Hey meid, Balen van dat stomme autosave gedoe. Maar gelukkig heb je inderdaad je gedachten even kunnen verzetten. Het was gisteren best leuk. Vond het optreden niet zo goed als twee jaar geleden in Vredenburg, maar goed. Zijn er even lekker uitgeweest. Heb zelf nu niet zoveel klachtjes meer. Wel iets gevoelige borsten, maar alleen als ik er op druk En heb ongikramp, dus ben bang dat ik toch weer ongi ga worden. pffff Ik weet niet zo goed welke je aan moet houden meid. Welke komt het beste overeen met je andere tempen? Volgens mij moet je de eerste aanhouden en dan sleep deprived invullen bij FF. Of gebruik je dat niet? Fijne dag vandaag meid. Liefs
hallo allemaal, ik zou bij dit topic kunnen aansluiten. ik ben nieuw op deze site maar lees al een aantal maanden gezellig mee. mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 8 maanden bezig om zwanger te worden. ik heb endometriose! via een kijkoperatie is een cyste van 4 bij 5 cm verwijderd. deze zat op mijn linker eierstok. mijn eierstokken heb ik nog alleen is de linker iets vergroot. ook hebben ze contrats vloeistof door mijn eileiders gespoten. deze waren wel toegankelijk. na de operatie ben ik zwanger geraakt. helaas een vmk bij 5 weken. grote teleurstelling! ik heb heel veel steun aan alle verhalen gehad. ik vind veel dingen herkenbaar. ik wens iedereen veel succes met zwanger worden. groetjes, ella
Hoi meiden, hier was ik ook weer eens. Uit zelfbescherming kom ik niet meer elke dag op het forum. Merkte dat ik er een beetje teveel mee bezig was de laatste tijd. Na de miskraam is de wens alleen maar nog groter geworden en elke keer weer de teleurstelling en daarmee ook de angst of het ooit nog wel weer gaat lukken, benauwde me behoorlijk. Maar nu gaat het alweer een stuk beter. Goed om de succesverhalen van Nataly en Maud te lezen. Ella, welkom hier. Onze verhalen lijken veel op elkaar. Jij bent dus ook al zwanger geweest, ook meteen na de kijkoperatie. Is je miskraam al lang geleden? En heeft de gyn bij jullie ook aangegeven dat jullie gewoon 'door moeten proberen' eerst? Bright en Sterre... spannende dagen voor jullie daar op het wachtbankje! Sterkte met wachten en ik hoop op heel goed nieuws! Nog even een vraagje voor jullie over het temperaturen. Ik gebruik tot nu toe alleen ovulatietesten, maar ben toch ook wel benieuwd of ik elke cyclus echt wel een eisprong heb. Wil dus ook beginnen met temperaturen. Staat er ergens een uitleg hoe je dat het beste kunt doen? En ik lees ook steeds over FF? Waar vind ik dat? Hier wordt vanavond Sint Maarten gelopen... zo leuk al die blije kindersnoetjes en ja... dan denk ik ook weer... ik wil ook zo graag zo'n schattig kindje. Maar ja... geduld hebben he... Fijne avond allemaal! X Caro
@Ella Welkom hier meid. Wat ontzettend vervelend dat je een VMK hebt gehad. Maar gelukkig weet je wel dat het kan. Succes meis. @Caro Kan me voorstellen dat je even een break nodig had. Ik heb besloten de volgende rond (hoop niet dat het nodig is) niet meer te gaan tempen en ook nog maar 1x per dag een ovu test te gebruiken (deed het 2x om mijn piek niet te missen). Nu ik weet dat een positieve ovutest bij mij betekend de dag erna ei, vind ik het wel goed genoeg al dat testen enzo. FF is Fertility Friend. Dat vind je op www.fertilityfriend.com Je begint op dag 1 van je cyclus met temperaturen. Iedere dag op dezelfde tijd en VOORDAT je je bed uitkomt. Dus dat betekend wekker zetten. Dit vul je in op FF, je kunt hier ook je ovutestjes invullen. Wanneer je temp met minimaal 0,2 graden stijgt en dit 3 dagen aanhoudt, is je ei de dag VOOR je tempstijging geweest. Liefs
Bedankt voor je antwoord Bright! Ga even kijken op de site die je noemt. Nee, kan me voorstellen dat je straks wel klaar bent met het tempen. Ik denk zelf ook dat mijn ei altijd de dag na de positieve ovutest komt.
