Onder controle zh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda88, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik baal echt enorm!! Maar misschien is het onterecht dus ik wil graag jullie mening. Door dat ik zwangerschapsdiabetes heb werd me vandaag verteld dat ik vanaf nu bij de gyn op controle moet. Iets wat ik echt niet leuk vind. Hier bij de praktijk zijn ze zo lief,leuk en betrokken. Ik ga er met plezier naar toe. En als ik het woord ziekenhuis alleen al hoor krijg ik de rillingen. Ik voel me daar altijd zo een nummertje. Is dat bij de gyn ook zo?Of zie ik het helemaal verkeerd?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt!
    Ik ben tijdens mij zwangerschap ook van VK naar gyn gegaan, en heb dit niet als vervelend ervaren. Mijn gyn was een aardige vrouw, maar het was inderdaad wel wat minder persoonlijk dan bij de verloskundige.

3. Ik reageer alleen op de openingspost, heb de rest dus nog niet gelezen. Maar ik ervaar het niet zo. Al vond ik het vreemd, dat de vrouw in kwestie niets wist van onze geschiedenis maar een ander wel en wist nog zelfs de naam van onze dochter. Ach ja... in het ziekenhuis zijn ze veel deskundiger en daar gaat het mij om.

Oh... ik zie dat ik pas de tweede reaktie geef..... heb mijn IE zo klein, dat het voor mijn collegae niet zo snel opvalt dat ik hier op het forum zit.

4. Alita

Alita Niet meer actief

Ja je hebt die extra controle just nodig dus is het toch juist fijn dat je naar het zk mag?

Ik heb beide zwschappen bij de gyn gelopen en ik vondt het wel fijn dat je beter in de gaten wordt gehouden...alles voor de baby die je in je buik hebt toch?
    Maar ik had wel een leuke gyn dat scheelt ook!

5. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Geloof mij ge kunt nergens beter zitten dan bij de gyn in het ziekenhuis...alles wordt extra nagekeken, extra controles en noem maar op...Hier in belgië gaan we bijna allemaal naar de gyn en ik zeg u eerlijk...IK ben echt GEEN nummertje hoor...Want met je gyn bouw je ook een band op en alles word iedere keer zorgvuldig bijgehouden en als er iets is mag je ook altijd bellen

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ja maar bij jullie is het misschien toch anders niet?
    In ned zijn ze erg van... je bent zwanger en niet ziek;)
    Wat dat betreft kan ned veel leren van de belgen!

7. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ik snap je gevoel wel. Vanwege mijn bloeddruk heeft de verloskundige me voor een second opinion doorgestuurd naar de gyn. Bij de VK nemen ze de tijd voor je en stellen ze mij ook gerust. Bij de gyn werden er allemaal vragen op me afgevuurd zonder dat de arts ook maar op keek. Vervolgens werd er een echo gemaakt waarbij de man ook niets zei. Ik voelde me echt een nummer. Gelukkig gaat de bloeddruk een stuk beter en mag ik naast het ziekenhuis ook nog bij de VK komen. Volgende week heb ik weer controle in het ziekenhuis. Hopelijk is alles dan nog goed en kan ik helemaal terug naar de VK.
    Ik wens jou in ieder geval een fijnere gyn toe en er is 1 voordeel, ze maken bij ons in het ziekenhuis iedere controle een echo!

8. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ja ik weet nu niet juist hoe ze in Nederland daar over gaan maar hier in België zijn ze toch zeker ook bezorgd om je en ze kijken alles super goed na ik vind het zelfs zooo veel beter dan een vk... Ale jah toch uit verhalen wat ik al gehoord heb he :)

9. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik zou wel willen dat ik ook naar belgie kon hoor;) Hier gaan ook zoveel mensen naar belgie voor operaties enz..

Jullie krijgen gewoon iedere keer een echo niet? Mijn vriendin gaat naar belgie en ze krijgt gewoon zo`n bloedtest waar je hier meer dan 100 euro voor moet betalen ...iedere keer een echo...na de bevalling mag je lekker even bijkomen in het zk.....

