Bedankt voor je reactie. Ik weet wel dat het niet direct betekent dat ik geen kinderen meer kan krijgen, maar de kans dat het op een natuurlijke manier gaat lukken is wel ineens een stuk kleiner. Daardoor is m´n enthousiasme een beetje weg. Ik was behoorlijk opgewonden over het hele "zwanger-worden-gebeuren" en nu heb ik ineens het idee dat het klussen toch voor niks is omdat ik waarschijnlijk toch niet natuurlijk zwanger zal worden. Dat is overdreven, dat weet ik, maar shit zeg... wat baal ik! Mag ik vragen hoe de verklevingen bij jouw zijn ontstaan? En na hoeveel tijd ben je er achter gekomen en hoe? Liefs
sorry voor weer mijn ego berichje ben echt heel ziek al de hele dag! loop de hele dag te kokhalzen en ben zo dus als een konijn! krijg ook niks anders dan pijnstillers binnen met de wondjes op me buik valt het nog wel mee en de pijn in me schouders ook... maar me keel van die stomme beademings apperaat ik ga weer lieve meisjes xx
Heb ik net een heel verhaal getypt, is het weer weg Goed nog een keertje. @Sterre Lekker genieten van je relaxavondje meid. En probeer er niet meer teveel aan te denken. Werkt het tempen voor jou goed? Ik merkte dat ik er dan juist iedere dag mee bezig was. Voor mij werken ovu testjes beter. @Sofia Kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt hoor. Ik denk dat we dat allemaal wel hebben gehad na zulks nieuws. Maar geloof me, na een paar dagen wordt dat al iets beter en op een gegeven moment ga je er vol weer tegenaan Bij mij zijn verklevingen ontstaan uit littekenweefsel na een gecompliceerde blindedarm en daarbij een extra ontsteking achter mijn baarmoeder. Ik was toen 16. Ziekenhuis heeft mij eerst te lang laten liggen met een geknapte blindedarm (waren me vergeten die dag). En daarna hebben ze pas een week later onderzoek gedaan waarom mijn koorts niet zakte. Hierdoor hebben de ontstekingen lekker tijd gehad om schade aan te richten. Ben erachter gekomen na een kijkoperatie in augustus dit jaar. Gestopt in mei met de pil en vanaf die tijd al pijn vanaf eisprong tot ongi. Doorgestuurd naar de gyn door de huisarts. In juli een inwendige echo gehad, leek een cyste te zien te zijn aan een eierstok, kijkoperatie gepland en daarna dus dit nieuws. Mijn eileiders zijn prima in orde, werken goed. Maar de rest is allemaal verkleefd. Dit hebben ze zo goed als losgebrand allemaal, maar mijn eierstokken zitten aan de achterkant helemaal verkleefd. Zo, lang verhaal. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn meid. En vooral blijven praten met je mannetje! @Gaby Wat vervelend dat je je niet goed voelt meid. Komt vast van de narcose. Vanavond vroeg op bed! Liefs
@Sofia: Helemaal vergeten te reageren op jou berichtje. Ik ben ook getest op chlamydia maar schijn het niet gehad te hebben. Maar ik vraag me eigenlijk al een hele tijd af hoe lang ze dat nog kunnen zien. Op het moment dat ik ervoor getest werd had ik al ongeveer 5,5 jaar een relatie met mijn huidige vriend. Er is bij mij i.i.g wel iets geweest waardoor mijn rechter eileider belabberd is geworden. Mijn linker zit helemaal dicht, vermoedelijk endometriose maar dat konden ze niet met 100% zekerheid zeggen. Het is allemaal een beetje vaag maar goed, we moeten het ermee doen helaas. Ik snap ook heel goed dat je de moed even hebt laten zakken, dat had ik ook en soms denk ik nu ook weleens van 'waar doe ik het allemaal voor' maar de hoop dat het toch lukt (spontaan of niet spontaan) is groter. Ik heb er op dit moment wel alle vertrouwen in dat het ons wel gaat lukken alleen duurt het misschien wat langer. @Gaby: Helemaal niet ego hoor meid! Ik had juist heel erg last van mijn schouders en buik en niks van die beademingsbuis of narcose..wel wat moe natuurlijk maar dat is niet gek. Het is denk ik ook de uitslag geweest bij jou waardoor je je nu extra k*t voelt, dat had ik ook. Je valt toch even in een 'zwart gat'. Ik liep met allerlei vragen rond en er spookte van alles door mijn hoofd. Ik hoop dat je je snel beter voelt en schrijf hier maar lekker van je af! @Bright: Ik moét tempen van de gyn helaas anders had ik dat ding al aan de kant gegooid. Ze hebben dat nodig voor als het niet lukt en ik doorgestuurd moet worden naar Maastricht. Maar ik moet zeggen dat ik de laatste dagen temp, puntje zet in mijn grafiek en er niet meer naar kijken. Vul em ook niet meer iedere dag in bij FF en al helemaal niet meer ook nog 's avonds stiekem even kijken Ik zit er wel over te denken om in overleg misschien even een paar maandjes even te stoppen. Liefs!
