Onder controle begeleiding gynaecoloog automatisch medische indicatie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spring, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Heb je als je onder controle bent bij de gynaecoloog ook automatisch een medische indicatie voor bevallen in het ziekenhuis?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, ik denk het niet. Heb de helft van mn zwangerschp bij de gyn gelopen, maar kreeg pas indicatie toen ik problemen met mn bloeddruk kreeg. Toen kreeg iknook pas te horen dat ik niet meer thuis mocht bevallen.

Denk ds dat het te maken heeft met de reden waarom je bij een gyn loopt.

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Dan moet ik 't even vragen!

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee eigenlijk.
    Maar als je onder controle bij de gyn. loopt, hoe zou dat dan moeten als je thuis wilt bevallen? Je hebt dan toch geen vk?

Ik zit ook bij de gyn., maar mij werd op de 1e afspraak al meegedeeld dat thuisbevallen geen optie was.

5. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    hier is het zo dat je alleen bij de gyn onder controle bent als daar een medische indicatie voor is, anders kom je bij de vk.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ook beide keren bij de gyn geweest en heb nooit hoeven te betalen hoor. Je loopt toch niet voor niks bij een gyn? Mits je tot het eind bij die gyn blijft dan natuurlijk.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

ik heb nooit cliënten die onder controle zijn bij de gyn en zonder medische indicatie bevallen.
    je bent niet voor niets onder controle van de gyn.
    ws zit een thuisbevalling/ poliklinische bevalling zonder medische indicatie er dus niet in.
    het kan wel zo zijn, dat je tijdens de bevalling wordt begeleidt door een klinisch verloskundige van het ziekenhuis.

af en toe heb ik wel cliënten die tijdelijk bij de gyn onder controle zijn en later toch weer onder controle mogen bij een verloskundigenpraktijk. dan is het evt. wél mogelijk om nog thuis, of poliklinisch te bevallen

8. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ja ik dacht inderdaad al dat ik wel een medische indicatie heb, want ik heb geen vk die ik moet bellen als er iets op gang komt ofzo..
    Ik ben nu 32 weken zwanger en hoop dat ik gewoon bij de gyn kan blijven.. Anders moet ik weer wennen aan een ander..

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Waarom loop je nu bij een gyn als ik vragen mag?

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit. Je komt alleen bij de gyn terecht met een MI, dus als jij bij een gyn onder controle staat, heb je een MI. Anders voor de zekerheid volgende controle bij je gyn even navragen.

Wel apart trouwens dat je bij de gyn wilt blijven, omdat je niet wilt wennen aan een vk. Meestal hoor je juist dat er in een zh meer gyn's rondlopen, dan vk's in één praktijk. En dat de kans dat je bij een vk-praktijk een bekend iemand aan je bed krijgt bij de bevalling dus groter is dan wanneer je bij een gyn onder controle staat. (Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet één gyn twee keer gezien, en de twee gyn's die uiteindelijk de ks uitvoerden, had ik ook nog nooit gezien... :$;))

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook de helft van mijn eerste zwangerschap bij de gyn gelopen, maar geen medische indicatie. uiteindelijk wel in het ziekenhuis bevallen, bloeddruk was niet goed, ingeleid, etc.etc. is toen dus wel een medische indicatie geworden. het ligt echt aan de reden van de controle, waarom je bij de gyn onder behandeling bent. voor een tweeling bijv. wel automatisch een indicatie. zo zullen er nog wel meer redenen zijn..

12. mariama

mariama Lid

21 mrt 2008
    55
    0
    0
    Mijn vriendin liep tijdens haar zwangerschap bij de verloskundige en is ook door de verloskundig bevallen in het ziekenhuis.
    Het baby'tje moest langer in het ziekenh. blijven (+/- 3 dagen) totdat de bloedglucose van de baby goed was en zich warm kon houden. Na haar ontslag vroeg zij aan vk of zij in aanmerking komt voor medische indic. Dat heeft de vk bevestigd.

13. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik loop bij de gynaecoloog vanwege regelmatig bloedverlies.

Elke controle is bij dezelfde gynaecoloog geweest..

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dan zal je toch moetem blijven neem ik aan.... Dam zal het wel een medische indicatie worden denk ik.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Trouwens vraag het gewoon de volgende keer;) of je in het zk moet bevallen. Zegt de gyn dat dit niet hoeft weet je genoeg...

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wel een goede vraag vind ik. Ik loop ook bij de gyn wegens eerdere vroeggeboorte, maar als ik nu de 37 weken zou halen en alles gaat goed mag ik ook weer terug naar de verloskundige als ik zou willen. Er is verder namelijk niks mis met mijn gezondheid of iets. Dus of ik het dan vergoed zou krijgen om in het ziekenhuis te bevallen.. ik weet het nog zo net niet..

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat was ook de reden waarom ik bij de gyn liep (bloedverlies), maar had daardoor dus geen medische indicatie.

Denk jij dan ook niet babystew. Laat het effe weten. Ben wel benieuwd...

18. Babystew

Babystew Niet meer actief

@merah: Ik heb dinsdag weer een afspraak staan dus zal het dan vragen ;) Ik ben wel draagster van de GBS-bacterie dus als ik met antibiotica moet bevallen dan is het sowieso medisch. Maar tot nu toe is de bacterie nog niet gevonden op plaatsen waar het niet hoort en volgens mij geven ze dan niet eens meer preventief antibiotica.. terwijl je het voor altijd bij je draagt als je het hebt. Dat zal ik ook meteen nog even vragen *note to self* :p

19. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Let wel op dat je na de bevalling wel een vk nodig heb voor controles thuis. Ik was ook onder behandeling bij de gyn met medische indicatie ivm hoge bmi. Na de bevalling is de vk die tijdens de kraamweek dagelijks komt kijken hoe het met moeder en kind gaat.

Als ik jou was zou ik me aanmelden bij een vk praktijk.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Toen ik bevalen was en thuiskwam heeft de kraamzorg een vk geregeld die langs is gekomen om te wegen. Mij heeft hij niet gecontroleerd omdat de kraamzorg dat gewoon deed.;)

Deel Deze Pagina