Hallo lieve mensen! Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie van mijn situatie denken en of ik recht zou kunnen hebben op een urgentie! Ik weet dat ik de zoveelste ben die het vraagt, maar ik vraag het niet zomaar want weet dat er talloze mensen het beter nodig hebben! Ik ben een Moeder van 22 jaar met een dochter van bijna 3 maanden. Mijn vriend is bijna 23 en die zit momenteel in een kliniek van wegen een alcohol verslaving wat bij het gronisch is. Ik sta er dus alleen voor momenteel en moet 30 Juni dit jaar ons huisje verlaten dit ivm met een tijdelijke woning! Ik ben in de periode dat ik hier woon zwanger geraakt en bevallen. Wij hebben een bijstandsuitkering en kunnen particulier gewoon niet betalen en daarbij is het vaak tijdelijk,zonder huis dieren, gezamelijke woning, en 1 of 2 kamer. Ook reageren wij netjes elke week op woningnet.nl maar wij komen geen stap in de buurt van nummer 1. Bij mijn ouders kunnen wij niet wonen omdat mijn moeder psycisch is en die trekt het niet met kind.. ( daar kwam ik gauw genoeg achter na een lang weekend bij hun gelogeert te hebben ). Mijn schoon moeder woond al met haar vriend op een klein flatje daarbij is haar vriend al over de 80 en heeft zijn rust nodig, en hun zoon van 26 woond ook nog bij hun +++ gewoon echt geen ruimte!! Vraag me dus af of ik op grond van dit verhaal een urgentie zou kunnen krijgen? Ik heb nog 1.5 maand de tijd om snel een woning te vinden.. anders sta ik dus echt letterlijk op straat.. En ik heb dus echt alles al geprobeert want het maakt me niet uit waar ik kom te wonen. Nou ik hoor graag jullie reacties Liefs, Natasja
Je zou het kunnen proberen natuurlijk, nee heb je, ja kun je krijgen. Zou wel opschieten want denk dat je zelfs met urgentie niet binnen 1,5 maand een woning hebt, helaas..
hey, ik weet niet waar je woont want het verschild per regio, maar meestal kan je geen urgentie krijgen als je een tijdelijk contract hebt/had.. je wist immers toen je dit contract afsluitte dat het tijdelijk was.. en dakloos zijn is geen rede voor urgentie.. tenminste zo is het hier geregeld.. je kan misschien even aankloppen bij maatschappelijk werk of het juridisch loket. ik weet niet of je al een aanvraag heb gedaan want het duurt zoieso wel even hoor.. succes
wij hebben vorig jaar ook zo goed als op straat gestaan (woonden op een camping, hadden de caravan gehuurd tegen voorseizoentarief, maar gingen het hoogseizoen in en was toen niet meer te betalen voor ons.), was zwanger en dochter was toen 10 maanden. kregen geen urgentie.. kreeg te horen dat we alleen urgentie kregen in geval van brand/orkaan oid. uiteindelijk nog een hele kleine woning particulier kunnen krijgen, nadat we al 2 weken in amsterdam logeerden bij schoonfamilie (maar wel in noordbrabant werken..) vanaf daar zijn we verder gaan zoeken, maar heeft nog 8 maanden geduurd eer we iets geschikts hadden gevonden. maar volgens mij is dit ook per gemeente verschillend, niet geschoten is altijd mis toch? succes in ieder geval! oh, nog even een tip om anders te overbruggen, niet ideaal, maar in ieder geval een dak boven je hoofd in geval van nood, ga house-sitten! zijn verschillende sites, weet ze even niet uit mijn hoofd, even googlen. wij hebben dit toen ook 6 weken gedaan, was super. mensen gaan op vakantie voor langere periode, en zoeken iemand die in hun huis wilt wonen. planten water geven, hond uitlaten, post bijhouden, dat soort dingen. vanuit daar heb je wat meer speling om verder te gaan zoeken.
Hoi, ik werk bij een woningbouwvereniging en doe urgentieaanvragen voor woningzoekenden. Het verschilt wel per regio maar bij ons (Gelderland) zou je geen urgentie krijgen. Dit omdat je zwanger bent geworden en een kindje hebt gekregen terwijl je wist dat je niet voor altijd in de woning zou kunnen blijven wonen. Wel is het zo dat je bij ons altijd urgentie aan kan vragen, dit een recht dat je hebt en wij kunnen alleen adviseren of het zin heeft. Dus proberen kan altijd!! Sterkte en succes ermee.
Als ik het zo hoor heb je er geen recht op. Je wist idd dat het tijdelijk was. Moeilijk, hopelijk komt er toch een goede oplossing! Zelfs zonder urgentie kan het je nog lukken. Tis net of er een huis voorbijkomt die niemand wilt, zo werkt het hier ten minste. inschrijving en wie het langst ingeschreven staat krijgt het huis.
Ik denk inderdaad dat je geen urgentie gaat krijgen. In welke omgeving is het? Want dat kan nog wel eens verschillen. Maar omdat je al wist dat deze woning tijdelijk was ben ik bang dat ze je niet zomaar urgentie zullen geven. Kun je niet via de woningbouw weer een tijdelijke woning krijgen? Ik weet dat in de meeste gemeentes niet mag met een kind maar omdat je er nu toch al uit komt? Antikraak is er altijd een hoop te krijgen. Maar ik zou hier wel snel achteraan gaan want anderhalve maand is zo voorbij. Ik zou in ieder geval opvang voor je dochter zoeken, want zodra je met een kind op straat komt te staan gaan er bij diverse instanties alarmbellen rinkelen.