hier is kindlief 1 keer thuis onder de douche mee geweest, met papa. ik vind het in mijn eentje een heel gefrunnik. daarbij is meneer best een koukleum, dus hem nat ergens in leggen terwijl ik nog verder douche, lijkt me geen goed idee. en idd de wegglibber-angst! in het zwembad moet ik natuurlijk wel. maar thuis heb ik veel liever de emmer!
Hier ook vanaf het begin al onder de douche, maar een enkele keer is ze in bad geweest. Ze vind het geweldig. Of papa gaat onder de douche of mama en de ander droogt haar dan weer af!Dan gaat andere dochter erbij onder de douche en diegene die doucht droogt haar dan af
Deed het soms,en met afdrogen,legde ik t commodekussen op de grond in de douche dekte dr toe met een handdoek,droogde snel mezelf af en kleede haar aan,en dan mezelf.
Ik ben met haar gaan douchen toen ze 4 dagen oud was. Ik zittend op een plastic tafeltje/krukje in de douche onder toeziend oog van de kraamhulp. Hebben we ook foto's van gemaakt. Ze was toen net een klein aapje. Nog wat geel en met die handjes vastgeklampt aan mijn borsten. En daarna hebben we dat denk ik nog 2 x gedaan. Maar haar schoonmaken en wassen lukt me niet. Vind ik ook een beetje eng. Misschien weer een keertje proberen is alweer een tijdje geleden.
bij mijn dochter zijn we begonnen na een maand ofzo? eerst met zijn 2en. de een onder de douche, de ander aan en uitkleden. toen mijn vriend weer was gaan werken deed ik haar in haar romper in de wipper. eerst zelf douchen, dan haar pakken en samen douchen, daarna in een handdoek op de commode (een kastje in de badkamer gebruiken we als commode) en een handdoek rond mezelf. ik deed wel altijd eerst haar afdrogen en aankleden en dan pas mezelf. nog steeds. bij mijn zoontje vanaf de 6de 7de dag. hij is 3keer in de tummie tub geweest en nog nooit in het badje ik heb een grote hekel om dat bad helemaal op te zetten. en bij de tummie tub huilde hij steeds erg bij het omkleden en als hij eruit was. bij het douchen amper. als hij nu in de badkamer is en de douche gaat aan word hij al helemaal rustig straks doe ik het ook weer als bij mijn dochter, maar dan staat dochter ook nog onder de douche, eerst mezelf en dochter wassen. dan zoontje erbij en afdrogen. nu doen vriend en ik het nog samen. (al 1keer alleen gedaan) wat ik bij dochter wel deed om de temperatuur te meten (geen thermostaatkraan) was de badthermometer onder de straal houden en zo kijken of het niet al te warm was. vond dit goed werken. en nu wassen we zoontje eerst met shampoo op het aankleedkussen, eerst met een natte washand, dan shampoo op de washand en dan weer uitspoelen en nog eens met een natte washand om het meest glibberige eraf te halen. dan aangeven in de douche en afspoelen. straks doe ik hem gewoon onder de douche met een washand soppen. ik hou hem met zijn buik tegen mijn buik/borsten. of gewoon dat hij op mijn arm ligt (zoals je hem een fles geeft?) vriend houdt hem ook wel over zijn schouder. ik vind het heel erg makkelijk en handig, je wordt er handiger in. en je krijgt na een paar keer ook steeds meer vertrouwen.
In het begin inderdaad als de ander ook thuis was, na een tijdje weet je wat je kan en durfde ik het ook alleen. De eerste keer was tijdens de kraamweek met de kraamverzorgster erbij. Nu hij zo groot is gaat hij heel regelmatig mee. Mijn man vanochtend nog, hijzelf onder de douche, afvoer van het bad dicht en manneke met een beker laten spelen. Hartstikke handig. Wij doen wel altijd eerst hem afdrogen, daarna onszelf.
wij zijn ook vrij vroeg met hem onder de douche gegaan..volgens mij met net 4 weken. we hielden hem gewoon vast als hoe we dat normaal deden..buikie tegen buikie maaar dan met zijn rug tegen de douchestraal aan. we deden het alleen als we samen thuis waren want dan kon de een hem aanpakken als hij klaar was en afdrogen en de ander kon dan lekker verder douchen. we deden hem dan niet inzepen want dat werd me iets te glibberig en was bang dat ie dan op de grond zou vallen.. de tempratuur tjah..dat is een beetje zelf aanvoelen he..ietsjes warmer als een lauwe douchestraal.
