Ik weet dat kindjes vaak een mondje melk terug geven na voeding. Bij Milan is dit echter vaak pas een uur of nog langer na de voeding. Het is dan ook dik, geklonterde melk lijkt het dan. Het zijn geen grote hoeveelheden. Is het normaal dat het pas zo laat na de voeding is? Ook kwijlt hij veel en soms komt er gewoon een lading speeksel naar buiten waar dan ook wat restjes melk bij zitten. Is dit ook normaal?
Dat geklonterde komt gewoon doordat het al wat langer in de maag heeft gezeten en het dus al deels verteerd is.
Mijn zoontje heeft dat ook, en het is ook wat dikker idd na een uurtje. Ik maak me er geen zorgen om. Volgens mij heeft ie er zelf geen last van.
Mijn zoontje doet dat ook en lijkt er verder geen last van te hebben. De ene dag is het wat meer dan de andere dag.
Mijn zoontje heeft er ook last van. Hij heeft er geen last van, huilt niet. Ik heb van osteopaat begrepen dat als hij er wel last van heeft dit verborgen reflux kan zijn en daar kan je medicijnen voor krijgen.
Thanks voor de antwoorden! Zo te zien is het dus vrij normaal. Milan lijkt er ook niet echt last van te hebben. Wij vroegen ons dat af omdat Milan exceem heeft in zijn gezichtje en of dat in combinatie met dat lichtelijk spugen, iets van koemelk allergie kon zijn.
Mijn dochter heeft er ook echt last van, soms echt 2 uur na een voeding dat ze opeens nog moet spugen en heel veel doorzichtig kwijt. Op het CB weten ze er niks voor, maar ze heeft er wel erg last van..
Eefje had het ook... ik ben gisteren begonnen met johannespitboommeel en ze heeft het vandaag nog niet gedaan... x
Bij ons was dat ook.We gaven flesvoeding en hebben toen van de voedingsdeskundige het advies gekregen om de fles anders klaar te maken. Eerst een deel warm water koken(bv bij een fles van 150ml) 50ml kokend water.schepjes poeder erbij roeren dan aanvullen met koud water naar 150cc en nog even roeren heeft bij ons effect gehad
Ik maak de fles nu ook anders klaar omdat ze er zo last van heeft. Ik zet altijd 100cc koud water in de koelkast klaar, kook water en schenk daarvan 80cc in de fles. Voeding goed schudden en dan 100cc koud erbij. Ik merk nu wel verschil hoor, misschien dat je dat eens kan proberen. Ze krijgt trouwens wel comfort voeding, dat gaf ook al iets verbetering. Succes ermee!
De oudste bij ons spuugde ook heel erg veel, ook langere tijd na de fles (dan was het al weer tijd voor de volgende fles) en had daarbij nog een reflux ook en heel veel darmkrampen. Veel spugen en reflux gaat weer over als ze eenmaal kunnen zitten en ook zittend gaan eten. Voor reflux hebben we overigens wel Zantac gebruikt. De tweede spuugt ook heel veel maar heeft zo goed als geen klachten van reflux, dit hoeft dus niet samen te gaan. Bij het CB begonnen ze over het verdikken van voeding enz. Dit heeft bij de oudste niet geholpen en ik ga het nu dus ook niet meer uitproberen. Maar hij is inmiddels 6 maanden dus het duurt niet zo heel lang meer voor hij gaat zitten en zittend gaat eten. Tot zo lang houden we het nog wel vol. Dan maar tot die tijd veel wassen en het schoonpoetsen.