Hallo, Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger en ik voel me in principe prima. Alleen... ik heb honger!! Ik eet denk ik wel 2 keer zoveel als normaal. Normaal 4 boterhammen en een bord avondeten, nu wel 7 boterhammen, tussendoor nog extra ontbijtkoek, fruit, brood, pasta, brinta. Ik probeer het zo gezond mogelijk te houden en eet ongeveer net zoveel ongezond als normaal (1-2 keer per dag een koekje en af en toe eens een chippie of chocola), maar ik eet verder aan redelijk gezonde dingen echt heel veel nu. Kan dit kwaad? Als ik honger heb, merk ik dat ik me misselijk voel. Echt zin in eten heb ik niet, maar dat hongergevoel is wel erg vervelend, dus eet ik maar weer wat. Ik heb net (1,5 uur na het warm eten) alweer een grote kom brinta op... Mag dit wel, en heeft u misschien nog tips? Ik heb het idee alsof ik de hele dag wel kan blijven eten en nog steeds voel ik me nog geen uur verzadigd voordat ik alweer honger heb...
hoi veel eten is niet erg, zolang je maar gezond eet en dat doe je. Honger is normaal in de zwangerschap, je hebt ook wel iets meer energie nodig. Zolang je niet buitensporig aankomt in gewicht kun je gerust veel eten. Houd je gewicht wel in de gaten. Als je veel aankomt kun je kijken of je met wat kleinere hoeveelheden per keer je hongergevoel weg kunt houden. Of met komkommers en tomaten of een kauwgompje af en toe. Mirjam