Ik heb sinds kort last van extreem droge handen. Met kloofjes soms. Ik was heel vaak mn handen (gastouder) maar daar kan ik dus niks aan veranderen. Wat kan ik er het best opsmeren? Even handig om te weten, ik heb ook een huid die snel reageert dus handcreme's met parfum (dove, nivea e.d.) kan ik niet tegen.
Ik zou ze even goed/dik in smeren met vaseline of purol en dan een latex handschoen er over, even 30/45 minuten laten trekken.
Geen manicure, maar wel snel droge handen. Ik had altijd de parfumvrije handcreme van vaseline intensive care, maar die kan ik nergens meer vinden , die werkte wel echt heel goed. Nu heb ik handcreme van neutral, werkt ook wel, maar vind hem niet zo lekker ruiken (zit ook bij parfumvrije producten veel variatie in). Ik gebruik ook wel kokos olie, vooral als ik overdag smeer en ik met mijn baby bezig ben, dan is het niet erg als ze op mijn vingers kauwt, want dat vindt ze heel leuk . Werkt wel wat minder goed dan handcreme, maar als je regelmatig smeert, dan doet het het wel redelijk. Gaan je handen wel naar kokos ruiken, dus dat moet je niet vies vinden .
Herkenbaar, dat had ik in de kinderopvang ook. Bij mij hielp alleen de handcreme van de bodyshop met hennep. Vor extra droge handen. Ik vind het heerlijk spul, ik smeerde het drie keer per dag, 's morgens, tijdens de lunch en voor het slapen. Soms tussendoor nog een keer, maar had dan echt een babyhuidje. Je zou de ingredienten even moeten checken of je er tegen kan, maar het is echt het proberen waard. Ik smeer met niks anders meer op mijn handen! Hemp Hand Protector | The Body Shop