Leuke manier om het te vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikkie, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik ben op zoek naar een leuke manier om het goede nieuws aan ouders en schoonouders te brengen...
    Is er ook ergens een site met leuke gedichtjes ofzo? Ik vind een kaartje geven wel leuk maar dan moet er wel iets leuks in staan.
    Het hoeft dus niet super origineel, ik ben zelf totaal niet creatief :) dus geknip en geplak zie ik niet zitten.
    Wie o wie kan me helpen?

    liefs Nikkie
     
  2. Amsy

    Amsy Bekend lid

    8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hmm, tja, met dat dilemma zit ik zelf ook. Mijn ouders weten het al, we hadden een doos celebrations op tafel gezet, zo de vraag uitlokkend of er iets te vieren viel, en toen maar met de deur in huis gevallen.
    Met het vertellen aan mijn schoonouders wachten we tot na een goede echo. Dit omdat mijn vriend met zijn vorige vriendin 5 jaar (!) heeft geprobeerd om kindjes te krijgen,w at niet lukte, dus hij wil echt zeker weten dat het allemaal goe is voor hij het aan zijn kant van de familie kenbaar maakt, maar ja, ik kan zo lang dus echt niet wachten. Gelukkig had hij hier begrip voor en mocht ik het mijn ouders gewoon vertellen :)
    Wij denken er zelf aan om een echofotootje in te lijsten en dit kado te doen als hint, haha. Een vriendin van mij had een opa-en-oma mok aan haar ouders gegeven, en weer een andere vriendin een slabbertje met I love oma, dat soort dingetjes.
    Ik ben zelf ook verre van orgineel en handig, dus ben benieuwd waarmee andere dames op de proppen komen, misschien nog wel hele leuke ideeen die veel leuker zijn dan een echoprintje in een lijstje wat ik nu van plan ben...
     
  3. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Vraag ze op bezoek, zet lekkere soesjes op tafel die je in chocoladesaus hebt gedoopt en daarna in roze en blauwe muisjes.
    Wedden dat het ze opvalt ;)
     
  4. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hmmm ja dat is op zich ook wel leuk alleen... gaan we bij hun op bezoek (al afgesproken). Dus ik moet nog even verder denken... In ieder geval bedankt meid!
    Waar kun je bijvoorbeeld zo'n mok of slab krijgen Amsy? Ik woon in een kleine stad niet veel keuze, wel een Hema. En verder wel babyzaken e.d.
    Is er geen site met gedichtjes?

    X
     
  5. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Wordt het het eerste kleinkind voor ze?
     
  6. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    uitnodigen voor een etentje en als toetje ijs met babymuisjes erover...of een beschuitje als toetje met muisjes, of soesjes met muisjes..

    Of een beker kopen met tekst voor de liefste opa/oma en daar hun koffie inschenken.
     
  7. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    je gaat op visite bij hun... dan neem je een mooie bos bloemen voor ze mee. Daaraan een kaartje met de tekst 'voor opa en oma'.
     
  8. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ik ben toen ook een tijdje op zoek geweest naar een leuke manier om het te vertellen.
    Uiteindelijk heb ik piepkleine sokjes gekocht bij de Hema met een eendenhoofd/kikkerhoofd eraan waarin balletjes zitten. Het zijn dus een soort rammelaartjes.
    Vervolgens heb ik bij de Xenos kleine ronde houten doosjes gekocht (waar net een sokje in past) die je zelf nog kunt versieren. Tip: je kunt bij de Xenos ook kleine stofstickers kopen in de vorm van (bv babyblauwe en witte)bloemetjes etc waarmee je het doosje versiert. Heel schattig ;)

    Wij hebben het onze ouders op deze manier verteld en ik kan je verzekeren dat dit een erg leuke manier is!

    Liefs Angeltje
     
  9. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nee het derde voor mijn ouders en tweede voor mijn schoonouders...En mijn ouders zijn niet van die spontane types helaas, ik zie ze niet super enthousiast reageren...ze zien altijd snel moeilijkheden en problemen (pessimistisch) maar ik laat mijn geluk er niet van afhangen. Waarschijnlijk moeten ze even wennen aan het idee. Maar mijn schoonmoeder daarentegen zal wel erg blij zijn..
    Bedankt voor de tips en ideeën meiden, ik zal zeker even kijken bij de xenos en volgens mij hadden ze ook van die dingen bij de Milo. (mokken e.d.).

    groetjes Nikkie
     
  10. Ien

    Ien Bekend lid

    11 aug 2006
    935
    0
    0
    Wij hadden een fotolijstje met daarin het volgende gedichtje:

    Je kan me nog niet horen, je kan me nog niet zien.
    In ...... wordt ik pas geboren mag mijn foto dan in dit lijstje misschien?
     
