Onder de douche met baby, hoe doe je dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arja, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als ik alleen ben leg ik het aankleedkussen in de badkamer. Ik ga nooit onder douche maar vul een laagje water in bad en ga daar met haar inzitten. Dat gaat heel makkelijk. Of ik ga in bad liggen en doe dan met de douchekop op haar ruggetje, vind ze heerlijk!
    Als ik klaar ben droog ik haar snel af en leg haar met handdoek op het aankleedkussen. Dan was ik me snel en droog me af en dan neem ik haar en het aankleedkussen mee naar de babykamer om haar aan te kleden.

Lijkt omslachtig als ik het zo lees, maar na een paar keer weet ik niet beter...

2. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had zo een dahpne badligje.
    Kunnen kindjes wel tot 8 kilo in.
    Mag volgens mij ook vanaf 8 weken toch?
    Iig, heel makkelijk ding, inprincipe net zoals jij haar steunt met je arm nu in bad, doet dat ding ook en je kunt hem verstellen.
    Kost geloof ik nog geen 10 euro bij babydump.

Enfin, ik ging met mijn kleintje al heel gauw samen douchen, vond het zelf heerlijk : )
    heb een ini mini badkamer maar legde de aankleedkussen op de grond met hydroluier en rompertje.
    Voor mezelf had ik een badjas hangen en die deed ik dan gauw even aan.
    Kleine in de romper en dan zelf gauw even afdrogen etc.
    Dan alles mee naar der kamertje weer en der verder aankleden.
    Vond het wel een gedoe vaak en uiteindelijk had ik zoiets van, pfff het is best warm in huis dus wikkelde haar al gauw in een handdoek en nam der dan mee naar der slaapkamer om der af te drogen etc.

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro kan al een tijd niet meer languit in het badje (nu zo'n 75/76 cm ofzo..) maar toch gaat hij er regelmatig nog in. Dan maar wat handdoeken op de grond er om heen. Hij heeft er juist zo'n lol in. In het grote bad is hij toch voorzichtiger en moet je ook beter opletten.
    Soms gaat hij in het grote bad (1 x per 2-3 weken denk) en 1-2x per week in zn kleine badje en 3-4x onder de douche.
    Onder de douche vind ik het makkelijkst als ik er niet zoveel tijd voor heb. Ik zet een wipstoeltje naast de douche, dan ligt hij al in zn blootje in het wipstoeltje en was ik mezelf eerst.
    Daarna pak ik hem uit het stoeltje en met douchen gebruik ik bij hem niet echt zeep, meer gewoon lekker afspoelen.
    Daarna leg ik hem vanuit de douche/bad weer in zn stoeltje.
    Ik durf er niet samen met hem uit te stappen, bang dat ik uitglij, dus zo gaat het prima!

Kleine badje gaat nu wel minder goed omdat hij wil gaan zitten, maar dat kan hij nog niet echt dus hij hapt hooguit water omdat hij zn kin naar beneden duwt... Maar goed, dat probleem hebben we pas sindskort ;)

4. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Mijn zoontje is 65 cm, 5 maanden oud en past ook nog in zijn badje. Misschien niet als je hem plat languit legt maar zo half tegen mijn arm wel. Ik dacht dat die badjes allemaal ongeveer even groot waren? Dat badzitje voor baby's is wel een goed idee lijkt me, ga ik ook proberen.
    Douchen doen we hier alleen als we met z'n tweeen zijn of je moet hem in de badkamer ergens veilig kunnen neerleggen zodat jij je even snel kan afdrogen en je badjas aan kan doen.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Mijn dochter is 70cm en past ook nog. Maar als ik met haar douche gaat het zo:
    zelf uitkleden en badjas aan
    haar uitkleden en inzepen op waskussen in haar kamer
    in badcape meenemen naar badkamer
    leg haar in babybadje waar ik handdoek opgerold in heb liggen
    douche aan
    pak haar op en samen douchen
    daarna haar weer in babybadje met badcape omheen
    zelf afdouchen en afdrogen badjas aan
    met haar naa kamer en haar afdrogen en aankleden

klinkt misshien omslachtig maar valt heel erg mee en voor mij de manier om met haar te douchen als ik allen ben.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vera gaat ook nog steeds in haar badje. (68cm; 6,5 maand). Ze strekt zich vaak uit of zet zich af, maar dan leg ik mijn arm onder haar beentjes en duw met mijn andere arm haar lijfje terug, zodat ze haar beentjes weer buigt... Vaak laat ik haar ook even zitten (maar voor dr haartjes/oortjes etc moet ze toch echt liggen)

Douchen doe ik altijd alleen. Ik leg haar op t aankleedkussen. Na t douchen leg ik haar op een omslagdoek die ik om haar lijfje en beentjes heenvouw (armpjes eruit). En dan vervolgens een hydrofiel dubbelgevouwen om haar heupen. Toen ze kleiner was, werkte dat perfect, nu trapt ze zich meestal snel weer bloot ;), maar ja, in de zomer vind ik dat niet zo erg.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Onze dochter is al 1 jaar geweest en ligt nog steeds in haar badje, tja wel een beetje met de knietjes krom maar ze vind het heerlijk!
    Ze is 76 centimeter.
    Ik heb zelf nooit veel met Nana gedoucht omdat ik het te onhandig vond. Maar als ik het deed was papa er altijd bij om haar over te nemen als ze klaar was.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik douche altijd met sterre. Ik leg haar in een handdoek in de wipper, douche zelf, zij speelt ondertussen met wat speelgoed. Dan doe ik dr luier af en douchen we gewoon, ik was haar met 1 hand en ze vind het ook leuk om met haar hoofd onder de straal te zijn dus hier gaat het heel makkelijk. Als we klaar zijn wikkel ik haar weer in de handdoek, droog mezelf af, even een badjas aan en dan ga ik met haar verder. Als dat allemaal klaar is kleed ik mezelf weer aan.
    Sterre gaat bijna nooit in bad, ik vind het onhandig..

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier douchen we alleen met hem als we met zijn tweeën zijn, anders vind ik het zelf gewoon te eng. Als ik alleen ben doe ik hem wel lekker in bad. Als hij daar uit gaat heb ik badcape op mijn schouder liggen en wikkel hem daar dan in.

Snap echt niet dat je hij/zij niet meer in het badje past? Dan heb je zeker niet zo een standaard badje, die vind ik nog best groot. Ook kan die van ons nog in de Tummy Tub. Begint nu wel iets krapper te worden

Deel Deze Pagina