Ik ging ook wel vrij snel met ze onder de douche! Ik zette 2 wipstoeltjes klaar, voorverwarmde handdoeken er in (verwarming ook gewoon aan)! Vervolgens kleedde ik ze uit en hup allebei in de wipper zodat ik mezelf kon uitkleden! Daarna nam ik er een bij me en ging zittend onder de douche .. mijn voet stak ik uit om de andere wipper heen en weer te schommelen Als de een klaar was ging hij de wipstoel weer in, in een andere voorverwarmde handdoek .. dan pakte ik z'n wachtende broertje en vervolgens het zelfde verhaal! En dat om de dag .. Heb het eigenlijk nooit eng gevonden of zo .. Nu ze wat ouder zijn gaan ze allebei samen in het babybadje onder de douche (kunnen gewoon zelfstandig zitten) en ik ga ernaast onder de straal! De temperatuur van het water checken doe je eigenlijk heel makkelijk ... plastic bakje mee, vullen met water dan de waterthermometer er in doen en checken maar! (op een gegeven moment voel je vanzelf wel wanneer het water precies goed is )
Na een week of 6 geloof ik. De eerste paar keer met mijn man en later durfde ik het zelf ook wel. Ik was eerst nog de hele tijd bang dat ze misschien uit mijn handen zou glibberen, omdat ze een vrij bewegelijk kindje is, maar zolang je je kind gewoon goed vasthoudt - en reken maar dat je dat als ouder wel doet - is er niks aan de hand natuurlijk. Wat de temperatuur betreft: ik douche van mezelf ook best heet, maar als ik Nina mee onder de douche neem, neem ik ook de badthermometer erbij en op die manier hou ik in de gaten of het niet te warm voor haar is.
Ik ga dagelijks douchen met mijn kleintje, geniet er zo van! We hebben een inloopdouche, een vrij grote douchecabine zeg maar.. dus daar zet ik zijn badje in, op de grond, zonder standaard. Daarin staat een badstoeltje, zo één waar je baby in ligt zeg maar.. dan laat ik zijn badje vollopen, en kleed ik hem uit.. Als ik hem in zijn badje leg dan trek ik snel mijn eigen kleren uit en stap bij hem onder de douche.. eerst was ik mezelf, en mijn haren terwijl mijn mannetje lekker naast me aan het spetteren is, en als ik klaar ben dan til ik hem op uit zijn badje en sta lekker zelf nog even met hem onder de douche.. Als ik eronderuit wil, leg ik hem nog even terug in zijn badje, doe de douche uit, droog me af en trek mijn badjas aan (wel allemaal in de douchecabine want ik laat hem natuurlijk niet alleen in zn badje) en dan haal ik hem uit zijn badje om hem ook lekker af te drogen en zijn pyamaatje aan te trekken.. echt een aanrader!
Ik las ergens dat iemand z'n thermostaatkraan gebruikt om de juiste temperatuur te bepalen. Maar dan nog zou ik de eerste keer even de badthermometer erbij gebruiken. Ik ken namelijk geen twee thermostaatkranen die hetzelfde afgesteld staan! (Thuis douche ik op een andere stand dan bij mijn ouders. En bij mijn schoonouders is het weer anders!) Onze kraan heeft trouwens de grootste afwijking. Ik heb gisteren even gekeken met de badthermometer: 38 graden op de kraan is 42 graden op de thermometer. (En ik douche meestal nog heter... geen wonder dat ik altijd zo rood ben na het douchen, haha.)
Ik heb eigenlijk nog maar 1 x met de kleine gedoucht maar ik zou het wel wat vaker willen.... Wist alleen nooit goed hoe ik dat aan moest pakken alleen! Maar als ik het nu zo lees van jullie ga ik misschien ook maar eens het wipstoeltje op de badkamer neer zetten