Ik moet het even kwijt hoor... Gisteren een verjaardag gehad, Fay werd gelijk uit mijn handen genomen en ging van hand tot hand... Het ging opzich wel goed, totdat ze moe werd en honger kreeg, ze begon dus te huilen. Ik ging dus even het flesje opwarmen terwijl mijn vriend alvast met haar naar boven wilde gaan om haar pyamaatje aan te doen. Komt zijn tante: zo geef d'r maar even aan mij...terwijl ze zo huilde Ze trok haar zowat uit zijn armen, naja, huilen huilen huilen natuurlijk, want ze hield haar helemaal niet lekker vast... Me vriend stond een beetje perplex... Dus ik kom de kamer binnen en zie dat, ik huppakee, hier met me dochter!!! ik nam haar over en ze was stil... Eenmaal boven was ze weer overstuur waardoor ze zich dus elke keer verslikte in de melk. Even getroost enzo, flesje gegeven, geknuffeld en lekker in bedje gelegd...geslapen als een roosje... Vanmorgen schrok ik wakker om 10.30 uur ze was aan het huilen...logisch... Nu heb ik wel een longontsteking en het antibiotica en voel me echt niet fit en slaap slecht, was pas om 03.30 uur vannacht in slaap gevallen. Natuurlijk geen excuus om me te verslapen..... Echt, ik voel me zo schuldig, heb me de hele dag rot gevoeld...dat ik haar zo heb kunnen laten liggen terwijl ik lag te slapen. Fay heeft een heerlijk dagje gehad vandaag verder hoor, we hebben lekker op bed gespeeld en geknuffeld en ze is vanavond lekker bij mij in slaap gevallen en heb haar toen op bedje gelegd... Hebben jullie wel eens schuldgevoel naar je kindje? Ik heb het gevoel dat ik extra dingen met haar moet doen, snapje? meer knuffelen enz enz...is dit stom?
Hai! Misschien lag ze helemaal niet zo lang te huilen als je vermoed? Ik heb ook wel eens datik denk dat ik niets heb gehoord omdat ik niet wakker ben geworden. Maar mijn vriend zweert dat ik van ons zoontje wakker wordt.. terwijl ik van de wekker bijvoorbeeld soms niet wakker word volgens mijn vriend. Vind het zelf ook erg raar, maar vertrouw er wel op. En mocht het zo zijn dat je haar wel hebt laten huilen. Denk niet dat baby's een sterk geheugen hebben en ze zich hierdoor slechtbehandeld voelen. Je kunt nu eenmaal niet 24/7 de 200% perfecte mama zijn!
oh, joh wat naar! Ik kan me je schudgevoel zo voorstellen, het is iets wat je gewoon niet wilt dat gebeurt! Ik stootte een keer zijn hoofd tegen de deur per ongeluk terwijl ik leuk met hem aan het spelen was...Oeps!! Hij huilen natuurlijk en dan voel ik me ook schuldig, denk ik domme mamma let dan ook op! En inderdaad dan wil ik het altijd goed maken en zo en extra lief zijn terwijl hij het al lang weer vergeten is!
Ja ik heb ook heel vaak schuldgevoel gehad. Mijn zoontje was heel gevoelig als baby en als we op bezoek waren was hij snel overstuur en een keertje waren we langer blijven zitten waardoor hij helemaal overstuur ging, ik vond het zo stom van mezelf dat we zo lang waren blijven zitten. En ook zijn hoofd tegen de deurpost. Mijn dochter is een keertje van het bed gevallen met een klap, ze had ineens door dat ze 2x kon draaien, jeetje zo hard ze huilde zo hard huilde ik mee! Is een natuurlijk moederinstinct denk ik, en knuffel maar lekker met je meissie hoor!
