Hallo allemaal, Afgelopen vrijdag ben ik bij de huisarts geweest voor een eerste termijnecho en ik dacht 10 weken en 5 dagen zwanger te zijn.. Tijdens de uitwendige echo was niets te zien en werd het dus een inwendige echo. Mijn vruchtzak is groot: 5 cm, maar het kindje was nog maar 1,2 centimeter en volgens de berekeningen 7 weken en 2 dagen zwanger. Dat zou betekenen dat ik 2 dagen later zwanger ben geworden dan toen mijn zwangerschapstest positief aangaf. Dit kan dus helemaal niet?! Ik snap er niets van. Het maakt me zo onzeker. Echt vreselijk. En de arts zei dat ik rekening moet houden met een miskraam.. Op 17 januari een tweede echo om te kijken of het nog leeft. Wel heb ik een baarmoeder die helemaal naar achteren toe ligt, waardoor het moeilijk wordt de goede lengte te meten. Wie heeft hetzelfde aan de hand gehad en is het uiteindelijk goed gekomen of werd het helaas een miskraam? Het is zo moeilijk als je het zo vreselijk graag wilt. Ik moet er nu al erg veel om huilen, terwijl ik me altijd nog erg zwanger voel, flinke eetbuien, trekkende buik etc Ik hoop dat meer mensen dit gehad hebben! Liefs
helaas ik ken dit verhaal van mijn eerste zwangerschap. bij 7 weken en 2 dagen kregen wij een echo, helaas bleek ik op de echo niet 7 w2d te zijn maar 6w te zijn. door onderzoeken bij de gyn wist ik precies wanneer mijn ei was gesprongen , en wist ook precies wanneer ik een postieve zwangerschapstest in me handen had. en dit alles rijmde niet met de duur van mijn zwangerschap. het hartje klopte wel maar helaas heb ik 3 dagen erna een miskraam gehad. ondertussen heb ik 2 miskramen gehad en schrijf ik mee op een topic voor miskramen , daar zijn heel veel vrouwen die het zelfde verhaasl hebben , het niet goed groeie van het kindje en de termijn niet kunnen rijmen met de zwangerschapstest. of dit voor jouw ook geldt weet ik natuurlijk niet hopelijk komt het allemaal goed! \maar een kindje groeit over het algemeen 12 weken lang op de zelfde termijn, anders zouden ze het ook niet goed kunnen meten om te bepalen hoever je bent
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 7 weken een echo gehad en bleek bij de echo pas 5 weken te zijn. Ik wist nog niet precies hoe mijn cyclus zat dus kon er zelf weinig over zeggen.. Ze zeiden dat er een kans was dat het fout ging.. week later kloppend hartje.. Helaas is het met 14 weken alsnog fout gegaan.. Hier dus ook niet echt een positief verhaal.. Maar ze zijn er wel! Dus probeer je niet te druk te maken al snap ik helemaal dat je dat moeilijk vind! *knuffel*
Gelukkig was er in in mijn geval ook een kloppend hartje. Maarja, dat hoeft dus niet zoveel te zeggen, ik dacht dat de kans op een miskraam dan wel veel minder werd. En nu moet ik nog bijna 2 weken wachten, maar met elke dag die voorbij gaat zonder bloedverlies komt de hoop weer (terwijl je een miskraam niet eens altijd hoeft op te merken). Het is afwachten, maar o man wat is het eng!
ik zou gewoon vragen of je over een week al terug mag komen , ook dan moet er groei te zien zijn helaas wil een klopend hartje niet altijd wat zegen ... mijn gyn zei altijd als het kindje goed op groei is en het hartje klopt goed dan pas word de kans op een miskraam kleiner, en dan kan het als nog verkeerd gaan ! ik vind zo ie zo 3 weken verschil wel heel groot
Wat vreselijk dat het bij jullie verkeerd is afgelopen zeg Dat spijt me echt! Ja inderdaad.. Ik heb 'minder lang zwanger dan verwacht' even bij google ingetikt. Er zijn ook vrouwen die 4 en zelfs 5 weken minder lang zwanger zijn dan gedacht! Het kan ook dat je een hele late bevruchting had. Je eitje was wel bevrucht, maar heeft gewoon lang gewacht met delen. En als dat zo is, en mijn kindje dus echt pas 7 weken + is, ligt hij qua groei wél op schema. En dan kan het ook kloppen dat je zwangerschapstest positief is, want je bent inderdaad al zwanger, het eitje is al bevrucht. Ik heb tot een maand of 9 geleden een superstrakke cyclus gehad en vanaf toen is het in de war gegaan. Ik was af en toe per maand maar 4 dagen NIET ongesteld, erg vermoeiend! Dat kan er ook wat mee te maken hebben. Maar ik hoop op nog meer reacties, want ik zit zo een beetje mezelf moed in te praten . Wie heeft dit nog meer gehad en hoe is het afgelopen?
