus 'moeten' we aan de klus deze week. Hopen dat mijn ventje en beetje mee werkt en niet net als vorige keer niet wil.. Liefs!
Hee meiden, hoe gaat het met jullie? Jullie zitten inmiddels weer op het wachtbankje? Nog gefeliciteerd met je verjaardag Sterre... beter laat dan nooit. Bij mij is de ongi vandaag doorgebroken, weer veel last van venijnige krampen en dat baart me wel zorgen. Vlak na de kijkoperatie pijnloze menstruaties gehad en vlak na de miskraam ook. De gyn kon niet echt een verklaring geven laatst, omdat ze tijdens de kijkoperatie weinig hebben gedaan, behalve de eileiders doorgespoten. Vanmiddag heb ik het darmonderzoek. Dit is ook naar aanleiding van de endometriose. Heb in april een klein darmonderzoek gehad om te kijken of de endo ook in de darmen was gegroeid (had soms bloedverlies uit de darmen namelijk). Dit was gelukkig niet het geval, maar het zat er wel tegenaan. Wel hebben ze toen een poliep gevonden en daarom moet ik nu een colonscopie om te kijken of er misschien nog meer poliepen zitten. Dit heeft dus niets te maken met de endometriose, maar zo rol je wel van het ene onderzoek in het andere. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat...
hey meiden ik krijg over 2 a 3 weken een kijkoperatie want de gyn denk dat het bij mij ook verkleeft is en als dat zo is ga ik meteen door voor ivf maar hoop dat dat niet het geval is caro31 heel veel suc6 met de coloscopie ik heb er al 13 gehad , ik heb de ziekte van crohn
@Caro: wat vervelend meis dat je zo'n last hebt van je ongi. Hoop dat je darmonderzoek goed gaat. @Gaby: bah, ziekte van Crohn. Ontzettend vervelend! Wat maakt dat jullie gelijk doorgaan met IVF als er verklevingen zijn? @all: Heb vorige week een positieve ovulatie test gehad. Dus goed geklust Manlief mag in december weer zijn zwemmers inleveren, hopen dat ze deze keer wel goed zijn. Liefs
@Caro: Vervelend dat je weer zo'n last heb van je ongie! Inderdaad, je rolt van het ene in het andere. Is zo'n poliep schadelijk voor iets? Hoop i.i.g dat je onderzoek goed zal gaan. @Gaby: 13! Dat is niet te zuinig zeg. Wel vervelend voor je. Net wat Bright zegt: waarom gaan jullie dan gelijk door voor IVF? @Bright: Ik hoop voor je mee meid dat het goed is. Maar wie weet is het het raak met je posi ovutest en goed geklust, ik duim voor je! Mijn banner klopt helemaal niet meer. Pff heb vorige week de hele tijd last gehad van mij ei (tenminste dat dacht ik) maar tot op heden nog geen temp-verhoging Ik wilde eigenlijk niet aan ovutesten beginnen maar ben zaterdag toch gezwicht, was te nieuwschiering. Zaterdag was mijn test-streepje ietsje lichter dan mijn controle streep, gister iets donkerder en vandaag net zo donker...word er geen wijs uit. Ik had dan eigenlijk verwacht dat mijn temp vandaag omhoog was gegaan maar dat was niet. Misschien morgen dan. Wie weet ben ik wel zwaar aan het ontpillen nu na zo'n fijne eerste ronde...sjonge jonge, baal er best wel van. Was vanmorgen ook best een beetje sacherijnig toen ik zag dat mijn temp niet gestegen was, blegh. Liefs!
hoii Bright en Sterre82 ja ik heb die onderzoek zo vaak gehad omdat de ziekte van crohn al op me 16de is vast gesteltd en ongeveer om het half jaar doen ze zo'n onderzoek om alles in de gaten te houden! nou me gyn had het er over als het verkleeft is dat ik ik gelijk met ivf moet beginnen weet ook niet waarom precies dan liefs gaby
Hey meid, Als je ovutestje vandaag net zo donker was, dan is ie dus positief. Dan heb je binnen 20 tot 48 uur je eisprong. Je kunt dus vandaag je temp nog niet hoger hebben. Waarschijnlijk pas woensdag. Kijk maar eens bij mijn kaartje van FF. LIefs
@ Gaby: Stap daar maar gelijk vanaf meid. Van dat gelijk beginnen met IVF. Daar beginnen ze niet gelijk mee namelijk. Ze gaan eerst andere mogelijkheden onderzoeken. Onze gyn zei ook dat wordt waarschijnlijk IVF en dat is dus niet het geval. Liefs
mijn vriendin heeft van de week ook een kijkoperatie gehad en 1 eileider was verkleeft en er was tegen haar gezegt dat ze nu maar een kleine kans heb op een spontane zwangerschap en die gaat nu ook gelijk door voor ivf en net als wat ik net zei , de gyn had tegen mij gezegt als het verkleeft is dat ze dan meteen konden beginnen met ivf maar ik zie het allemaal wel , miss ben ik nu wel zwanger of zien me eileiders er wel goed uit tijdens de operatie we wachten wel af en zien het wel liefs
@Bright. Gister had ik ook al een posi ovu-test...zal het misschien dan toch nog komen, mijn eitje...ik hoop het en voor de zekerheid maar klussen vanaaf. @Gaby: Ik hoop voor jou natuurlijk dat er niks aan de hand is maar ze gaan dan wel heel snel over op IVF. Ik heb een gesloten linkereileider en een vernauwde rechter en we moeten het eerst zelf proberen. Maar goed, misschien schrijven ze je alvast in zeg maar want voor je goed en wel aan de beurt bent dan ben je ook alweer zoveel maanden verder. Wel spannend allemaal. Liefs!
