Onder de 38 jaar slechts 2 ivf pogingen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nassira, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kom er nu achter dat mijn verzekering de VGZ, onder de 38 alleen 2 ivf pogingen vergoed en niet meer.

    En dan ook nog alleen wanneer er alleen 1 embryo is teruggeplaatst (dus niet 2!!).

    Geldt dat voor alle verzekeringen en konden jullie toch nog iets afspreken met de verzekering?

    Je loopt tegen zoveel dingen waarvan je denkt: waarom weet ik dit nu pas!!
     
  2. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke drama, even verkeerd gelezen. Heb gebeld en onder de 38 jaar krijg je ivf wel 3x vergoed alleen bij de eerste 2 pogingen mag je alleen 1 embryo terugplaatsen.
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Er worden standaard drie IVF/ICSI-behandelingen vergoed, dat zit in het basispakket. Dus voor iedere verzekeraar hetzelfde. Bij bepaalde aanvullende verzekeringen kom je soms in aanmerking voor meer behandelingen.
     
  4. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    3 keer is de regelgeving nu eenmaal, en idd alleen 2 embryo's bij de 3e poging. In Duitsland is dit geen wettelijke regel, ik heb dan ook volkomen legaal 2 embryo's terug geplaatst gekregen. Dit kun je overigens ook niet zomaar 'eisen' de arts en laborant bepalen dit nog altijd. Meerlingen is een fors risico in de zwangerschap en bevalling.
     
  5. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een tip voor alle dames die een ivf in het buitenland willen. Kijk goed na of je verzekering dit dekt.

    Ik lees dat mijn verzekering nu slechts een bedrag van 2034 euro vergoedt voor ivf. Voor onderzoeken vergoeden ze 291.

    Nu hoor ik dat de behandelingen in de ziekenhuizen in het buitenland zoveel duurder zijn. Heb keuze tussen Gent en DD. Vraag me af hoe andere dames dat hebben gedaan. Ik lees hier bedragen van meer dan 4000?!?

    Je belandt in een zee van regels en je moet achter zoveel dingen aanrennen.
     
  6. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar de medicijnen worden dus wel vergoed apart van de ivf...
     
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    PNO zorg! Zij hebben een 200% dekking voor ivf in het buitenland.
    In NL mogen alle ziekenhuizen hetzelfde rekenen voor ivf, volgensmij rond de 1800 ex medicatie. PNO vergoed facturen tot 2x1800 + medicatie.

    Heel fijne verzekeraar, ook voor zwanger zijn, bevallen, kraamzorg en lactatie zorg.

    En een basis ivf in DD is goedkoper als in Nl. Heb je ICSI/picsi/IMSI nodig wordt het pas €4000+.
     
  8. fitty

    fitty Bekend lid

    9 jun 2014
    913
    0
    0
    UMC zorgverzekering vergoed 5 ivf behandelingen
     
  9. chantie07

    chantie07 Actief lid

    29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Indd standaard 3 vergoeding vanuit basis pakket
    Helaas ik zou er ma 2 krijgen omdat volgens ziekenhuis een 3e geen zin zou hebben en ben pas 28
    Gelukkig is me 2e en laatste poging op dat moment aangeslagen
     
  10. Zahia

    Zahia Lid

    23 apr 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens ziekenhuis hier in Nl waren wij na twee icsi behandelingen ook uitbehandeld, toen heb ik bij mijn verzekering een second opinie aangevraagd zo doende in Gent terecht gekomen zij verklaarden Nederlandse ziekenhuis voor gek. Drie pogingen daar heb je recht op welk verzekering dan ook.
     
  11. chantie07

    chantie07 Actief lid

    29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Klopt ma ziekenhuis zij geen nut had bij mij een 3e poging😱
    Van verzekeringen gwn recht op 3
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Klopt! Alleen wel tot Nederlands tarief. Voor Be en Dui betekent dat bijbetalen.
     
  13. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoezo dat dan als ivf in dd 1400 kost en het nederlands tarief 1800 is? Pls de medicijnen worden ook vergoed...
     

Deel Deze Pagina