Nova past al niet meer in haar badje. Ze is 8 weken en 60 centimeter, dus ik wilde haar eigenlijk meenemen onder de douche. Maar hoe doe je dat? Wij hebben een groot bad waarin we ook douchen en als ik alleen ben lijkt het me niet geheel ongevaarlijk om met een glibberige baby onder de douche te staan. Hoe was je haar als ze op je arm zit bijvoorbeeld. Ik kan haar toch moeilijk in het bad op de grond leggen? En na het douchen, kleden jullie haar dan aan in de douche of gewoon op de commode. Ik hoor graag jullie praktische tips.
wij deden het met zijn tweeen: ik ging in de badkuip staan (heb ook een douche in bad) zette de kraan aan, stelde een goede temperatuur in en toen gaf mijn vriend Ties aan. heb wat olie op zijn lijfje geknepen (had de fles al open gemaakt) heel voorzichtig met 1 hand gewassen en toen weer teruggegeven aan mijn vriend. Hij heeft Ties toen afgedroogd en aangekleed.
Wij hebben hetzelfde probleem als jullie onze meid is ook zo lang en past niet meer in haar badje. Wij doen het meestal met zijn tweetjes eentje neemt de kleine onder de douche en de ander droogt af. En we zetten vantevoren alles klaar van shampoo enzo onder de douche zodat we met 1 hand gelijk kunnen wassen. Gaat ze in het grote bad doen we het of samen een met haar in bad de ander afdrogen. Of ik ga op mijn knieen voor het bad zitten, leg achter me op de grond de badcape klaar en zet op de badrand alle wasartikelen klaar zodat ik haar met mijn vrije hand kan wassen en dan kun je het ook prima alleen.
Volgens de kraammevrouw was het handig om een hydrofiele luier om je kindje te doen zodat ze niet zo glibberen zijn. Wij vonden het niet zo fijn en onhandig maar misschien is het voor jullie de tip....
Past ze niet meer in het badje?? Mijn zoontje is groter en past ook nog! We hebben een ligsteuntje aangeschaft voor het babybadje, misschien is dat iets? Dan ligt je kindje half onderuit, en hoef je het niet vast te houden, heel handig!! Ik weet zo ff niet meer hoe het heet, maar ze verkopen het overal, ook gewoon bij prenatal enzo. En anders zou je kunnen overwegen dat badsteuntje in grote bad te zetten (zitten zuignappen aan), of gewoon baby vasthouden. Mocht je toch eens met baby onder de douche willen: Liefst met zn twee zijn, veel handiger met afdrogen enzo. Anders kun je kindje inzepen, en dan in hydrofielluier wikkelen, is minder glibberen. Wij pakken hem gewoon vast, en dan beetje wassen en spetteren onder de douche. Je kunt wipstoel met baddoek in badkamer zetten, wanneer baby klaar is baby in wipstoel zetten, baddoek dichtvouwen. Snel zelf ff afdouchen, en klaar!
Je zou haar ook van te oren in kunnen zepen, en dan afspoelen onder de douche. En wat iedereen hier voor al zegt met z'n tweeen gaat het veel handiger.....succes
Je kunt ook in kleermakerszit gaan zitten misschien. Washandje met spul er op klaarleggen en voorzichtig wassen waar nodig, dus niet tussen je hand en haar huidje want dan glijerdeglij Ik zet altijd een wipstoel klaar met een cape er in en daarop een hydrofiel en nog een hydrofiel ernaast, dan leg je je kindje er in, hydrofiel op kindje, capje omslaan, lekker warm. Zelf nog even snel douchen, haren wassen, afdrogen, badjas aan, kindje aankleden, in bedje en jezelf aankleden.
Hier doen we het hetzelfde als maartjev. Zo'n badstoeltje is echt ideaal. Ik doe daarmee ook wel eens de baby en de peuter tegelijk in het grote bad. Baby in het zitje en peuter kan gewoon los. Vinden ze allebei erg leuk. Douchen doen we meestal samen, omdat wij ook een bad hebben en ik vind het ook een beetje eng om dan in mijn eentje met die baby te hannessen. Vorige week zaten we in een vakantiehuisje en daar douchte ik wel zelf met de baby. Die legde ik dan als hij klaar was in de maxicosi in een badlaken gewikkeld en dan douchte ik zelf nog even verder. Dat ging wel goed.