Hoi meiden! Bright, jullie zijn ook aan het verbouwen? Omdat je bij je ouders slaapt... Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt om weer in je eigen bed te kunnen slapen straks en helemaal met de klusdagen in het vooruitzicht. Leuk dat je weer gaat handballen. Ik heb altijd gevolleybald, maar ben op m'n 25e ermee gestopt. Had er ook geen lol meer in. Sofia, welkom hier in dit topic, Wat een rotnieuws heb je gekregen. Hopelijk valt het nog mee... je weet het niet... Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Op zich is het wel goed dat ze er nu al achtergekomen zijn... hoef je tenminste niet een jaar proberen en dat je er dan pas achterkomt. Als het over een paar maanden niet raak is, zit je wel meteen op het goede adres. Of moeten jullie langer zelf proberen? Heel veel sterkte en succes! Sterre, wat een stress voor jou deze dagen! Ik vind het echt schandalig dat die testen vals positief kunnen testen. Ik denk ook niet dat het een vroege miskraam geweest is, aangezien je andere testen negatief waren. Hoop dat je een lekker bankhangavondje hebt gehad. Gaby, beterschap meid! Jeetje, jij hebt het wel erg te pakken zeg. Ik had ook helemaal geen last gehad van beademingsbuis. Wel last van m'n schouders en wat last van de wondjes, maar hoefde verder geen pijnstillers te slikken... erger nog... ik had 's avonds alweer zin in chips! Hopelijk voel je je morgen wat beter. Heb al weekend! Vanavond de laminaatvloer gelegd in het slaapkamertje wat de babykamer zou worden. Toen ik net zwanger was, heeft mijn mannetje in al zijn enthousiasme de toekomstige babykamer leeggeruimd met als gevolg dat deze na de miskraam onafgemaakt erbij lag. Nu hebben we het toch maar weer opgepakt en de muren en kozijnen geverfd en nu dus de vloer erin gelegd. Het ziet er nu weer mooi en netjes uit in ieder geval. X Caro
@Sterre82: Ze kunnen dat nog zien door een bloedonderzoek waar op antistoffen tegen Chlamydia wordt gecontroleerd. Als je IgM antistoffen in je bloed hebt, betekent dat dat je op dit moment Chlamydia hebt. Als je alleen IgG antistoffen hebt, betekent dat dat je de ziekte een keer hebt doorgemaakt maar dat je lichaam dat zelf heeft opgelost (met alle gevolgen vandien dus). Als je nooit met Chlamydia in contact ben geweest geven zowel IgM als IgG negatief. Bij mij was dus IgG positief en ik heb er nooit iets van gemerkt.
@Caro: Ja ongelofelijk zeg die valse test. Ik heb net naar CB gebeld om het te melden. Ze vroeg eerst een paar dingen (over medicijn gebruik) om te kijken of het daar aan zou liggen maar ik gebruik niks meer sinds we bezig zijn. Heb alleen die aleve gebruikt voor menstruatie pijn maar daar zit volgens mij niks in. Ik had even het idee dat ze wilde gaan zeggen dat een valse uitslag niet kan maar slikte het weer in. Ze kwam met een verhaal dat hun testen voor meer dan 99% betrouwbaar zijn en dat ik de pech had net bij die ene kleine 1% te horen. Ik werd een beetje afgescheept (naar mijn idee) dat het heel vervelend was maar verder niks. Ik heb nog 2 testen liggen maar helemaal vertrouwen doe ik het toch niet meer. Leuk, op deze manier testen... Ik heb er i.i.g een melding van gemaakt en verder kan ik niks doen. Mochten er nou meer mensen zijn dat kunnen ze er in ieder geval wel wat mee. Wij gaan gewoon door en hopen dat het een volgende keer wél echt is Heb gister i.i.g wel een lekker bank-hang-avondje gehad. @ Sofia: Dank je wel voor de uitleg! Ik kan me nog herinneren dat ze zei dat alles negatief was maar eigenlijk nooit gevraagd hoe het nou precies zat...beetje dom natuurlijk maar ik was allang blij dat het niet zo was vandaar. Heb altijd goed uitgekeken maar dus 1 x niet en had het wel enorm rot gevonden als dat net die ene keer was geweest wat mijn leven op die manier had kunnen beinvloeden. Niet dat ik met jan-en-alleman naar bed ben geweest hoor haha maar heb een keer een one-night-stands gehad met een jongen waar ik al maanden verliefd op was en helaas onveilig gevreeen ](*,) Dom dom dom natuurlijk... @Bright: Ik bedoelde met stiekem 's avonds kijken...stiekem tempraturen...Gek werd ik vanmezelf. Doe het ook echt niet meer, eigenlijk te belachelijk voor woorden maar ja. Heb vanmorgen ook geen wekker gezet en lekker uitgeslapen. Temp was wel hoger natuurlijk maar ja, jammer dan. Ga me er niet meer blind op staren. Als het komt dan komt het toch wel. Liefs!