hallo, in principe weet ik inderdaad dat ik zwanger kan raken. alleen 1 nadeel (vind ik). na zo'n operatie raak je sneller zwanger, dus of het nog eens gaat lukken weet ik natuurlijk niet. ik heb natuurlijk kans dat de boel dicht gaat zitten. maar we blijven positief! ook heb ik gelezen dat je na die operatie meer kans hebt op een miskraam. de narcose en contrast vloeistof zit nog in je lichaam. de gyn zei dat dit bij hen niet bekend was, maar ik heb mijn twijfels. ik heb verschillende verhalen gelezen van meiden die hetzelfde hebben ervaren. de gyn zei inderdaad probeer het maar rustig en ik zie jullie, mocht je nog niet zwanger zijn, in december weer terug. ze hebben erg veel geduld, heb ik het idee. 9 okt was mijn vmk. gelukkig gingen wij toen een weekje naar Kreta. daar hebben we wel van genoten. mijn cyclus is weer netjes 28 dagen, dus dat zit lekker mee. mijn zus heeft ook endo (is erfelijk). zij is inmiddels 4 jaar bezig om zwanger te raken. schrik niet. zij heeft nog andere problemen waardoor het zwanger raken niet lukt. bijv geen eisprong. over een paar maandjes krijgt ze ivf. de vriend van mijn zus heeft (als kind) kanker gehad, dus ze hebben onderzocht of zij een kindje zonder kanker kunnen krijgen en dat kan. gelukkig! dat onderzoek heeft een jaar geduurd. bij mijn zus is de gyn te optimistisch geweest. ze probeerden steeds iets nieuws uit. na 2 jaar kwamen ze er pas achter dat ze geen eisprong had. door die ervaring ben ik dus wel op mijn hoede. als we weer naar de gyn gaan wil ik wel actie (haha). ik ben inderdaad ook bang voor het kastje en de muur. maar goed, ik wil niet te negatief klinken. het moet wel leuk blijven, het zwanger worden. wij blijven positief en m'n zus en ik gaan ervoor om samen zwanger te zijn. groetjes.
Hallo Ella, Dat je eerder kans hebt op een miskraam na een laparoscopie wist ik niet. Als je nog weet waar je het gelezen hebt, hoor ik het graag. Ik ben twee maanden na de laparoscopie zwanger geraakt en denk zelf ook dat het door de doorspuiting gelukt is. Ben dan ook heel bang dat het niet meer spontaan gaat lukken nu... de kijkoperatie was in april... Jij hebt nog geluk dat je in december al terug mag komen. Ik heb in april pas weer een afspraak staan. Wij moeten het dus nog een halfjaar zelf proberen... ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in, maar natuurlijk blijf je hopen dat het voor die tijd raak is. We weten dat het mogelijk is in ieder geval, maar toch... het moet eerst nog maar weer eens een x gebeuren. Toch proberen positief te blijven. Groetjes!
Hey dames, Bij mijn zijn de rode duivels in aantocht. Iets rood bij het afvegen. Goh, wat baal ik...... Kom later even terug om meer te reageren. Moet zo weg. liefs
ik weet helaas niet meer waar ik dat gelezen heb. volgens mij gegoogeld miskraam na kijkoperatie. ik weet het niet zeker. ik ben echt direct na de operatie zwanger geraakt. diezelfde maand. 9 sept kijkoperatie was toen net ongi geweest - 6 okt zwanger getest met digitale clear blue (had al allerlei symptonmen) - 9 okt vkm ik heb met de gyn gebeld en ze zei dat ze er nog niet van gehoord had (vmk na operatie). tja, het maakt ook niet meer uit. tis toch gebeurd. bovendien was de assistente erg bot. "weet je wel zeker dat je zwanger was". ja, koekoek ik zag het vruchtje in de wc liggen. zoiets merk je toch? ze zei dat die testjes zo gevoelig waren dat je al snel zwanger zou testen. tja, dat heb ik nog nooit meegemaakt. ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. hoe lang zijn jullie bezig als ik vragen mag? we blijven de moed erin houden. ik hoop dat je voor april zwanger bent. het zou super zijn als je die molen bespaard blijft. ik zie dat bij mijn zus en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik december al terug ga. ik wil super graag een kind (m'n vriend ook natuurlijk) maar het is zo'n gedoe dat gerace naar het ziekenhuis. heb je veel endo klachten op het moment? bij mij valt het nu mee. heb alleen tijdens en na de eisprong flink last. m'n eierstokken doen dan echt zeer. ik weet niet of dat met endo te maken heeft. komt volgens mij wel vaker voor. bovendien is mijn eisprong erg laat (die denk ik te voelen). die cyste voelde ik wel zitten dat was vervelend. toen ik nog aan de pil was had ik ook al heftige menstruatiepijnen (flink vloeien, rugpijn, koorts, flauwvallen van de pijn bij het plassen, etc).ik liep met een doosje pillen op zak. die nam ik om de 2 uur. anders was het niet uit te houden. ik wist dus al dat ik endo had voor de kijkoperatie. komt ook door m'n zus natuurlijk. zij zei altijd al tegen me dat ze dacht dat ik hetzelfde had. na het stoppen met de pil zijn mijn klachten iets minder. en dat is eigenlijk raar. de gyn kan dat ook niet verklaren. zwanger worden is moeilijker dan ik dacht. voorheen was ik nog wel eens bang als ik de pil een dag vergeten was. nu zit je te zoeken naar je vruchtbare dagen, haha tis me wat, niet? @bright wat ontzettend vervelend. zet het door ? ik leef met je mee.
