wanneer voelde je je kindje voor het eerst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ladyw, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik ben nu bijna op de helft van de zwangerschap en ik ben benieuwd wanneer jullie voor het eerst jullie kindje voelde en wat voelde je dan precies??

2. izzikke

izzikke Lid

15 jan 2012
    47
    0
    0
    Ik voelde dit kleintje al met 12 a 13 weken. Dat waren alleen nog maar kleine plopjes enzo. Vanaf 16 a 17 weken zijn het echt duidelijke schopjes en is het ook van buitenaf te voelen.
    Sinds die tijd kan mijn vriend het ook voelen. Nu beweegd mijn buik ook al flink mee als er geschopt wordt.

Bij de 1e voelde ik het rond de 16 weken voor het eerst. Dus ook alleen de plopjes en rond de 20 a 21 weken was het van buitenaf te voelen toen.

3. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik ben bijna net zover als jij. Soms denk ik dat ik haar voel. Maar ik twijfel steeds. Misschien als ik haar echt voel trappen dat ik dan denk; 'hé, ik voelde het dus toch'. Maar ik kan niet wachten tot dat ik haar voel. Het lijkt mij helemaal geweldig.

4. mamaseptember

22 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me kindje al vanaf de 15/16e week. De verloskundige zegt ook telkens dat het een heel beweeglijk kindje is als we weer naar het harte luisteren.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Met 16 weken voor het eerst. Maar ook maar 1 keertje hoor.

Toen vanaf week negentien steeds vaker. Vanaf week 20 elke dag. De ene dag meer dan de andere.

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik voel onze uk al een week heel goed. Met week 14 begon ik plopjes te voelen, dus dat was erg snel. Het vlindertje waar heel veel het over hebben, heb ik nog niet echt gevoeld. Ik voel echt schopjes...

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik voel nu (16 weken) af en toe wat waarvan ik denk dat het het kindje zou kunnen zijn, maar ik ben niet helemaal overtuigd. Bij de eerste was het voor mij soms al duidelijker rond deze tijd (mogelijk omdat ik toen meer oplette:)) maar ik kan niet wachten tot ik deze kleine duidelijk voel.

8. mamajj91

mamajj91 Actief lid

2 dec 2011
    436
    0
    0
    Vanaf 17 weken zachte plopjes en steeds later duidelijk, ben nu 21 weken en voel het zeer duidelijk!

9. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik voelde m'n kleintje voor het eerst rond de 18 weken......dat voelde als een trillend spiertje,net zoals je met je ooglid kan hebben (weet niet hoe ik t anders moet uitleggen) met 20 weken voelde ik zachte schopjes.

10. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Bij 14 weken 4 dagen.. Het begon met jeuk, toen gekriebel, daarna plopjes die de verkeerde kant op gingen (ivm darmen) en uiteindelijk een bonk. Stond toen in de winkel bij de kassa en liet gewoon een kreetje van geluk haha.. Mensen keken wel even raar, maargoed.
    Bij precies 17 weken was het eerste schopje heeel zacht te voelen en bij 18 weken 6dagen was de eerste goede schop een feit, juist op het moment dat mn vriend zn hand op mn buik legde en tegen de kleine zei dat hij/zij mij met rust moest laten en lekker moest gaan slapen.

Nu ben ik inmiddels zo ver dat ik de kleine echt elke dag voel.

11. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Voelde hem het eerst met 16 weken. Voelde als een soort van zenuwtrekje. In de weken erna zaten er nog wel een paar dagen tussen dat ik hem voelde, maar werd het wel steeds sterker.
    Sinds 20 weken kan mijn vriend het ook voelen, en ben er sinds afgelopen weekend achter dat ik het ook kan zien als er geschopt wordt..:)

12. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Va 17 weken voelde ik plopjes en va 20 weken voelde ik haar heel duidelijk. Met 21 weken is het ook duidelijk voelbaar va de buiten kant.

13. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Met bijna 17 weken duidelijke plopjes, daarvoor voelde ik wel een hoop maar twijfelde ik nog.

14. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Vanaf 16/17 weken begonnen de zogenaamde plopjes, die veranderden al snel in schopjes, nu voel ik het kindje al enkele weken iedere dag flink rondspartelen en sinds een week of 22 zie je de buik van de buitenkant goed bewegen.

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Met precies 17 weken. Drie duidelijke 'schopjes' (soort duwtjes, net alsof je je hand op je buik legt en een vinger heeft even een spiersamentrekking waardoor die iets op je buik duwt).
    De twee weken daarna meestal wel elke dag, maar soms heel onduidelijk. De laatste weken dagelijks, meerdere keren per dag. Maar door voorliggende placenta wel alleen als ze goedom gaat liggen en op de juiste plaats schopt of duwt :D
    Overigens had ik met 15 a 16 weken al een paar keer het gevoel gehad dat er iets bewoog daarbinnen, zonder dat ik echt mijn vinger erop kon leggen wát ik dan precies voelde. Was bijna onvoelbaar, en toch het gevoel dat er iets zat dat bewoog.

16. Joyskuh

Joyskuh Actief lid

9 mei 2011
    448
    0
    0
    limburg
    Hey,

Ik voelde hem bij 16-17 weken al en het voelde aan als kleine plopjes :)
    Nu bij 24 weken bijna voel ik hem echt goed en voelt het als echte schopjes en voel ik hem ook echt draaien.
    Wat een drukte makertje zit er in mijn buik :)

Groetjes

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Bij mijn oudste voelde ik hem vanaf 18 weken.
    Bij de tweeling vrij laat week 24
    En deze kleine met 16 weken.

18. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    ik voelde met precies 14 weken een plopje dat ik eigenlijk al dacht dit is de kleine met 15 weken voelde ik het bijna elke dag en met 18 weken kon iedereen het voelen en voel ik de kleine beeb elke dag en nu met 20 weken kan ik het ook aan de buitenkant zien bewegen
    en het gedraai en flink bewegen voel ik ookal vanaf een week of 3

19. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Bij de eerste met ruim 17 weken, een week later kon mijn man hem ook voelen.
    Nu rond de 14 weken en gister (15 plus 1) kon mijn man hem/haar ook voelen.
    Bij beide zwangerschappen dus best snel. En eigenlijk denk ik dat ik bij beide zwangerschappen ze al eerder voelde maar dat ik dat dan verwarde met darmgerommel. Ik wist het gewoon niet zeker. Maar op een gegeven moment werden de plopjes zo duidelijk dat ik het zeker wist.

Deel Deze Pagina