@Sterre Wat balen dat het moet van de gyn. Hoel ang doe je het nu al? En hoe lang moet je het nog doen? Ik heb ergens gehoord dat drie maanden genoeg zou moeten zijn. Goed van je dat je er iets meer afstand van neemt. Helpt het? Belachelijk dat CB er zo op reagereerd. Maar goed, je hebt het in ieder geval gemeld en de volgende keer dus niet meer CB. Die van Kruidvat moeten wel goed zijn. @Caro Nee, we zijn niet aan het verbouwen. Dat hebben we gelukkig al achter de rug dit jaar, haha. Mijn ouders zijn op vakantie en wij passen op hun huis. Heb gisteren een gesprek gehad met iemand van de handbal-vereninging. Was een goed gesprek en een leuk aanbod. Fijn om te weten dat ze me graag willen hebben, hihi. Heerlijk dat je al weekend hebt, ik ook Liefs
@Bright: Ik ga nu de 3e maand tempen in maar ik zit er hard over na te denken om het volgende maand even achterwege te laten als mijn cyclus weer normaal verloopt zeg maar. Zeker omdat het dan kerst en oud&nieuw is e.d. Dan begin ik gewoon weer daarna (als het nodig is natuurlijk ) Ik vind het op zich niet vervelend om te doen maar m'n wekker zet ik er niet meer voor i.i.g. Fijn trouwens dat je weer gaat handballen! Heb ik ook gedaan. Heerlijke sport alleen zat ik in een team destijds die niet echt gemotiveerd was en als je dan als enige als een dolle over dat veld rent dan houd het een keer op. Ik doe nu alleen fitness maar dat komt omdat ik vanwege mijn reuma niet veel meer kan qua sport. Ik heb trouwens ook al lekker weekend! Ga er vandaag dus ook een ik-doe-lekker-niks-dagje van maken...nou ja, die zat er al voor de helft op maar het bevalt wel. Liefs!
hoi meiden, even weer een berichtje van mijn kant. ik ben inderdaad heel druk in de weer. volgende week oudergesprekken voeren. thuis weer flink verbouwen (het woord "klussen" maar even niet gebruiken hahaha), poetsen, boodschappen doen, de was. pff zucht steun! maandagavond, dinsdag, woensdag en donderdag heb ik last gehad van mijn eierstokken. ik gebruik geen ovu-testen, dus ik weet niet zeker of het mijn eisprong was maar ik ga er maar even vanuit. hebben jullie er trouwens (degene die de eisprong voelen) ook zo lang last van? donderdag was minimaal. alleen 's avonds even. en maandagavond ook minimaal. maar dinsdag en woensdag had ik toch regelmatig steken ter hoogte van mijn eierstokken....... ben benieuwd hoe dat bij jullie is. normaal gesproken voelde ik dat later in mijn cyclus, dus het kwam even onverwacht. sinds dinsdag hebben we er dus toch maar wat aandacht aan besteedt, hahaha ach ja, wie weet. ik ga in elk geval niet op het wachtbankje zitten. en ik ga zeker geen symptomen lezen, deze maand haha! kijken of ik dat vol kan houden. @Caro, en meid..... hoe gaat ie? nog 1 week volhouden he!?! spannend voor jou. @Gaby, heel veel beterschap voor jou. ik hoop dat je je dit weekend al een beetje beter gaat voelen. Het is K.. nieuws maar van de andere kant weet je nu wel al waar je aan toe bent. Ik begrijp dat de lol er nu vanaf is en dat je je het zwanger worden anders had voorgesteld .... maar probeer vol te houden. je bent niet alleen zoals je ziet en we worden allemaal zwanger. alleen wanneer dat is even de vraag. sterkte meid! @sterre, wat een toestand! dat zou toch niet mogen?! ik heb er even geen woorden voor. ik hoop dat je zelf een beetje bent bijgekomen van de schrik. geniet van je luie dag. met dit weer is dat dubbel genieten, toch? @sofia, welkom hier. wat vervelend voor je. kan me voorstellen dat nieuws een behoorlijke domper was. laten we maar het beste hopen. sterkte in ieder geval. @ bright. ik wens jou super veel succes deze ronde. hoe gaat het nu? x ella
@Ella: Ik heb me er maar bij neergelegt en ga lekker door met zwanger worden. Op een dag is het echt zo voor mij en ons allemaal en daar kijk ik naar uit Ik heb trouwens ook enorm last van mijn eisprong. Ik heb dan een dag of 2 a 3 echt veel steken en zeurende pijnen. Nu na 2 rondes weet ik wel dat dat mijn ei is dus van de ene kant is dat wel een goeie indicator. Ik hou daarna ook wel last van zeurende pijnen maar in mindere mate. Liefs!
