Ik vind dat een goed rapport helemaal niet beloond hoeft te worden. De inzet van een kind is vele malen belangrijker dan het resultaat. Sommige kinderen kunnen immers niet beter. Ik zou mijn kind vragen wat híj van zijn rapport vindt, dat is veel belangrijker. En als hij blij en trots is, zal ik dat beamen. Dat ik het ook een mooi resultaat vind. Dat ik het fijn vind dat hij zo zijn best heeft gedaan. Maargoed, ik ben wel een echte aanhanger van het Unconditional parenting principe. Wij belonen niet, en wij straffen niet. En dat werkt hier heel prima
Wij belonen niet voor een goed rapport. Tenminste, niet in speelgoed of geld. Natuurlijk vertellen we hem wel hoe ontzettend trots op hem zijn omdat hij zo goed zijn best heeft gedaan. De grootouders geven graag wat centjes voor de in spaarpot. Vinden wij prima.
Ik kreeg altijd geld voor m'n rapport.. In de vroegste jaren ging dat rapport zelfs de hele familie rond, maar daar schaam ik me nu wel enorm voor.
hier krijgen ze gewoon wat centjes hoor, gewoon een leuke 'beloning' maar als ze minder goede rondjes had had ze het ook gekregen want ze zit nog maar in groep 1