Wij werden bij Thirza teruggezet van 11 weken naar 8,5 week, (later gecorrigeerd met een week, dus 'maar' 1,5 week verschil). Maar ik had wel pas 19 dagen overtijd positief getest ook. Ik wist mijn ei wel zeker, maar heb een late innesteling gehad en zat ook nog eens laag in HCG. 2 dagen na bevruchting positief testen is onmogelijk, maar mocht het meten idd lastig zijn geweest, dan kan het natuurlijk goed zijn dat je toch snel een week verder bent dan nu gemeten is, en dan kan het weer wel... Ik zou ook vragen of je over een week weer een echo mag, twee weken wachten is wel heel lang nu... Er zou dan wel echt groei moeten zijn en dan heb je dan tenminste meer duidelijkheid, want nu kan het nog wel alle kanten op.
Ik werd ook bijna 2wk terug gezet bij mijn eerste echo. Toen was ik 5.5wk. Wel een mooi kloppend hartje gezien. Omdat ik in de 2e maand al zwanger ben geworden, wisten we mijn cyclus niet precies en ik testte pas 8 dagen na mijn NOD positief. Dus mijn ei is later geweest en later ingenesteld. Ondertussen hebben we 4x een mooi kloppend hartje gezien en bij de 2e echo paar dagen vooruit gezet. Alles is nog zo klein, als ze al net niet goed kunnen meten zit er al een paar dagen verschil in de duur van je zwangerschap! Dus probeer je niet zoveel zorgen te maken. (deed ik ook hoor, na mijn eerste echo) Nu ben ik 11 weken en alles gaat hartstikke goed met de kleine! Knuff
Ik zie dat je 28 augustus uitgerekend bent, ik ben de 27e uitgerekend. Alles gaat nog goed gelukkig, elke dag dat het goed gaat komt er weer hoop bij.. Maar toch voel ik me enorm rot! Helaas word ik echt gek van het wachten, ik denk dat ik de afspraak inderdaad naar voren probeer te halen. Je wordt zo onzeker van elk dingetje in je buik dat je voelt. Ik hoop zo! Dank je wel voor jullie reacties! Gelukkig komt het vaker voor alhoewel 3 weken en 3 dagen minder lang zwanger wel erg veel is?? Ik ben blij dat het jullie goed gaat! En bedankt voor de lieve bemoedigingen.
Meer dan 3 weken verschil terwijl je wel al vroeg positief testte, is inderdaad wel erg veel en stemt mij persoonlijk niet erg hoopvol. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus ik duim gewoon voor je dat ze verschrikkelijk slecht gemeten hebben
Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt. Heb ik de eerste paar dagen ook gedaan! Maar bij mij is alles goed gekomen. (even afkloppen nu, want ik moet nog wel even natuurlijk!) Probeer te genieten! x
Een vriendin van me heeft het ook gehad, ik weet de details niet helemaal, maar ik weet dat ze 3 weken voor liep op me en dat we daarna zo een beetje gelijk liepen. (ik snapte daar echt helemaal niets van ging ook niet samen met wanneer ze positief getest had). Haar kindje is 'te vroeg' geboren, maar achteraf klopte dat eigenlijk ook weer niet en heeft hij onnodig in het ziekenhuis gelegen. Heel vaag allemaal, maar wat wel duidelijk is is dat ze nu echt een schat van een mannetje rond heeft lopen. Ik hoop echt voor je dat het niet goed te meten viel en dat er verder niets aan de hand is.
Ik heb ook 2 mk's achter de rug, maar heb zowel een positief als negatief verhaal. Bij mijn eerste zwangerschap, dacht ik een week of 6/7 te zijn met de echo, was toen volgens de metingen 5weken, en er was nog geen hartje te zien. Een week later een second opinion gehad en toen een hartje en het vruchtje was zo groot als 8 weken. Helaas is het met 8w6d gestopt met groeien, hier kwamen we pas met 10/11 weken achter. En met deze zwangerschap dacht ik ook een week of 6/7 te zijn, weer een meting van 5 weken, maar wel een hartje. Dus terug gezet. De echo daarna weer ruim een week vooruit gezet,.. In ieder geval heel veel succes..
