Bericht is al wat ouder maar wil toch graag mijn verhaal vertellen. Bij ons eerste kindje deden we er 18 maanden over. Bij de tweede ruim 3 jaar..helaas werd dit met 9 weken een miskraam. Was er kapot van. Waarom in godsnaam. Zolang proberen en dan gaat het nog mis ook. Nu alweer 7 rondes verder waarvan 1 ronde licht positief en paar dagen overtijd..en ging mis.. en daarna onderzoeken gehad. Bij mij alles meer dan oké. Partner helaas 19 mil. Waarvan 5% goed beweeglijke en 10 % minder goed. 85% dus niks. Toch ben ik 3 x zwanger geweest. Advies is nu iui. Omdat ik toch zwanger kan worden met weinig bewegelijke zaadcellen. Maar eerst extra onderzoek afwachten.. Geef de moed niet 0p. T kan wel.. maar ik ga er niet meer op wachten of het natuurlijk gebeurd.
Channe: Wat fijn dat het toch nog op een natuurlijke manier is gelukt, ik ga er zelf al niet meer van uit. Als het goed is volgende week mijn nod, en 3 december weer een afspraak bij de gyn, en dan hoor ik waarschijnlijk wanneer wij gaan beginnen met het traject. Lovela: Wat naar allemaal, al zo lang bezig en dan ook nog 2 miskramen Ik hoop dat iui gaat lukken bij jullie, en dat jullie snel een tweede kindje mogen krijgen ! Wanneer gaan jullie beginnen met iui ?
Wij zijn bij de 1e 4 jaar bezig geweest. Dat is na icsi toen gelukkig gelukt, maar bij de 2e spontaan zwanger geraakt. Mijn man had ook weinig zaad
Dat weten we nog niet precies. 19 nov. E eerst herhaal semen onderzoek. Als dit echt slechter is vrees ik dat iui misschien niet eens n optie is. Maar misschien is het ook wel beter.. Ben er erg nerveus over. Hadden ze jullie niet uitgelegd waarom meteen ivf ipv iui? Hoe zijn jouw hormoon waarde en heb je gewoon een goede eisprong?
Het kan idd, ook hier meegemaakt. Mijn man heeft ongeveer 20.000 goede zaadjes, wat uber weinig is. En toch spontaan zwanger geweest, helaas ging dit mis met 10 weken en lopen zij nu weer in de MMM. Wat al gezegd wordt ik zou er niet op wachten en ook niet elke maand op hopen, je maakt jezelf dan helemaal gek. Maar wonder bestaan.
Sunshine: Wat spannend, hopelijk mag ICSI wel slagen ! Heel veel succes Lovela: Hopelijk is de uitslag wat positiever en is ICSI niet nodig, ik snap heel goed dat je nerveus bent, het is ook allemaal best heftig. Iedereen verwacht dat het gewoon op een natuurlijke manier lukt. Nee bij ons begonnen ze meteen over IVF/ICSI om dat mijn vriend < 1 miljoen zaadjes heeft en iui dus geen zin heeft volgens de gyn. Bij mij hebben ze een inwendige echo gedaan en bloed geprikt, alles zag er goed uit. Kaaat: Wat bijzonder dat jullie toch zwanger zijn geweest, ondanks de weinig zaadjes. Heel vervelend dat jullie uiteindelijk toch een miskraam hebben gehad Succes met het traject, hopelijk snel een plakker. Ik heb inderdaad geen hoop meer, ik ben er ook veel minder mee bezig dan andere maanden. Kreeg eergisteren last van mijn rug, even gekeken waar ik in mijn cyclus zit en zou een deze dagen ongesteld moeten worden, even afwachten wanneer. Terwijl ik voorheen altijd precies weet waar ik in mijn cyclus zit, ben ik er nu totaal niet meer mee bezig. 3 december afspraak gyn, hopelijk krijg ik te horen wanneer we mogen beginnen? Geen idee hoelang het daarna nog gaat duren.. Succes iedereen !
ey ey, in januari 2010 te horen gekregen dat we niet op de natuurlijke manier zwanger konden raken reden manlief weinig zwemmers en trage zwemmers, we stonden op de lijst voor september intake alles voor IUI / IVF/ICSI.... echter was het augustus we hadden nog al lekker zomervakantie gevierd .. etc ... maar mijn verjaardag was 27 aug ... en dag later had ik een positieve test in mijn handen iedereen sprak van een wonder zelfs de artsen .. dus het is nooit onmogelijk ... , bij de 2e wou dat helaas niet die is via de 2e ivf ... wens je veel succes... en laat alles op je af komen .. dat geeft een stukje ontspanning dan teveel stress ... xxx
Hoi Chann1992, Hier tot twee keer aan toe! Mijn eerste en nu de derde zijn spontaan gekomen terwijl mijn man echt ICSI-kwaliteit heeft. De tweede lukte niet en is via IUI gekomen (was ingevroren zaad, mijn man heeft vroeger kanker gehad). Mijn theorie is dat het een timingskwestie is. Als wij toevallig heel dicht op de eisprong klussen, dan maken we echt wel kans. Waar andere stellen een raamwerk hebben van een paar dagen om en rond de eisprong, hebben wij maar een dag of minder omdat er gewoonweg minder zaadcellen zijn. Dus lekker blijven proberen! Wie weet...
Hoi Dames, Bedankt voor jullie reacties, ook voor jullie wat fijn dat het toch gelukt is op de natuurlijke weg en uiteraard via ivf/icsi. Ik heb het weer rond mijn ei sprong geprobeerd, volgende week maar afwachten .. Vandaag weer bij de gyn geweest, en 1 januari (hangt van mijn menstruatie af) mag ik beginnen met de eerste spuit Decapeptyl, vind het erg spannend. Wel een mooie datum haha