Hoi, Wie kan mij helpen met de volgende vragen?! 1. Als je 2 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest hebt, wanneer springt je ei? ( moet hij dan nog springen )? 2. Als je ovulatietest weer negatief is, is he ei dan gesprongen of kan het dan als nog? Ik weet dat ie springt binnen 48 uur.
Naar mijn weten ga je uit van je eerste positieve ovulatie test. Dit is namelijk de start van je LH piek, en vanaf het begin van die piek springt binnen ongeveer 48 uur je ei. Als je ovulatie test weer licht is, zegt dat niks over of je ei al geweest is of niet. Sommige vrouwen hebben een hele korte LH piek, en bij anderen duurt ie bijvoorbeeld 1,5 dag. Verschilt per persoon. Een positieve ovulatie test geeft trouwens geen 100% garantie dat je ei ook echt springt, alleen je lichaam probeert het in ieder geval
Zoals ik het heb begrepen (maar natuurlijk niet 100% zeker of het ook volledig correct is) kun je van de eerste positieve test uitgaan, mits beide exact gelijk waren. Is de tweede toch nog iets dikker en/of duidelijker van kleur, is het hormoonlevel toch nog gestegen wat aangeeft dat bij de eerste duidelijke test toch de piek nog niet bereikt was. Met het tellen van dpo tel ik altijd voor de zekerheid de tweede test en dan nog eens 48 uur erna. Stop ik niet te vroeg met de vruchtbare periode en test ik niet te vroeg
het klopt dat je ei niet altijd springt en het is lastig om te weten wanneer hij precies gesprongen is idd. als je je temperatuur bij zou houden dan zul je zien dat je temperatuur ong 0.3 graden stijgt NA je ei (meestal de dag erna). als je dus vanaf je eerste positieve ovulatie test tot en met de dag van de verhoging gemeenschap hebt, zit je qua timing perfect. de rest hangt af van de natuur en heb je geen invloed meer op . temperaturen doe je iedere dag , dezelfde tijd en in de ochtend voor het opstaan
Oké dames. Bedankt. Ik heb eergisteren gemeenschap gehad. Gisteren een positieve test ( vandaag moet ik nog doen) heeft het dan nog nut om kans te maken als ik vanavond weer gemeenschap heb?
Je kunt aan een ovulatietest niet zien of de eisprong geweest is. De test geeft de LH-piek aan. De LH-piek moet de eisprong in gang zetten. Als je weer een negatieve test hebt, betekent dat niet dat je eisprong is geweest, maar dat de LH piek voorbij is. Een LH-piek kan een aantal dagen duren, maar je rekent vanaf de eerste positieve test. Je eisprong komt 24-48 u na de eerste positieve test.