  11. Anz

    Anz Actief lid

    21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Blaas ballonnen met helium op, hang daar je zwangerschapstest aan. Doe ze in een kartonnen doos en laat deze door opa en oma samen openmaken...
    (voor de leken is een digitale test wel handig, maar dat vergt wat planning want die doet het maar een half uur.)
     
  12. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn schoonouders hebben hints vaak niet zo snel door, dus we geven hen een foto van de echo (die we morgen krijgen!) Ze hebben al 2 kleinkinderen. Bij de 1e heeft mijn zwager zijn vader een boekje over opa's gegeven, maar hij had het toen nog niet door. Daarom hebben we nu niets ingewikkelds bedacht, zo'n echofoto hebben ze eerder gezien, dus ik neem aan dat ze dit wel doorhebben.

    Ik denk overigens dat we bij mijn ouders hetzelfde doen. Die zijn net op vakantie geweest, dus ik zal hen vragen naar de vakantiefoto's en daarna zeggen dat wij ook nog een leuke foto voor ze hebben. En zij denken dat wij helemaal geen kinderen willen, ze zullen wel verrast zijn...
     
  13. Chiena

    Chiena Lid

    8 jul 2007
    41
    0
    0
    Wij hebben een kaartje gemaakt met aan de voorkant een foto van de eerste echo en met aan de binnenkant een tekstje waarop stond:

    Hallo,

    Mag ik mij even voorstellen. Mijn naam is Junior. Mijn papa en mama zullen mij begin maart een andere naam geven. Dan zou ik het ook erg leuk vinden om met jullie kennis te maken, tot die tijd moet ik nog behoorlijk groeien en blijf ik nog even verstopt in mama.

    Zie ik jullie in maart?

    Junior


    Deze hadden we in twee boeken van "Vertel eens opa/oma" gedaan, met het verzoek om deze boeken bij de geboorte van inmiddels onze dochter ingevuld terug te geven. Op deze manier heeft onze kleine meid altijd een herrinering aan haar opa's en oma's. Mijn vriend heeft de zijne maar heel kort gekend en vindt het nu erg jammer dat hij zo weinig over ze weet.
     
  14. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had een kaart gemaakt en er op gezet van rond 30 november mag iedereen het weten dan gaan jullie opa en oma heten
     
  15. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb kaarten gekocht die je normaal gesproken voor een kinderfeestje gebruikt. Deze heb ik helemaal ingevult. Dus wanneer is het feestje en dan de uitgerekende datum, bij de naam een vraagteken en onze achternaam.
    Mijn schoonzus moest er heel even over nadenken maar mijn schoonouders begrepen het meteen. Het was erg grappig om ze zo te zien denken:D
     
  16. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Bij mijn ouders heb ik een foto van mijn zwangerschapstest tussen de vakantiefoto's gedaan. Dus toen ze die aan het kijken waren kregen ze die ineens te zien.

    Mijn schoonouders heb ik een een juwelendoosje ingepakt met 1 rijstkorreltje in het midden gestoken. Toen ze het uit hadden gepakt zaten ze er heel verdwaast naar te kijken. Toen zei ik 'kijk zo groot is jullie kleinkind nu'.

    Bij mijn zus heb ik een beer aan mijn neefje van 6 gegeven. Om zijn nek zat een briefje met daarop:
    Lieve Ruben,
    Wil jij op mijn beer passen totdat ik geboren ben?
    Liefs je neefje of nichtje.

    Alles 3 waren erg geslaagd.
     
  17. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben het verteld net als Ien.
    Alleen ik heb de test op foto gezet en daar deze tekst boven gezet:
    Je kunt me nog niet horen
    Je kunt me nog niet zien
    In ......wordt ik pas geboren
    Mag dan mijn foto in dit lijstje misschien?

    De foto heb ik een fotolijstje gedaan.
     

Deel Deze Pagina