hey Bright, jazeker meis. dat gaat ook lukken. we gaan er samen voor! dat van die eisprong herken ik. normaal gesproken had ik dat wat later in de cyclus. helemaal geen slecht teken natuurlijk dat ik hem nu mooi midden in de cyclys heb. wanneer "springt" het eitje dan. de eerste dag dat je iets voelt of aan het eind van die 3 dagen? ik heb ook vaak flinke pijn gehad vanaf m'n eisprong tot m'n NOD. hoop dat dat nu gaat meevallen. inderdaad mooi meegenomen dat we het voelen. volgende maand ben ik er op tijd bij (hoop ik). misschien moet ik toch maar ovu-testen overwegen..... liefs ella
Hey meiden, Ik dacht ook altijd mijn eisprong te voelen, maar nu ik heb getempd en ovu testjes gebruik weet ik dat het de opbouwende spanning is van mijn eierstokken. Vorige ronde had op een avond ik steken en vruchtbaar slijm, maar pas drie dagen later een eisprong. Dus ik kan niet helemaal vertrouwen op eisprong symptomen Ik heb op dit forum gelezen dat de klachten vooraf kunnen plaatsvinden (vanwege die spanning), maar ook achteraf pas (vanwege het restant van vocht van de follikel). Maar klusserdeklus wanneer je iets begint te voelen, hihi. Liefs
meiden ik ben ff uit me bed geklommen om wat te vragen hadden jullie ook zulke na bloedingen ? uit je vagina bedoel ik dan hé op de operatie dag zelf bijna niet en gister helemaal niks maar vanndaag loopt het er echt uit! hadden jullie dat ook? lieffs gaby
Ik had op de operatiedag zelf en de dag erna iets verlies. Maar als het er echt uitloopt zou ik even de gyn bellen. Die kan je dat vast wel vertellen. Heb je verder geen pijn? liefs
hoi Gaby, ik zou het ook even navragen. ik ben ook niet veel bloed verloren. is natuurlijk bij elk lichaam anders. en ik was net ongesteld geweest. zat toen op dag 5 van de cyclus, geloof ik. dat heeft er ook mee te maken denk ik omdat ze je als het ware even "doorspuiten". bij mijn vmk (5 weken) ben ik bijvoorbeeld ook veel bloed verloren. ik voelde het ook echt lopen en moest steeds op tijd naar het toilet. sterkte meid ella
@bright, hey meis, bedankt voor je reactie. ik krijg ineens hoop dat het misschien toch niet te laat is, deze maand. oh, ik ben nu al bang dat ik de hele dag in m'n agenda ga zitten bladeren, tellen, wachten, haha, symptomen lezen, haha oh, ik haat wachten. vreselijk! nee, ik probeer deze maand echt sterk te blijven en mezelf niet gek te maken.
Hee meiden, hoe gaat het met jullie allemaal? Lekker van het weekend aan het genieten? Gaby, hoe gaat het nu met je? Ik heb geen last gehad van bloedingen na de operatie. Hopelijk gaat het wat beter met je inmiddels. Heb eigenlijk weinig te melden. Voel geen dingen waardoor ik denk dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn. Ik ga nergens vanuit, dan komt de klap niet zo hard aan als ik toch weer ongi wordt. We hebben ons best gedaan en meer kunnen we niet doen. Fijn weekend nog even! X