Hi allemaal, Nou, het goede nieuws is dat we vrijdag hoorden dat onze baby een negatieve bloedgroep heeft (net als ik). Dus deze beeb zal geen lichttherapie, bloedtransfusie(s) en heel veel bloedprikken etc mee hoeven te maken. Super fijn! (Ander topic staat er meer over ). Alleen ben ik nu dus opgenomen in het ziekenhuis met een astma exacerbatie. Ben vanaf woensdag benauwd en na meerdere bezoekjes aan de huisarts, huisartsenpost en spoedeisende hulp, vandaag maar wéér de huisartsenpost gebeld en nu werd ik opgenomen. De vernevelaar is echt een uitvinding, eindelijk niet meer benauwd. Moet wel continu hoesten, ook vervelend (ook voor mijn kamergenoten irritant denk ik ). Mis wel mijn vriend en 2 kleine mannen erg . Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Hoe snel mocht je weer naar huis? Nu zeggen ze dat ik naar huis mag als ik zonder vernevelaar kan, maar wanneer dat is weet ik niet..
Sorry, geen ervaring, maar jeetje! Dat is ook wat zeg! Komt dat dan puur door de zwangerschap? Of hoe moet ik dat zien? Hoe lang ben je inmiddels zwanger? Fijn dat de baby een negatieve bloedgroep heeft! Sterkte in t ziekenhuis en hopelijk snel naar huis!
Het komt waarschijnlijk door een luchtweginfectie.. En ik gebruik nu geen astmamedicijnen (nou ja, NU dus weer wel ). Dat ging bij de vorige twee zwangerschappen perfect, nergens last van gehad. Maar nu ben ik al sinds woensdag benauwd, echt heel vervelend. Ben nu 13 weken zwanger, dus gelukkig heeft de baby er niet heel erg last van, al zal hij/zij wel enorm door elkaar geschud worden door al dat hoesten.. Hoop ook echt zo dat ik morgen naar huis kan..
Ik mag hopelijk morgen naar huis.. Ze hebben vandaag een longfunctietest gedaan, was echt slecht (ze wilden niets eens zeggen hoe slecht . Over twee weken moet het opnieuw. Nu gaan ze kijken of ik het red zonder verneveling, maar met mijn eigen (luchtwegverwijdende) medicijnen. Verder zou de longarts nog een terugkoppeling geven aan de huisarts. Die had nooit tijdens mijn eerste zwangerschap mogen beslissen dat ik met mijn medicijnen mocht stoppen. Die toestand van nu had nooit mogen gebeuren (lekker he). Ik ben nu heel bang dat mijn longfunctie nooit meer goedkomt. Maar ja, stap voor stap aankijken...
Ik heb het in mijn eerste zwangerschap ook gehad. Met 'veilige' medicatie gestart en die sloegen niet aan. Ontzettend benauwd en gebruikte uiteindelijk zo'n 26 pufjes per dag. Ook opgenomen geweest maar omdat je zwanger bent kunnen ze helaas niet veel.. Na veel wikken en wegen weer met mijn eigen medicatie gestart en toen ging het een stuk beter. Sterkte want het is echt een rot gevoel!
Ik ben vorige week ook opgenomen geweest met heftige benauwdheidsklachten. Niks geen vernevelaar gehad... Twee weken daarvoor op de hap geweest toen abkuur gehad voor een luchtweginfectie. En toen ook nog een prednison kuur. Nu inmiddels twee gehad. Maar de benauwdheid waarom ik opgenomen was is wss een reactie geweest op de ab kuur, kreeg ook allemaal vlekken en jeuk. Ik ben na een nacht naar huis gegaan omdat ze toch niks deden en alleen rust wilden voor me, nou dat kan je wel vergeten in het ziekenhuis... Beterschap meis hopelijk mag je snel naar huis.
Hè bah wat naar! Ik hoop voor je dat je snel weer naar huis mag, terug naar je eigen omgeving en je eigen gezin. Hier bijna anderhalve week terug uiteindelijk ook op de SEH beland... Eerst na 2 weken flink benauwd zijn en veel hoesten (sliep daardoor ook bijna niet meer) een antbioticakuur gekregen voor een flinke luchtweginfectie. Deze kuur leek aan te slaan maar na 4 dagen werd het beeld toch weer minder (benauwder, zieker, meer luchtwegverwijders nodig) en ik had ademhalingsgerelateerde steken bij mijn long waardoor men bang was voor een longembolie. Dit was gelukkig niet het geval! Bij mij is m'n astma als reactie op de luchtweginfectie 'op hol geslagen'. Het gaat nu stukje bij beetje beter maar ik ben er nog lang niet (en de vraag is of ik er gedurende de zwangerschap nog helemaal uit kom, die kans schijnt niet heel groot te zijn in het derde trimester). Voor jou in ieder geval heel veel sterkte en beterschap en ik hoop voor je dat ze je goed gaan instellen op luchtwegmedicatie die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken.