Ja ik ging liever naar belgie!

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik loop nu net als de eerste zwangerschap ook weer in het zkh bij de gyn. Ik voel me daar totaal niet een nummertje. Er wordt ruim de tijd voor me genomen en ik kan daar met al mijn vragen en onzekerheden terecht. Ook krijg ik iedere controle een echo, iets wat ik zelf ook erg prettig vind.
    Al moet ik zeggen dat ik ook baalde hoor, toen ik tijdens mijn eerste zwangerschap werd overgedragen aan de gyn. Het word gevoelsmatig toch allemaal wat medischer (en mss ook wel nog iets spannender), maar het balen was al snel over. Nu heb ik ook wel een fijne gyn, dat scheelt ook.

11. Dana

Dana Niet meer actief

Heel eerlijk? Ik begrijp je volkomen, ik ben ook sinds 10 weken bij de gynaecoloog en vind het echt veel onpersoonlijker en harder dan bij de vk.

12. Ik vond dat we wel persoonlijk zijn behandeld in het ziekenhuis. Academisch ziekenhuis wel te verstaan. Ik vond de behandeling goed, dat die ene vrouw de geschiedenis niet wist, dat heeft te maken met voorbereiding...... denk ik dan maar.

13. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb alleen maar goede ervaringen in het zkh.
    Ik vind het wel persoonlijk en ze nemen de tijd. Ik krijg meer controles en nemen de tijd met de echo's. Ik kan echt niet zeggen dat ik me als nummer behandeld voel.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Zowel bij de zwangerschap van mn zoontje als bij deze zwangerschap loop ik van begin tot eind bij de gyn. Heb gewoon mn vaste eigen gyn tenzij ze op vakantie is dan krijg ik in overleg een ander.
    De gyn van mn zoontje is nu met pensioen dus heb nu een nieuwe vaste gyn. Zij had zich van te voren al helemaal verdiept in mijn medische situatie, medicatie gebruik en mijn vorige zwangerschap. Ik merk dus niets van onpersoonlijkheid of desinteresse.
    Het voordeel van de gyn vind ik ook dat je elke controle een echo krijgt en al veel eerder terecht kan dan bij de vk.

Maar het zal er denk maar net aan liggen hoe je gyn is, er zullen ook wel vk's bestaan die onpersoonlijk zijn?

15. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik loop ook in het z'huis vanwege hoge bloeddruk.
    En ik snap je wel.

Vind het helemaal niet vervelend daar, de artsen zijn heel aardig en krijg elke controle een echo (wat ik bij vk niet kreeg, dus da's een voordeel) maar het is toch anders dan bij een vk.
    Daar draait het alleen om zwangere vrouwen, overal folders/boekjes/mappen met geboortekaartjes enz enz en dat is op het ziekenhuis niet zo.

En op het ziekenhuis is het toch wat sterieler zeg maar...dus dat is wel jammer!
    Maar ben toch wel blij dat ik daar loop, mocht er iets mis zijn, dan zit je meteen op de juiste plek!:D!

Liefs

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Hier precies hetzelfde verhaal.

Alleen heb ik er ook nog hashimoto bij, wat de gyn belangrijker vond om me bij hem te houden dan alleen de suiker. Want zolang je niet aan de med/spuiten hoeft, mag je bij de verlos blijven.

In eerste instantie baalde ik als een stekker. Heb nu wel het gevoel dat ik goed in de gaten gehouden wordt. Elke 3 weken de groei echo. Dat was bij de verlos alleen hartje luisteren.

Haha de gyn keek me ook raar aan hoor, toen hij vroeg of ik hem goed voelde..ik begon een verhaal over het feit dta ik hem nu zo diep van binnen voelde ipv aan de oppervlakte hahaah ik was de verlos gewend, die kletste gezellig met me mee en vond niets gek, de gyn is gewoon heel nuchter. Ms ook wel goed voor me?

17. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over 2 weken moet ik voor het eerste naar de gyn dus ik ben benieuwd! Ik ben iig al wat positiever!
    Thnx!

Deel Deze Pagina