Goed morgen allemaal, Ik krijg met 10 weken m'n eerste echo, maar nou weet ik niet of dat in- of uitwendig zal gaan gebeuren. Weten jullie dat? Groetjes
waarschijnlijk gebeurd dit uitwendig. als ze het niet goed kunnen zien doen ze misschien nog inwendig.
Dat ligt er aan hoe goed ze het uitwendig kunnen zien. Heb je geen info blaadje gekregen waar dat in staat?
Ik heb met 9 weken nog een inwendige echo gehad en met 12 weken een uitwendige echo. Ze zullen wel een uitwendige proberen en als ze het dan niet goed kunnen zien, doen ze alsnog een inwendige.
Ik heb beide keren tot 12 weken inwendige echo's gehad. Hangt ook een beetje van je bouw af, als je (zoals ik dus) een speklaag op je buik hebt kunnen ze het vaak minder goed zien en krijg je eerder een inwendige echo dan wanneer je een platte buik hebt.
Ik heb ook een speklaag en 2 uitwendig echos gehad een met 8 weken en een met 11 weken en 5 dagen maar ik kan er zelf nog niet zoveel van maken. Ze moest ook heel hard op mijn buik duwen. Over 2 weken krijg ik nog een echo omdat de baby dan gegroeid is en je het nog beter zou moeten zien dan (wel voordeel van (over)gewicht want ik krijg ook nog echo met 30 en 35 weken ivm bmi).
Ik heb met 8 week een uitwendige gehad. 2 weken later een inwendige. Ik wou nu dat ze de eerste ook inwendig hadden gedaan. De inwendige was zoveel mooier. Vooral als je baby klein is dan doet mijn vk liever een inwendige omdat ze het dan veel beter en mooier kan laten zien. (de eerste was gedaan door een invaller). Maar of dit voor iedereen geld weet ik niet. Mocht je een inwendige moeten. Het doet geen pijn en stelt verder niks voor.
nou speklaag hier volledig aanwezig hoor met dik 111 kilo maar vanaf 6 weken gewoon uitwendig, goed zorgen voor volle blaas met het ene apparaat kon ze het niet toen moest ik ook inwendig en heb ik geweigerd toen heeft ze het nieuwere apparaat gepakt en was prima te zien (zelfs heel scherp)
ik zat met dezelfde vraag ik krijg namelijk aanstaande maandag mijn eerste termijnecho... Zoals ik het uit de reacties begrijp zal het wel uitwendig worden..Maar goed we zullen het wel zien Het is mijn tweede zwangerschap maar ben toch een beetje nerveus
Ik heb overmorgen mijn eerste termijnecho. Hoop eerlijk gezegd echt wel dat dit uitwendig gebeurd. Ik heb een platte buik van mezelf (ja, nu al iets dikker aan het worden ), maar het is even afwachten, denk ik.
hoi ik ben 9 weken en ik was 6-1-2009 voor het eerst bij de VK en kreeg me eerste echo en ze probeerde bij mij eerst gewoon op de buik te kijken maar omdat ik stevig gebouwd ben konden ze dat zo niet zien dus kreeg ik een inwendige echo het is echt denk ik aleen als je heel gezet ben dan krijg je inwendig denk ik gr erris
Ik ben van mezelf niet echt stevig ofzo en heb een uitwendige echo gehad bij 8 weken. Daarna heb ik met ruim 9 weken bij de gyn een inwendige echo gehad en dat zal over 1,5 week weer zo zijn. Je kunt dan inderdaad wel meer zien.
Ik heb mijn 1e echo bij een gynaecoloog en dat is wel inwendig. Je kan dan wel veel zien hoor....vond ik bij mijn 1e wel erg leuk. Bij een verloskundige denk ik dat het uitwendig is!
Alle echo's die ik tot nu toe heb gehad waren inwendig. Gewoon, omdat er dan meer te zien is en beter beeld is. OK, lekker is anders, maar als je uitademt als ze dat ding inbrengen, is er niks aan de hand. En je krijgt gewoon zeker weten mooi beeld! Ik was er de laatste keer trouwens niet eh... op voorbereid. Maar goed, ze zien toch van alles voorbij komen, haha!