hoi allemaal, ik zit met een klein dilemma. Mijn dochter is bijna 3 (eind volgende maand) En weegt nu 18.5 kilo. Op ons autostoeltje staat dat deze tot 18 kilo is. Dus zou ik naar zo'n autostoel over moeten die met de gordel om word vastgemaakt. Maar is ze daar niet wat te jong voor? Hou oud was jullie kindje toen hij/zij in zo'n stoel ging?
Onze oudste was 3 jaar en 2 maanden ongeveer, omdat de jongste toen te groot werd voor de maxicosi. Hij woog toen net aan 15 kilo, dus het mocht net. Het was wel even wennen, maar op zich gaat het prima hoor. We hebben er wel eentje met een soort slaapstand gekocht, omdat hij nog regelmatig sliep in de auto tijdens langere ritten.
Als ze meer dan 18 kilo weegt zul je, volgens mij, wel moeten, dan is een stoel die geschikt is tot 18kg niet meer veilig. Ik zou gewoon eens naar de winkel gaan en kijken waar ze goed in zit. En misschien ook eens kijken naar groep 1-2-3 stoelen. J. zit nog steeds in een groep 1 autostoel. Ze is nu bijna 3,5 en weegt ongeveer16,6 kg. Ben nu wel aan het kijken voor een vervolgstoel.
Er zijn van bv fisherprice ook stoelen vanaf 9-35 kilo of zo. Dit zijn stoelen die in eerst instantie nog werken met een vijfpuntsgordel maar wel dezelfde zit hebben als een stoel vanaf 18 kilo. Ze zitten dan nog steviger vast dan met alleen de gordel. Misschien eens zoeken...
Qua gewicht kan het, maar is ze ook lang genoeg? Vind dat je voor zo'n 'grote' stoel toch ook wel de lengte moet hebben vanwege de gordel. Onze oudste zit nu in de Britax Evolva stoel. Dat is een 1/2/3 stoel. Nu gewoon nog met de gordeltjes van het stoeltje en als hij straks groot en zwaar genoeg is kunnen die eruit en kan hij er gewoon met een gordel inzitten. Onze jongste groeide vorig jaar uit de MC dus moesten we op zoek naar een oplossing voor onze oudste. Dit is echt ideaal en de stoel bevalt dan ook super!
mijn zoon was ook 3 jaar toen hij overging naar een grotere stoel... hij is nl erg lang en stak met zijn hoofd er boven uit. Ik heb een stoel gekocht toen die ook een 3 puntsgordel heeft en die kan je er later uithalen als ze zwaar genoeg zijn voor de gewone gordel. deze stoelen heb je nl ook, ideaal voor er tussen in.
ze is nu 1 meter. ik lees bij veel van die 123 stoelen dat je die binnegordels maar tot 15 kilo kan gebruiken dus dat is ook geen optie. Pff lastig hoor!