@Bloem4, jeetje dat waren echt veel inhalaties! Niet zo goed inderdaad.. Welke medicijnen mocht je uiteindelijk weer gebruiken? Ik gebruikte Seretide 250/50, was fantastisch, vrijwel nooit benauwd. @meissie86, slapen in het ziekenhuis is inderdaad lastig! Gelukkig helpen oordopjes wel goed, want iedereen hoest en proest hier natuurlijk op de longafdeling. Hoewel ik nog het meest . Vervelend dat je zo'n heftige reactie kreeg op de ab! Ik kreeg woensdagavond via de hap eerst ab, maar dat werkte helemaal niet. Daarna op donderdag prednison, dat lijkt nu eindelijk aan te slaan. @Theemuts, heftig dat jij ook bent opgenomen! Komt dus echt wel vaker voor. Ze deden het hier voorkomen alsof het heel bijzonder is om mensen met een astma aanval op te nemen. Ze zeggen hier ook dat mijn astma nu 'vrij ernstig' is en dat ik echt 'een klap heb gekregen' door die luchtweginfectie en géén astma-medicijnen. Ik hoop echt zo dat mijn longfunctie over 2 weken verbeterd is. Mijn oma had (nooit gerookt!) longemfyseem. Ben bang dat het iets erfelijks is. Inmiddels zit ik op 2x daag 3 pufjes Beclametasam (Qvar extra fijn) en prednison. Verder geven ze codeine (maar dat gebruik ik liever niet) tegen de hoest, maar dat werkt totaal niet, zal ik morgen even melden. Van zondag op maandag heb ik hier helemaal geen oog dicht gedaan vanwege het hoesten, was het gesprek van de dag op de afdeling, haha. Sterkte met de laatste loodjes, hopelijk komt je energie en 'lucht' weer wat terug! Hoop echt op morgen naar huis!
Hopelijk mag je naar huis vandaag! Ik gebruik nu Ventolin, Qvar en symbicort en heb het nu redelijk onder controle. Wij lagen gelukkig maar met zijn tweetjes waarvan ik idd het ergste hoestte haha...
Ik ben thuis! Erg fijn, maar ben nog wel echt súper moe.. Bleh, helemaal niets voor mij, zo rustig aan doen. Heb het gevoel alsof ik 80 ben (en dan had mijn oma op haar 80 nog meer energie volgens mij ). Hopelijk gaat het herstel snel. Duurde dat bij jou / jullie lang? Weken ofzo? Ik slaap al een week maar een paar uur per nacht en hoest natuurlijk veel, helpt niet qua vermoeidheid. Ben er wel klaar mee, met astma .
Wat fijn dat je weer thuis bent! Lekker weer in je eigen bed slapen vannacht Hier gelukkig uiteindelijk niet opgenomen hoor! Na een middag SEH mocht ik begin van de avond weer naar huis. Daar was ik al lang blij mee, hoe rot ik me ook voelde. Ik gebruik momenteel 2x daags 2 puf Qvar en ventolin zonodig. Dat probeer ik te beperken tot 2x daags 2 puf omdat ik me bij meer gebruik zo'n junkie begin te voelen. Begin dan erg te trillen en krijg een heel onrustig gevoel. Qua herstel; ik ben aankomend weekend 2 weken van de antibiotica af, qua luchtwegen gaat het op en af. Merk dat ik heel prikkelgevoelig ben in m'n luchtwegen, bijholten zijn nog steeds/weer ontstoken en voel me nog erg moe en heb heel weinig energie. Heb ook het advies mee gekregen om rustig aan te herstellen en daar ook echt de tijd voor te nemen maar dat blijft lastig. Wil toch veel te snel. Ik ben wel enorm toe aan mooi weer en een beetje warmte buiten. Dat zal goed zijn voor de luchtwegen (mits er niet teveel pollen etc in de lucht zitten natuurlijk. Elk voordeel heeft weer z'n nadeel) en hopelijk krijg ik er ook wat meer energie van.
En voor jou natuurlijk: rustig aan, hoe moeilijk dat ook is (heeeeeel herkenbaar). En rustig aan lekker herstellen. Je hebt nog een flink eind zwangerschap te gaan. Ik hoop dat je er nog weer bovenop komt zodat je de rest van je zwangerschap wat fit door komt.
Dankjewel! Helaas moet ik dit keer wel blijven tot zondag, waarschijnlijk maandag. Vind het zo zielig voor mijn jongens thuis. De oudste van 3 snapt er echt niets van, hij denkt dat ik zelf liever in het ziekenhuis ben. Zo sneu . Maar goed, papa zorgt gelukkig goed voor ze en grootste deel van de tijd zijn ze lekker aan het spelen gelukkig.
Hoi! Ik ben gisteren (maandag) ontslagen. Het gaat beter dan de vorige keer dat ik ontslagen was, dus dat lijkt me een goed teken. Nog wel erg moe, maar dat kan ook komen door de bloeddrukverlagers. Mijn bloeddruk was net (zelf gemeten) 114/69, ook echt wel laag voor mijn doen (meestal is de onderdruk wel 80/85. In het ziekenhuis was het natuurlijk hoger. Verder heb ik een afbouwschema voor de prednison, de 12e kan ik daar mee stoppen. En ik gebruik Foster (wat een wondermiddel) voor mijn astma. Ben echt super blij dat ik weer thuis ben bij de jongens!