@Gaby: Ik lees net mijn berichtje terug en het komt een beetje belerend over. was niet de bedoeling, sorry. Ik wilde alleen maar zeggen dat gyn snel dingen zeggen die achteraf toch iets anders gaan. Toch raar dat er gelijk wordt doorgegaan met IVF als er 1 eileider verkleefd is, maar goed het zal overal wel anders gaan. Ik hoop natuurlijk voor je dat het niet nodig is. @Sterre _ KLUSSER DE KLUS! Ik had mijn ei de dag dat mijn ovutest niet meer positief was. Dus dat ie zeg maar afnam in streep. Zolang ie nog positief is, is je LH piek nog niet op zijn hoogst geweest. Je ei springt op het moment dat je LH piek gaat afnemen. Dat zal dus waarschijnlijk morgen zijn! Dus aan het werk meid! hihi. Wij hebben iedere dag geklust vanaf het moment van positieve test. *fingers crossed* Liefs
Hey meiden! Het onderzoek is achter de rug. Er zijn gelukkig geen poliepen gevonden, maar wel bloedstukjes die lijken op endometriose. De MDL-arts heeft hier stukjes van weggenomen en dat wordt nader onderzocht. Hij zal vervolgens weer met de gyn overleggen wat te doen. Hij had het zelfs over het opnieuw gaan slikken van de pil om zo te kunnen bekijken of de bloedstukjes wegtrekken! Nou... echt niet dus he... Moet er niet aan denken om weer aan de pil te moeten... Maar goed... hij weet ook van onze kinderwens en gaf ook aan dat een zwangerschap de endo terug kan dringen, maar ja... dat laatste heb je niet zelf in de hand. Maar goed... nog even afwachten wat er verder gaat gebeuren. Maar ben wel al heel blij dat er verder geen poliepen zitten. Bij het vorige onderzoek hadden ze namelijk een poliep gevonden die er wat onrustig uit zag, dus vandaar ook dit grote darmonderzoek. Gaby, dus jij bent wel bekend met een coloscopie. Vervelend zeg dat je de ziekte van Crohn hebt, lijkt me heel pijnlijk. Sterkte met je kijkoperatie over een paar weken. Ik heb ook maar 1 goede eileider (andere is gedeeltelijk verkleefd) en wij moesten ook eerst zelf proberen en ben dus ook zwanger geweest. Sterre... klus-se! En Bright... sterkte in deze weer spannende wachtweken, want dat is het toch altijd wel!
@Caro: Gelukkig zijn er niet meer poliepen gevonden! Ik zal voor je duimen dat de stukjes die onderzocht gaan worden meevallen! Is evengoed wel weer een spannend tijd hoe het verder gaat. Ik heb inderdaad ook verhalen gelezen dat de endo minder of niet pijnlijk meer is tijdens een zwangerschap. Het krijgt dan geen hormonen meer waardoor het actief kan/gaat worden. Ik zal i.i.g voor je duimen de komende tijd! Wanneer krijg je trouwens de uitslagen? @Bright: Spannend! Ik hoop zo voor je dat het raak is! Dat is dan ook gelijk goed nieuws voor ons natuurlijk want dan weten we dat het bij ons ook allemaal kan...al is Caro natuurlijk al een hoopgevend voorbeeld Of we nog aan klussen toe komen weet ik niet...mannetje is erg moe en een beetje depri Maakt zich veel te veel zorgen over dingen. Maar we hebben gister ook nog geklust dus dat hebben we dan wel weer. Slaap lekker allemaal en tot morgen! Liefs!
Hallo meiden, Ik lees jullie verhalen en ik kan mij hier wel in herkennen. Ik ben inmiddels zwanger maar het is niet spontaan gebeurt. Ook ik heb verklevingen in mijn eileiders. Links zit helemaal dicht en rechts is iets vernauwd maar ik zou wel zwanger kunnen worden. Ik heb een HSG onderzoek gehad en een kijkoperatie. Mijn gyn heeft toen besloten voor IUI te gaan met Clomid en Pregnyl, die ik 1 keer in de 2 maanden heb gehad omdat als mijn eisprong links zou zitten de IUI niet door ging. Ik ben met de 4e IUI zwanger geworden. In totaal zijn wij bijna 2,5 jaar bezig geweest om zwanger te worden maar het is allemaal waard. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en succes en hoop dat jullie snel zwanger zullen worden. Veel liefs Nataly