Inderdaad niet alleen, maar misschien moet ik ook nog wel een paar keer oefenen . Kraamzorg adviseerde ons om het omkleedkussen op de grond te leggen, als je klaar bent je kindje erop leggen in een handdoek, jezelf afdrogen en dan je kindje naar het kamertje.... Ik vind het zonder bad al een hoop gedoe, dus ik kan me voorstellen dat het met bad nog lastiger is. Uit het bad stappen met je kindje zou ik niet zo snel doen, misschien kan je een plastic waskussen klaarleggen en na het douchen je kindje erop in het bad? Succes!
Mijn meisje is nu ruim 62 cm. En gaat nog gewoon in het badje. past best. Samen douchen doen wij ook. Dan ga ik eerst onder de douche. Zorg dat ik helemaal klaar ben. dan droog ik een beetje half half af. Kleed haar uit. Neem haar mee onder de douche, zodat ik haar kan douchen. En dan neem ik haar mee terug naar de commode, in de hydrofielen wikkelen en zeker het hoofdje gauw droog maken. Daarna mijzelf gauw een beetje afdrogen (handdoek ligt daar dan al). Dan kleed ik haar aan. Daarna mijzelf goed afdrogen en aankleden. In het weekend doen we het met zijn 2e. Dat is inderdaad gemakkelijker. Kan de een het kindje aangeven en weer aannemen terwijl de ander doucht.
Past niet meer in het badje? Wat voor klein badje heb je dan wel niet? Dat zijn toch standaardmaten: die zijn toch allemaal even groot? Thirza past hier nog prima! Wij hebben hier een badzitje en dat werkt dus perfect (in het babybadje dus). Het begint nu wel een beetje krap te worden (laatste meting 4-5 weken geleden was ze 72/73 cm), dus nu ze zit hebben wij voor in het grote bad een badring, waar ze in zit.
O, maar om even antwoord op je douchevraag te geven: ik zette het badje met wat handdoeken erin naast het bad, stapte zelf onder de douche, wassen enzo, dan Thirza pakken (die in handdoek gewikkeld lag, bovenop de andere handdoek) en haar wassen. Terug in handdoek en badje leggen (beetje afdrogen), zelf afdrogen, badjas aan, Thirza verder afdrogen en aankleden en dan zelf verder... 't Is even een gedoe, maar zo kon ik haar voldoende stevig vasthouden onder de douche.
Ik legde Jolijn in haar wipstoeltje. Toen ze nog kleiner was had ze haar rompertje nog aan. Ik ging eerst douchen en daarna kleedde ik Jolijn uit. Zodra ze klaar was ging ze in de badcape in de wipstoel. Ik snel afdrogen, badjas aan en Jolijn aankleden in haar kamertje. Nu nog steeds douche ik Jolijn, maar zodra ik me af ga drogen, gaat ze in haar wipstoel. Badspeeltje erbij en geen enkel probleem. Ook is ze nooit koud, en eigenlijk altijd bijna helemaal droog. Ik zeep Jolijn in met een soort spons. Eerst haar rug terwijl ik haar tegen me aan houd en daarna draai ik haar om op m'n arm en was ik haar buik.
wat dacht je ervan om lekker met je kleintje in bad te gaan!!! dan kan je je kindje op je opgetrokken benen leggen en lekker inzepen en met de douche kop afspoelen en als je uitstapt dezelfde houding je kindje vastpakken zoals je het in het kleine badje deed tegen je aanhouden en dan heb je 1 hand over om jezelf goed te ondersteunen. veel plezier....
Mijn zoontje paste met 2 maanden ook niet meer in het badje (gewoon een standaard maatje). Sommige kindjes zijn nou eenmaal groter dan de andere. Wij hebben toen een badzitje aangeschaft waar hij in kon liggen. Werkte helemaal super. Dat hebben we gebruikt totdat hij zelfstandig kon zitten.