hoi Caro, zie zojuist dat je wel een mooie cyclus hebt. dan zou je in ieder geval eisprong moeten hebben. ik ga flink voor je duimen! groetjes ella
Hey meiden. @Ella Balen zeg die Endo en heel vervelend van je VMK. Vooral dat die assistente zo ontzettend bod deed. Je weet toch zelf wel of je een positieve test hebt gezien zeg. Sommige mensen. Probeer jij ook ovutesten enzo? @Caro Meis, ik ben ervan overtuigd dat het bij jou ook wel gaat lukken hoor. Zal vast niet alleen door de doorspuiting zijn gekomen dat je zwanger bent geraakt. Succes met tempen meid. @allen Hier zijn de duivels nog niet doorgebroken. Wel nog steeds last van kramp, net ontzettende steken eventjes en veel last van mijn rug. Tis wachten op denk ik..... Alhoewel ik nog steeds hoop heb dat het niet doorzet. Mijn verstand denkt er echter heel anders over. Zucht, hou jullie op de hoogte
Nou ja, wat belachelijk van haar zeg! Een test geeft echt geen streep als er geen HCG in je lichaam zit hoor... We zijn sinds september 2007 fanatiek aan het klussen gegaan... de tijd daarvoor niet gericht, meer zo van: als het komt dan komt het... Maar ja... het kwam niet , dus toen maar met ovulatietesten aan de slag gegaan. In februari naar de huisarts gegaan i.v.m. darmklachten tijdens de menstruatie en toen ging het balletje rollen. De gyn heeft onze kinderwens meteen meegenomen en daarom dus ook de eileiders meteen doorgespoten. Als ik niet ongesteld ben, heb ik weinig tot geen last van de endo gelukkig. Heel af en toe zomaar uit het niets een verschrikkelijk hevige pijnaanval, maar gelukkig is dit ook alweer een tijd geleden. Dat je zo'n last hebt van de eisprong heeft wel met de endometriose te maken denk ik. Gelukkig heb je verder weinig last op het moment. Ik heb trouwens wel vaker gelezen hier dat met het stoppen van de pil de endoklachten minder worden. Heel vreemd... dat verwacht je toch niet. Ken je de site: www.endometriose.nl? Staat veel nuttige informatie op en als je donateur wordt van de Endometriosestichting voor 20 euro per jaar, krijg je ook toegang tot het forum. Nou meid, maar hopen dat we onze volgende afspraak bij de gyn is voor een leuke echo. We moeten de moed er maar in houden en positief blijven! We weten dat het kan in ieder geval, dat stelt ook wel een beetje gerust.
Lief, thanx! Ach weet je wat het is... de ene dag ben ik weer heel erg positief en de andere dag denk ik dat het nooit meer gaat lukken. Hee Bright, vervelend dat je het gevoel hebt dat je ongi doorbreekt... Ik duim met je mee dat het niet doorzet.
hey bright, nee, ik gebruik geen ovu testen. ben bang dat ik er dan te gefixeerd op ben. de laatste week voor m'n nod is altijd al een hel. ik kan daar echt niet tegen. ik probeer het dus een beetje los te laten. vind dat wel moeililjk hoor. meestal voel ik m'n eisprong dus......... tja klussen he! ik blijf voor je duimen. hoop het zo voor je meid!
hey Caro, hoe dan ook, het komt goed. je bent een poosje na de operatie zwanger geworden. dus dat klinkt toch positief vind ik. zoals Bright zegt. het zal heus niet alleen aan het doorspuiten liggen. je hebt eisprong. een mooie cyclus. het gaat lukken! je hebt toch een soort bevestiging dat het kan. maar ik begrijp je onzekerheid hoor. dat is het frustrerende, toch? je zit voor je vruchtbare dagen zag ik. ga wat leuks doen. ontspan en maak het gezellig samen. ik duim voor je!
hallo allemaal. ik heb niet alles gelezen moet ik eerlijk zijn. maar hier dan een succes verhaal. heb ook verklevingen en endometriose maar toch op de natuurlijke manier zwanger geraakt. wij hebben er 9 maanden over gedaan. wel moet ik zeggen dat we geen ovutesten tempen enz hebben gedaan. er lag al zo veel druk op vond ik en wij wilden dat niet erger maken.
gefeliciteerd shenoby! wat fijn dat je dat even met ons wilt delen. dat geeft ons allen hoop, denk ik! geniet van je zwangerschap! groetjes ella
Bedankt dat je dit met ons deelt Shenoby. Geeft ons hoop Hier op dit moment eigenlijk minder klachten. Ongi heeft nog niet doorgezet. Krampen zijn afgenomen, rugpijn is ook minder. Hoop zo dat het helemaal niet meer doorzet. *duim duim duim* Liefs
Hoi allemaal, Eerlijk gezegd heb ik ook niet alles gelezen, maar ik vroeg me af hoe je er achter komt dat je verklevingen hebt. (Ik heb al wel het een en ander over symptomen gevonden.) groet en veel geluk gewenst voor iedereen!
@Ch28 in ieder geval door pijn Maar zekerheid kan naar mijn weten alleen door een kijkoperatie. Op een inwendige echo kunnen ze dat niet zien. Tenminste bij mij niet. Liefs