ik vind dat echt niet verantwoord hoor! Moet je je lichaam geen rust gunnen dan? en je kondje dan? waar laat je die, en wil je die niet leren kennen en verzorgen dan?
Ach die kimm weet waarschijnlijk niet eens dat de meeste creche's baby's pas vanaf 6 weken aannemen (ook niet zonder reden), en 2 weken ik heb er 5 gehad dus de nodige kraamervaring en na 2 weken ben je echt niet in staat om al 5 dagen in de weer te zijn hoor! Bovendien van te voren weten dat dat de regels zijn? Ik neem maar voor het gemak aan dat de zwangerschappen van deze jonge meiden niet gepland zijn, dus dat argument gaat ook al in rook op. Volgensmij zit er iemand gewoon te jennen, ik zou er niet meer op ingaan meisjes.
Ahaha, doen we al lang niet meer, dat ze maar zegt, het is gewoon praktisch onmogelijk! Neen en inerdaad ik denk ook dat het bij niemand va rond deze leeftijd gepland is! Xx
Natuurlijk wel, maar er moet ook geld in het laatje komen, als ik niet open ben verdien ik niets, verdien ik niets dan heb ik geen eten. Mijn kindje is meegegaan naar mijn werk tenminste voor halve dagen, voor de rest ging hij vanaf dag 1 naar de onthaalmoeder, het is helaas niet anders.
Dat is wel balen! Heb wel pas in een tijdschrigft gelezen dat ook moeders met een eigen bedrijf recht hebben op zwangerscahpsvergoeding! Dat zou dus wel mooi zijn! Vind t belachelijk dat de overheid je gewoon laat werken, wordt je dus gestraft dat je een eigen bedrijf hebt!
Mijn zus is 2 weken na haar bevalling naar school gegaan, 5 dagen in de week. Maar dan moet ik er wel even bij vertellen; Ze lag elke avond al om half 6 'knock out' op de bank, en 's avonds deed haar vriend de flessen. Het is voor iedereen natuurlijk verschillend, maar ik vind het niet redelijk wat ze van je vragen. Mijn zus heeft er zelf voor gekozen omdat ze anders 3 jaar voor niks naar school was geweest, maar dit is wel heel erg raar. Ik kon na een paar weken pas weer 5 minuten achter elkaar staan zonder pijn te hebben! En ik slik nu nog steeds ijzertabletten voor bloedarmoede (na de bevalling had ik een hb van 4,2 wat normaal gesproken 8 tot 8,5 hoort te zijn bij een meid van 18) en me dochtertje is al ruim 2,5 maanden oud! Nee, ik vind het echt heel raar en ben dan ook blij voor je dat je die 3 maanden gewoon krijgt. Succes met de kleine in ieder geval!
ik vint het onmenselijk dat ze naar de bevaling zo weer naar school of werk moeten iedere vrouw heeft regt op rust en genieten van je kind hoe jong je ok bent en dan. nog zo helder kan je niet echt denken naar zoon bevaling ik niet in ieder geval
Vind ik eigenlijk ook wel hoor! 1 week erna is idd wel wat vroeg. Je hebt het recht op herstel. Maar dat je terug naar school moet vind ik normaal je bent leerplichtig tot en met je 18. En sorry dat ik het vraag: was het een bewuste keuze om zwanger te worden of een ongelukje. Edelweisje
Jah tuurlijk moet je terug naar school! By mij was het ongepland jah! Maar ik vind wel dat je langer dan 2 weken thuis mag blijven! x
Je hebt vind ik idd recht op volledig herstel. Maar de wet is er en dat is omdat: (en ik denk dat ik je nu wel een beetje zal kwetsen) je onder je 18 niet verondersteld wordt om bewust toch voor kinderen te kiezen. Vanaf 18 ben je volwassen zegt de wet en dan doen je wat je wil. Dus waarom er vroeger aan beginnen dan? Groetjes Edelweisje
dat denk ik ook hoor, ik dnek niet dat er veel meisjes onder de 18 bewust zwanger worden , bij is het allesinds ongepland Xx
ja maar ja het is ook niet altijd boven de 18 bewust maar hier bij ons is het tog beter geregelt... kom op je hebt je herstel piriode ook nodig
Precies Aliesje! Daarbij denk ik dat het gewoon reacties zijn om te stangen, "had je er maar niet voor moeten kiezen"?. Nogal triest om de rustperiode van een moeder af te nemen, alleen maar omdat ze onder de 18 is. Ik begrijp dat de regel is gemaakt zodat de moeder dan weer naar school gaat, maar kom op na 1 week?! Das toch onmenselijk!
Ik zit nu al van in oktober thuis door ziekte van mijn zwangerschap dus das ookal heel tijdje dus je kan best tijd van school eg blijven, je hebt natuurlijk ook je huisarts die je kan helpen...
ik ben 11dagen na mijn bevalling weer gaan werken, maar het scheelt wel dat ik vaar dus dan mijn dochtertje lekker mee naar boord komt. en dat mijn vriend ook aan boord is. wij zitten in feite gewoon met het hele gezin aan boord en varen. maar het is wel te doen hoor! al zou ik aangepaste schooltijden willen denk ik, halve dagen bijvoorbeeld... maar ja belgie he