De wonderen zijn de wereld niet uit hoor.. Maar hier 5 keer dit verhaal.... Onze kindjes groeiden wel, en de hartjes klopten ook, maar ze waren te klein en de hartjes klopten te langzaam... Kindjes stopten met leven.. Heb hier indertijd heel veel topics over geopend en er waren zowel positieve als negatieve verhalen over. Maar drie weken verschil, poeh, das wel heel erg veel hoor. Ik had altijd een verschil van een week.. Sucses zoals ik al zei, er zijn genoeg verhalen waarbij het wel goed afgelopen is. Ik duim voor je.
@ Uksoldaatje: 5 keer! Wauw dat is heftig zeg! Maar nu gelukkig zwanger zie ik Gefeliciteerd! Andere dames: bedankt voor jullie reactie Heel hoopvol gelukkig! Ik heb nog steeds geen bloedverlies of andere nare voortekens opgemerkt. Nog een weekje wachten tot ik weer een echo krijg. Ik kan echt niet meer wachten. Deze week duurde voor mijn gevoel minstens een maand, en nu zit ik pas op de helft van de wachttijd! Het is ook zo vervelend, omdat mijn vriend 700km verderop woont en er niet altijd bij kan zijn Ik hoop dat het volgende week goed is, daarna ga ik namelijk meteen naar mijn vriend toe. Is het fout dan kan ik de hele reis van 7u gaan huilen .. Ik ben trouwens nooit misselijk geweest, wel mega vreetaanvallen en gevoelige borsten, that's it. En ik heb altijd gevoeld dat ik zwanger ben. Klinkt miss een beetje raar, maar ik denk dat jullie me wel begrijpen! Je voelt je lichaam veranderen en ik had dat heel duidelijk ook al vroeg met mijn buik. Ik ben er echt de hele dag mee bezig. Om gek van te worden. Ik moet gewoon afwachten en hopen dat er ondertussen niets fout gaat. Alhoewel het groeien ook al gestopt kan zijn en daar merk je dan weer niets van. Afwachten geblazen! Sorry dat mijn verhaal zo van de hak naar de tak gaat. Zo gaat dat in mijn hoofd ook
Ik duim heel hard voor je op een goede afloop. Het komt vaak voor dat het nog goed komt hoor... Balen dat jullie zover uit elkaar wonen, juist in deze situaties is dat niet makkelijk. Pin je niet teveel vast aan wat je wel of niet voelt meis.. Het wel of niet hebben van kwaaltjes, het komen of verdwijnen ervan, zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Ik had bij alle 5 de missed abortions geen druppeltje bloedverlies en geen enkel krampje gehad of gevoeld..en tot na de curretages vet positieve testen.. Ben nu inmiddels goed zwanger idd, maar nog altijd heel angstig, omdat ik die 5 MA s gehad heb. Nu ga ik leven voelen, dat geeft me veel meer vertrouwen erin. Gelukkig. Ik hoop dat het voor jou goed af zal lopen, maar drie weken is een hele boel achterstand..ik duim voor je!
Jopie23, wanneer teste je voor het eerst positief? als dat terug gerekend is tussen de 3 en 4 weken zwanger dan geef ik je nog wel kans. Was dat terug gerekend als voor die tijd dan vrees ik toch voor het ergste.
Op 27 december testte ik positief en toen was ik +3 weken zwanger volgens de test, maargoed kan niet uitgaan van een normale eisprong, omdat voor de laatste keer dat ik ongesteld werd mijn menstruatie helemaal door mekaar lag (4 dagen niet ongesteld, daarna weer gewoon een week, soms 9 dagen er tussen, maar niet veel meer). Dus dat komt er ook nog eens bij. Lekker vaag allemaal! Ik heb berekend wat dit voor mij betekent na die terugzetting van 3 weken. Ik zou op de 29e zwanger geraakt zijn, wat dus helemaal niet kan, omdat ik 2 dagen vóór die datum positief getest heb. Hier heb ik trouwens al meer verhalen over gelezen op internet (ja het houdt me erg bezig de hele dag!)Wat betekent dit volgens jou dan?
Als je op 29 december genoeg hcg had opgebouwd voor een plus 3 test was je toen zelfs bij snelle hcg opbouw al paar dagen zwanger. Dat maakt de kans dat je inderdaad minder ver zwanger bent wel een stuk kleiner.
Vrijdag bij de dokter geweest, maar helaas een lege vruchtzak. Behalve weefsel niets meer te zien. Nu moet ik dus de miskraam afwachten. Maargoed, als het bij de aanleg al niet goed was gegaan is het onvermijdelijk. Gelukkig kan ik het verdriet delen. Veel plezier en geluk nog met jullie zwangerschap en niet zeuren over de kwaaltjes hoor