beebje gaat hier onder de douche.. als ik haar op arm neem, dan geeft partner haar aan , heb nl geen ruimte om haar ergens neer te leggen. of ik ga in kleermakerszit in douchebak zitten.. en leg haar tussen mijn benen, met haar hoofdje op mijn voeten.. dan kan ze geen kant op en kan ik haar gewoon wassen.. dan neemt partner haar daarna weer aan. als we alleen zijn, dan zet ik het badzitje in de douchebak en leg haar daarin.. dan heb ik toch mijn handen vrij om haar te wassen. in badje gaat ze ook nog, maar dan is hele slaapkamer drijfnat door het getrappel er zijn ook draagslings te koop speciaal voor douchen/zwemmen.. daar kan je beebje dan inzetten tegen je aan en dan heb je ook handen vrij
Ik heb een fijne greep 'ontwikkeld' om met ons meiske te douchen. Ik ben hier mee begonnen toen ze een paar weken oud was, en het werkt nog steeds prima: als kleine baby legde ik haar in de kom van mijn linkerarm, zoals ik haar normaal ook vasthield, maar dan met mijn linkerhand stevig om haar linkerbovenbeen. Hoofdje rustte in mijn elleboog/op mijn bovenarm. Inmiddels is ze een jaar en een aantal kilo's en centimeters verder, maar die greep werkt nog steeds. Ik was haar met mijn rechterhand (vriend doet zeep erop, of als ik het alleen moet doen dan heb ik een pompje met wasgel of inmiddels ook wel gewoon een stuk milde zeep). Ik zeep haar in en spoel haar af terwijl ze zo in mijn arm ligt. Nek, handjes, armpjes, oksels, buik, voetjes, beentjes en billen. Door de handgreep om het bovenbeentje kan ik goed de beentjes zo manouvreren dat ik ook het luiergebied goed kan wassen (benen een beetje wijd). Alleen voor het ruggetje moet ze in een andere houding. Eerst goed de zeep afspoelen natuurlijk! Ik ga dan een beetje voorover gebogen staan en laat haar billen, terwijl ik mijn handen verplaats, rusten op mijn bovenbenen. In die houding (dus de gewone 'tegen de schouder-houding') kan ze ook nog even leuk met de douchekop spelen of met mij knuffelen. Als kleine baby hapte ze dan lekker het water van mijn schouder *smelt* Na het douchen neemt mijn vriend haar over om af te drogen. Kan ik ook rustig afspoelen, drogen en aankleden. Werkt perfect. Vindt het altijd zo'n gedoe om dat badje na gebruik weer netjes op te ruimen, dus we douchen vaker dan badderen. Hij kleedt haar trouwens ook uit terwijl ik het water meng. Ik heb geloof ik nog nooit alleen met haar gedoucht, als ik alleen ben pak ik toch het badje. Het badje is wel superhandig om met mooi weer mee buiten te zitten, dus vooral niet weg doen! Zodra je kind kan zitten, is het weer leuk in bad, maar dat had je zelf ook vast al bedacht. Ik hoop dat je m'n beschrijving van de 'greep' snapt en dat je er wat aan hebt! Vooral lekker gaan douchen samen!
Past niet meer in het badje? Heb je een afwasteiltje gekocht ofzo? Maar vond het badje ook wel een gedoe na een paar weken, dus we zijn al vrij snel gaan douchen met Lena. Alleen heb ik het gewoon niet gedaan als ik alleen was. 's Avonds ging ze lekker met mij of mijn man in de douche en tegen de tijd dat ze omahandjes kreeg ging een van ons haar lekker aankleden boven. Als je alleen wil douchen is het misschien wel een tip om een krukje in de douche te zetten?
Hier werkt het badzitje ideaal. Je kan het zitje in bad of zoals ik doe in een wasmand op de grond naast de douche zetten. Daar leg ik haar naakt in met hydrofiel en cape om haar heen. Ik leg een extra hydrofiel klaar. Dan ga ik zelf eerst douchen en de kleine meid zit dan geduldig af te wachten totdat ze erbij mag. Als ik klaar ben met wassen pak ik haar uit het badzitje, uit de wasmand en dan spoel ik haar af. Onder de douche gebruik ik liever geen olie of shampoo, omdat ze dan uit m'n handen kan glibberen. Daarna leg ik haar terug in het badzitje met cape en hydrofiel om haar heen. Ik droog mezelf af en trek dan een badjas aan en ga dan haar verder afdrogen.
Bedankt voor alle tips. Ga ze gauw allemaal uitproberen. By the way; Nova past uiteraard nog wel in het badje als ze gewoon rechtuit en stil ligt, maar ze zet zich constant af met haar voetjes tegen het voeteneind en komt ze weer met haar hoofdje bij het hoofdeind. Het wordt gewoon wat krapper zo in het badje met zo'n beweeglijk grietje zal ik maar zeggen en het wordt een kletsnatte boel zo in haar kamertje.