Onder de pukkels!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chanti1990, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Idd! Hopelijk allebei onze meiden weer zacht binnenkort! Als de ha trouwens iets voorschrijft weet ik niet of ik het wel wil gebruiken. Ze lijkt er geen last van te hebben nee. Behalve van een paar bij haar ogen, maar daar kan je toch geen zalf oid smeren! Wat heeft jouw meisje trouwens ook een geweldige naam! Wij hebben hier ook een Mila. Alleen die heeft een vacht, hihi! Maar vond de naam zo leuk, dus toen de poes zo genoemd!

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ziet er net zo uit als de babyacne van mijn dochter. Ik noemde haar al mijn schattige krentenbolletje. Is hier geweest tot ze een maand of 3 was, maar haar huidje vanaf toen weer helemaal gaaf.

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Onze jongste heeft tot ongeveer een jaar last van baby acne gehad. Volkomen normaal volgens onze ha.

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn zoontje had dit ook, was naar de huisarts geweest en kon eczeem zijn maar ook gewoon baby acne. Hij zei smeer maar met bepanthen. Dit hebben we gedaan bij elke verschoning en weg is het! Hij heeft het nu nog soms wel na een dagje of 2 niet gesmeerd te hebben, maar dan smeren we weer en weg is het.

Dus ik raad je echt aan dat te proberen, ziet er namelijk precies hetzelfde uit en bepanthen en echt fijn spul dan. Werkt super!

Zo zag het eruit, ziet het niet echt heel erg goed, maar die bultjes zagen er net zo uit als die van je dochter.

5. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland

Bedankt voor de tip! Ga het eens proberen, de huid wordt nu namelijk ook nog erg droog bij de pukkeltjes.

Bij het cb zeiden ze inderdaad dat het waarschijnlijk gewoon baby acne was en dat ze dit vaak zagen. Trekt vanzelf weer weg gelukkig :)

6. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Bedankt, haha of ik daar zo blij mee moet zijn :p

7. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    De pukkels zijn nu echt wondjes geworden.. Ziet er echt naar uit.. Iemand zei me dat ik moedermelk erop moetdeppen.. Dit schijnt goed te zijn voor genezing van de huid? Heeft iemand hier ervaring mee? Als mijn dochter melk uitspuugt word de huid daar alleen maar nogmeer geïrriteerd.. Dus ik heb daar iets mijn twijfels bij..

8. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Bepanthen babyzalf gebruiken? Ik zou ff overleggen met het cb.

9. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik ben vandaag bij de ha geweest en heb een hypoallergene zalf voo haar gekregen. We moeten het vet houden omdat de huid rond de puistjes nu enorm droog wordt en dat gaat jeuken. Ze is ook steeds met haar hoofd aan schuren, arm ding! Moedermelk is wel genezend idd, maar of het hier tegen helpt? Bephanten is ook tegen luieruitslag etc, dus is volgens mij ook goed om de huid wat vet te houden. Zou't alleen niet zonder overleg met cb of ha doen...

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier was het ook baby-acne, verdween rond de 10 weken pas
    Hielp niets. Dochterlief kreeg overigens flesvoeding

11. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    #31 ons2ewonder, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt: 17 jan 2013
    jongste had het alleen op haar gezicht. En bij haar bleek het eczeem te zijn in combi met alle andere klachten bleek het kma. Op een gegeven moment schuurde ze de hele dag met haar hoofd en was het kapot niks hielp. Volgens cb,huisarts en ka was het baby acne, of een vette en droge huid. toen ik geen melkproducten meer gebruikte was het in een week al veel minder. Ik zal kijken of ik een foto kan vinden van toen ze 6 weken was.
    ga vooral af op je moeder gevoel want dat is vaak het juiste,vanaf het begin voelde ik dat het niet goed zat uiteindelijk hebben we 6 maand moeten strijden maar dat is het helemaal waard geweest.
    foto1 6 weken oud.
    foto 2 6 maand(toen officieel een maand over op koemelkvrij dieet ze krijgt nu nog steeds borstvoeding)

12. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Hier zit Wessel ook helemaal onder de pukkeltjes in zijn gezichtje. Maar volgens mij heeft hij er geen last van dus denk dat het bij hem inderdaad baby acne is. Zal eens proberen met bepanthen of het dan minder word. Kan in ieder geval wel helpen tegen de droogheid. Want gewone crème doet niet genoeg.

13. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Ik heb gisteren en vandaag bepanthen op de pukkeltjes gesmeerd omdat ze erg uitdroogden maar meeen wat zijn ze nu rood :$

14. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Lanette vaseline heeft hier goed geholpen, maar hier waren de pukkeltjes wat droger. Ook wel heel rood, maar ook droog, niet echt blaasjes.

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Met de bepanthen dus ook? Hier gister met de zalf van de ha begonnen en ze zijn nu ook heel rood! Ook zijn er nu puistjes met een witte kop, die had ze eerder niet echt. Hoop dat het eerst iets erger wordt voor het beter wordt! Ze heeft er ook heel veel jeuk van door het droge huidje. Hoop dat de vette zalf daar dan iig snel een einde aan maakt!

16. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    En, hoe reageert ze op de zalf?

Hier helpt bepanthen niet. Het is zelfs alleen maar erger! Het lijkt meer op eczeem nu.. Ontzettend schraal en rode vlekken. Ik vraag me af of ze geen koemelkallergie heeft ofzo :( Er komen namelijk steeds meer symptomen bij die hierop wijzen.

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Daar zit ik ook mee Chanti! Gister was het ook hier veel erger en leek het meer eczeem ipv (alleen) puistjes. Dus ha weer gebeld. Die heeft een nieuwe zalf voorgeschreven tegen eczeem. Deze zalf lijkt gelukkig wel te werken! Vandaag haar huid al minder vurig en naar't lijkt iets minder minipukkeltjes. Maandag weer langs de ha om te kijken of dit genoeg is of dat we moeten kijken of ze ergens allergisch voor is. Ik ben zelf ook wel wat bekend met allergie eczeem (vroeger) en dan is de kans ook groter dat kinderen hier ook last van krijgen. Ik zou dus zeker aanraden om langs de ha of cb te gaan. Zal je ook op de hoogte houden hoe het gaat met deze creme! Hoop dat de meiden snel weer gaaf huidje hebben die niet zo jeukt!

18. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Ben benieuwd of deze dan helpt! Is het geen hormoon zalf? Ik ga maandag een afspraak maken bij de ha. Hier hebben vl en ik ook beide eczeem gehad dus zal me niks als dit het bij haar ook is.

19. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Wat een verschil zeg! Jammer dat de ha en cb niet verder kijken maar het op acne gooien. Hier heb ik ook een vermoeden dat mijn dochter kma heeft. Steeds meer symptomen komen opzetten.. Wat waren de symptomen bij jouw dochter?

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier was het koemelkallergie bij de 1e (hij is nu 3 en nog steeds alleen soya producten)

Het word vaak teveel op "babyacne" gegooid.
    Als je kindje ook andere klachten heeft zoals extreem veel huilen, overtrekken,niet lekker in z'n vel, spugen, niet te troosten etc, hou KMA dan in je achterhoofd

Deel Deze Pagina