Zien kloppen was bij mij bij de eerste echo.. dat was 8.4 weken maar volgens mij kunnen ze het zien meteen als het klopt
Pas op hiermee hoor! Ik heb op dit forum ook gelezen dat je het hartje kon zien kloppen vanaf een week of 6. Toen ik 6 weken en 6 dagen was kreeg ik een inwendige echo en toen was bij mij (nog) niets te zien! Ik maakte me toen erg zorgen, omdat ik hier had gelezen dat veel vrouwen het wel al konden zien. De gynaecoloog heeft toen gezegd dat ik maar over 2 weken terug moest komen en als het dán niet te zien was, dan had ik een "verkeerde" zwangerschap. Ging toen natuurlijk 2 verschrikkelijke weken in, maar met 8 weken en een paar dagen was het hartje gelukkig wel te zien. Dus pas op hoor, je kunt je onnodig zorgen gaan maken, en dat is alleen maar slecht voor je kindje! Iedereen is verschillend, en dus is het niet perse bij iedereen te zien bij 5 of 6 weken! Hou dat in je achterhoofd!
ik krijg ook een echo donderdag, maar denk dat ik pas 3 weken ben. Had volgens mij mijn eisprong en 5 dagen later had ik een positieve test
over het algemeen zie je dus wel hartactie met 6 weken. MIsschien zat jou babytje zo ingenesteld dat het moeilijk te zien was, maar het hartje zal wel geklopt hebben al. Natuurlijk is iedereen anders, maar ik vind dat niemand iets verkeerds zegt als zij persoonlijk aangeeft dat het met 6 weken al te horen was. Dus vind ook niet dat ze er mee moeten oppassen. NIet vervelend bedoelt hoor, want je hebt natuurlijk gelijk dat het je niet echt helpt. Ik hoorde bij de vk en thuis het hartje namelijk nog niet met 12 weken en dan las ik hier dat ze het met 9 weken al vonden, daar werd ik ook erg bezorgd van.
Ik denk dat je me dan verkeerd begrepen hebt... Ik vind ook niet dat iemand iets "verkeerds" zegt als ze het hartje met 6 weken of eerder al kan zien kloppen, ik probeer alleen mensen te waarschuwen dat het kan zijn dat er nog geen hartactiviteit te zien is en dat je je dan niet bezorgd moet gaan maken, omdat het dus zou kunnen dat het bij een ander pas veel later te zien is, en dat dat dus geen slecht teken hoeft te zijn.
Ja dat is idd zo.. Maar omdat je zei dat men moest oppassen...had ik zoiets van met wat? Want ze zeggen niets verkeerds. Zoals je in mijn post kunt lezen vind ik ook wel dat je gelijk hebt, omdat je je soms helemaal gek maakt als je jezelf met anderen vergelijkt. : )
Met 9 weken was ik bij de vlos en toen hadden we echt geluk en konden het hartje horen. Met 12 weken hadden we de echo en toen zagen we het kloppen. Meestal kan de vlos met minimaal 10 weken het hartje goed vinden en met een echo is het wel een stukje eerder
eerste keer uitwendige echo met 8 week (stond op 7 week en 3 dagen ) maar vandaag achter gekomen dat ik al 8 week was.
oja ze laten het meestal nog niet horen in het begin omdat het allemaal nog erg vers is . bij ons tenminste is dat zo. Je kan het dan wel zien.
Ik heb het met een inwendige echo gehoord met 9wk 3 dagen en laatst bij de vk met 11 wk 3 dagen kon ze hem niet vinden (niet met echo).
Ben benieuwd met hoeveel weken mensen al wat zagen op de echo? Kan het kloppen dat dat met 6 weken al kan?
Bij mij met 7 weken pas, inwendig. Ze lieten me niet eerder komen, omdat het toen te vroeg was. Dat deden ze ook om geen paniek te zaaien, want bij de ene zie je wel hartactie bij 6 weken en bij de ander pas later. Zelfs bij 7 weken kon het nog zijn dat er niets te zien was.
wij hadden een echo met 6wk 5 dg (uitwendig) en ze zag meteen hartactie. verder zagen we het vruchtzakje met daarin een langwerpig boontje ze zei idd wel, wees niet ongerust als we nog geen hartje zien, maar gelukkig wel! de tweede echo was met 9 weken (uitwendig) en toen hebben we de beeb zien bewegen, het hartje zien knipperen en... heel duidelijk het hartje gehoord!
In de titel vraag je wanneer we het konden horen, maar in je openingspost vraag je wanneer we het konden zien... Wij hebben het hartje gezien met 6w5d en het hartje voor het eerst gehoord met precies 11 weken.