slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ik heb misschien een hele stomme vraag :oops: , maar ons kleintje trappelt zichzelf onder de dekens uit, en nu is mijn vraag, als ik hem een slaapzakje aan doe, moet hij dan ook nog onder de dekens liggen of is dat dan overbodig en te warm?
    grt bella

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb Tymen een wat dikker slaapzakje aan met een pyama en sokken eronder. Dan krijgt hij nog een dekentje met lakentje over. Zo is hij altijd lekker warm, maar ook niet te warm. Hangt misschien ook een beetje van je kindje af, de ene is nou eenmaal wat warmer als de andere. Ik had Tymen eerst alleen een pyamatruitje aan in de slaapzak , maar dan had hij koude beentjes en voetjes.

3. Niet meer actief

ik heb dhani altijd een pyamaatje(alleen het truitje) of rompertje met lange mouwen aan in zn slaapzak..daarover heen een lakentje zodat hij toch iets over zich heen heeft..is voor hem warm zat..

4. Tanja

Tanja Lid

19 nov 2006
    58
    0
    0
    Fielwork Executive
    Noordwijk
    Milan ligt met een rompertje en een t-shirtje of truitje aan in zijn slaapzakje. Maar geen sokken, dus heerlijk zijn beentjes bloot.
    En daarover heen een lakentje met dekentje. Voor hem is dat warm genoeg. maar dat verschilt natuurlijk per kind. Als ik hem eruit haal heeft hij geen koude benen of voetjes. het enige wat bij hem altijd koud is zijn zijn handjes. ;)

Ik zou als ik jou was het gewoon uitproberen...

Groetjes!

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    ik doe of een dubbelgevouwen deken of het slaapzakje (badstof) en een enkele deken. Ze heeft dan wel gewoon kleertjes eronder/ er in aan. Overdag doe ik trouwens alleen de enkele deken, met dit lekkere weer van de afgelopen dagen.

Groetjes Lisette

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin ligt ook in een slaapzakje met haar rompertje en pyamaatje daarover een laken plus dekentje

7. sim

sim Niet meer actief

ligt ook een beetje aan welk slaapzakje je hebt, ik heb er ook één met lange mouwtjes van badstof, en één van fleece achtig stof, daar doe ik hem met blote beentjes in in die badstof met een pyamaatje.

net wat hierboven al staat, even af en toe voelen je kunt er altijd dan nog een dekentje over doen...

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun heeft een katoene pyama aan zonder sokken in een katoene slaapzak en daarover een laken en deken...hij slaapt zalig

9. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

civan heeft gewoon een pyama aan en dan de slaapzak en daarover een deken, en toen het van de winter kouder was had hij er 2dekens op liggen.

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Teun speelt graag met de omslag van het laken dus die blijft er lekker tussen liggen

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman slaapt in een pyama in een slaapzak onder een dekentje!

12. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb nog geen slaapzak, maar zit er ook aan te denken.
    Maar doen jullie je kindjes steeds een pyamaatje aan dan?

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

In het begin deed ik dat nog niet, maar tegenwoordig wel in het kader van vaste bedtijdrituelen. Ik ben ermee begonnen toen Tymen 3,5 maand oud was. Met een week of 8 ben ik begonnen met het slaapzakje, maar dan met zijn gewone kleertjes van overdag aan.

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    wij zijn met het avond / slaapritueel begonnen toen Teun 1.5 mnd oud was...dus kleertjes uit pyama aan slaapzak aan en dan de fles en naar bed
    nu ligt zijn slaapzak in zijn bed omdat het wat makkelijker dragen is zonder......maar toen hij nog een voeding kreeg om 23:00 hielt hij wel zijn slaapzak aan.....
    en nu weet hij het.....en gaat lekker lief slapen :)

15. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Maar doe je die pyama en dat slaapritueel alleen 's avonds dan?
    Want overdag slapen ze toch ook nog heel veel?
    Ik doe ook elke keer wel alles zoveel mogelijk in een vaste volgorde, maar hou inderdaad zijn kleertjes gewoon aan.
    Heel eerlijk gezegd doe ik de kleertjes die mij te oncomfortabel lijken gewoon helemaal niet aan, tenzij de gevers op visite komen. Wel zonde, maar ja...
    Maar elke keer uitkleden en een pyama lijkt me ook zo'n gedoe om dat 6x per dag te doen. Ik vindt het al zo zielig dat er 1 (of als het vies geworden is 2) keer per dag iets over zijn hoofdje moet.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Als Tymen overdag naar zijn bedje gaat trek ik zijn broekje uit en leg ik hem met zijn truitje en sokjes aan in de slaapzak.

Ik heb de slaapzak idd tegenwoordig ook in zijn bedje liggen.

17. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik heb nog niet eens een pyama voor Sofie. Denk dat ik daarmee ga starten als ze geen 23:00 uur fles meer krijgt, dan ga ik ook echt aan een bedritueel beginnen over een paar maanden denk ik.

Als ik Sofie die dag niet badder of douche draagt ze trouwens gewoon 2 dagen dezelfde kleertjes (mits ze niet vies zijn geworden natuurlijk). En ik trek haar ook alleen maar de makkelijke kleertjes aan, ze heeft trouwens een hekel aan uitkleden en aankleden.

Groetjes Lisette

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Nee overdag slaapt teun gewoon in zijn broek en shirt in de slaapzak of hij moet een spijkerbroek aan hebben dan gaat die ff uit en het hele ritueel is alleen voor de nacht dus om 6 uur savonds

Toen wij er mee zijn begonnen kreeg Teun gelijk meer rust in zijn kont om het zo maar te noemen...wist wat er ging gebeuren....pyama aan nog ff in bed mama doet de gordijnen dicht naar beneden voor de fles en dan naar bed kus van mama en slapen...hij speelt dan nog ff met zijn knuffeltjes ( 1 links en 1 rechts en een spugdoekje) en slaapt binnen 5 minuten.

Toen hij nog 5 flessen kreeg maakte we hem wakker om 23:00 en kreeg hij een schone luier en dan de slaapzak weer aan, de fles bij ons in bed en daarna gelijk weer terug....dus niet te veel geloop door het huis.

wij dachten ook dat het nog niet nodig was maar merkte toen we het gingen proberen dat hij het fijn vond.....maar elke baby is anders

suc6

Deel Deze Pagina