Hallo dames, Afgelopen 2 dec zijn wij voor het eerst bij de fertiliteitsarts geweest. Ik moet nu op cd26/27 bloedprikken en daarna op cd3 van mijn volgende cyclus weer... Dit is gerekend op een cyclus van 33/34 dagen.... Zoals jullie kunnen zien in mijn onderschrift wisselt mijn cyclus weleens van ongeveer 34 naar 28 Ik heb het idee gister (cd16) mijn ei gehad te hebben, dit ivm de pijntjes en het bloed/rozeverlies... Ben ik dan niet te laat met bloedprikken op cd26/27? of maakt dat verder geen verschil en kunnen ze dan nog steeds zien of ik een (goede) eisprong heb gehad? Zit te twijfelen of ik de arts moet vragen om eventueel eerder ook een extra bloedonderzoek te doen, zodat ze het zeker niet missen....
hallo, ik heb ook zo een onderzoek gehad. Bij een cyclus van 28 dagen moest ik bloed prikken op cd22/23, nu bleek dat ik die maand maar een cyclus van 26 dagen had, dus ik was ook iets vroeger. Dit was eigenlijk geen probleem hoor. Ik zou er mij niet ongerust over maken! Maar als je er echt mee in zit, even contact opnemen met je arts. Succes!
Het bloed prikken (progesteron) moet 5-7 dagen na je eisprong dus ik zou zeker even bellen. Je zou eigenlijk rond cd 22 bloed moeten laten prikken. Ik zou eigenlijk morgen bloed moeten laten prikken, 7 dagen na de eisprong alleen ik ben gisteren al ongesteld geworden (5 dgn na de eisprong). Ik heb vanmiddag met de arts gebeld en het heeft voor mij nu al geen zin meer om bloed te prikken omdat mijn progesteron nu al helemaal gedaald is. Bij mij is het wel een apart verhaal maar het is wel belangrijk dat het op tijd gebeurt. Wij zijn ook net begonnen met het fertiliteits onderzoek. Succes!
Dus toch maar even bellen voor een (extra) bloedonderzoek... Betaal er immers zelf voor dusja Maar 5 dagen na je eisprong ongesteld? kan dat geen innesteling zijn dan?
Nee hoor geen innesteling, gewoon ongesteld helaas Mijn cyclus is ook het probleem waarom we het fertiliteits onderzoek in zijn gegaan. Moet je het bloedprikken zelf betalen? Hier wordt het hele onderzoek vergoed alleen gaat het wel van mijn eigen risico af.