Denk je echt dat ze al lang aan het huilen was? Ik kan het me niet voorstellen... Zou het niet kunnen dat ze gewoon laat wakker is geworden? Ik weet niet tot hoe laat ze normaal gesproken slaapt?
dat denk ik ook, zeker als ze zo'n vermoeiende dag/ avond heeft gehad. Veel kindjes regelen dat prima zelf, zeker als ze nog zo klein zijn... En ik geloof echt dat je anders wel wakker geworden was hoor!
het hoort een beetje bij het moederschap den ik, dat schuldgevoel. ik heb het ook heel snel, om de stomste dingen. je wil altijd het beste voor je baby. ik denk dat je dochgertje gewoon laat wakker is geworden anders was je vast wel wakker geworden van dr. en nu heb zij ook lekker uitgelapen. maar dat schuldgevoel herken ik wel ja
Normaal wordt ze ook pas rond 09.00 uur wakker, soms eerder maar dan gaat ze in bed liggen spelen... Het was ook een erg drukke dag gister... Voel me nog steeds verplicht om nu vaker te gaan kijken bij haar... Heb de babyfoon weer uit de kast gehaald terwijl ze pal naast onze kamer slaapt...gewoon voor me eigen gevoel...
Nee inderdaad, al vind ik van mezelf soms dat ik dat wel moet kunnen, ik stel soms zulke hoge eisen aan het moederschap/gezinsleven denk ik...echt lastig...
Ach ik reed vandaag weg met de auto zonder de maxicosi in de gordel vast gedaan te hebben. Hoe stom kun je zijn? Voel me ook erg schuldig, terwijl de kleine er niets van gemerkt heeft, maar stel je voor dat ik hard had moeten remmen o.i.d. Soms wordt ik ook pas wakker als ze echt al hard huilt en andere keren hoor ik haar eerste kikje meteen al. Ligt er aan hoe moe ik zelf ben. Maar wakker worden van echt hard huilen doe je echt wel, dus ik denk niet dat jouw meisje uren heeft liggen brullen. Gelukkig onthouden wij dit soort dingen langer dan het kindje zelf.
Ik kan het me goed voorstellen dat je je schuldig voelt. Maar je wordt echt wel wakker als je kindje gaat huilen, dat zit zo diep van binnen... Ze zal dus zelf ook wel moe zijn geweest van alle mensen (wat vervelend zeg!).
Ik denk ook echt niet dat ze al heel lang aan het huilen was. Kan goed zijn dat ze zelf door alle prikkels die ze gehad heeft erg moe was en daardoor langer heeft geslapen. Volgens mij word jij als moeder er gewoon wakker van als je kindje ligt te huilen.
ik voelde me vanavond nog schuldig tegenover alyssa. ik was een beetje met dr aan het stoeien en achter dr aan lopen en toen wilde ik dr oppakken onder dr kontje (in zithouding) en toen leunde ze voorover en toen lag ze op dr gezichtje. het ging gelukkig niet hard want ik ving haar gelijk weer op maar ik voelde me wel schuldig. ook voel ik me nog vaak schuldig als ik te boos wordt op alyssa. ik heb nog wel eens de neiging om mn stem te verheffen als ik wil dat alyssa ergens af blijft. heeft natuurlijk totaal geen zin en dan voel ik me wel schuldig. liefs doris
Hier ook 1 hoor, ik voel me ook schuldig om de stomste dingen.. Laatst bood iemand me 3 Woezel & Pip boekjes aan voor 22,50, dus ik was hélemaal blij dat ik ze eindelijk kon kopen, Damien vindt dat ook zó leuk! Krijg ik later een mailtje dat ze ze ineens al verkocht heeft.. Dan voel ik me dus superschuldig omdat ik het geld niet heb om ze gewoon in de winkel te kopen Het zal er vast bij horen, je wilt nu eenmaal perfectie voor je kindje, en als dat een keer niet kan of lukt voel je je meteen vreselijk.. Heel erg naar, maar niets aan te doen ben ik bang!