Ik ben 1.60 klein en heb een klein beetje ondergewicht. Trouw elke maand normaal ongi. Ik kan eten wat ik wil maar kom geen gram aan. Zit een beetje in de familie (had mijn moeder ook tot haar 30ste) Ook ben ik erg smal, ik heb geen mooie vrouwelijke vormen zeg maar. Terwijl mijn voorgevel toch best aanwezig is in verhouding tot de rest Zou dit invloed kunnen hebben op het zwangerworden/zijn? Iemand ervaringen? Zelfde gewichtsprobleem? Vertel, vertel! Groetjes Cynthia
mmh... ik heb volgens de norm ook ondergewicht. (belachelijk) Maar zie er verder prima uit en eet gezond, dus lijkt me van niet... Nooit aangedacht eigenlijk... Ik weet dat ik ongi wordt en een ei hebt, dus niets om druk over te maken denk ik...
hoi meiss.. Ikzelf ben 1.65 en ik weeg 50 kilo.. ik kan ook echt ALLES eten wat ik wil zonder dat ik ook maar iets aankom.. zit gewoon in onze familie ik heb hier net een topic over gevonden; http://www.zwangerschapspagina.nl/post-2846070.html ( hier zijn overigens ook genoeg meiden met wat ondergewicht zwanger) maar ik ken genoeg meiden om me heen die net zo dun zijn als ik en toch zwanger zijn/zijn geweest en een mooi gezond kindje hebben.. dus denk dat het wel mee zal vallen.. ik weet alleen dat als je bijv anorexia hebt/hebt gehad dat het dan een ander verhaal is.. maar als je gewoon wat ondergewicht hebt terwijl je gewoon goed en gezond eet, dat er niks aan de hand is.. liefs Daantje
Gelukkig maar! Een goede vriendin van me heeft anorexia gehad en tijdens deze periode bleef ook haar ongi weg... Dus ik neem aan dat ik nog prima functioneer. Ik ben 1.60 en weeg trouwens 47 kg En ohhh wat heb ik er een hekel aan als bekenden naar mijn gewicht vragen als we het er toevallig over hebben. Het is ook altijd wat he? Groetjes Cynthia
Een vriendin van mij had net dezelfde vragen. Zij was heel mager, weinig vrouwelijke vormen... maar is gemakkelijk twee keer zwanger geraakt... Mijn moeder weegt 45 kilo, maar heeft toch drie kinderen gekregen...anorexia legt je cyclus dan wel plat, maar dat is omdat je je lichaam uithongert he. als je van nature zo mager bent, is er volgens mij geen enkel probleem hoor.
@ Cyntje; heb je ook altijd dat mensen je veel jonger schatten dan dat je werkelijk bent? Als ik ergens binnenkom.. bij de dierenarts ofzo, krijg ik altijd dingen mee, zoals een schoolagenda met dieren ( want in welke klas van de middelbare school zit ik ) AARGG hier kan ik echt niet tegen he.. of als ik in het ziekenhuis ben en k zeg dat ik mijn rontgenfoto even wil uitstellen omdat ik niet zeker ben of ik zwanger ben, kijken ze me aan met van die ogen : een kind dat misschien zwanger is, het moet toch niet gekker worden.. Daar kan ik echt niet tegen.. of toen ik in het ziekenhuis lag voor mijn enkeloperatie: Meid, eet je wel goed? ( en bij me blijven staan totdat ik mijn eten op had) terwijl mijn vriend van 105 kilo niet kan eten wat ik eet.. hetzelfde bij mensen met overgewicht; net of iedereen die overgewicht heeft er iets aan kan doen dat hij/zij zwaarder is.. sommige mensen met overgewicht eten nauwelijks iets maar komen superveel aan.. en wij eten nu eenmaal normaal/veel en komen niks aan..
Volgens mij kan het alleen kwaad als je ondergewicht hebt door slecht eten of teveel lijnen. Ik heb zelf ook ondergewicht (ben ook 1.60m), maar bij mij komt het wel door mezelf. Probeer nu aan te komen omdat ik wel gezond wil zijn voor t kleintje...
ik ben 1,70 en woog altijd tussen de 47 en 50 kilo.heb 3 gezonde zoons en supermakkelijk zwanger geraakt. ik weeg nu 57 kilo en ben nu in de eerste ronde voor een 4e kindje. succes meid,ondergewicht kan echt geen kwaad.
Het kan alleen kwaad wanneer je extreem veel ondergewicht hebt. Dan krijg je geen ei en blijft je ongi ook uit. Wanneer je ondergewicht hebt en een extreem korte/lichte ongi, dan zou ik wel even naar de dokter gaan. Dit was bij mij het geval en dat was dus weer niet goed Maar als je gewoon een ei hebt, een nette cyclus hebt en een normale ongi hebt, dan is er niks aan de hand hoor!
Hahaha.... Daantje.... een schoolagenda met dieren? Nee... gelukkig is dat mij nooit overkomen Ik moet nog wel steeds mijn i.d. meenemen als we op stap gaan. En dan krijg ik een stempel van "ik ben boven de 16 dus ik mag alcohol halen aan de bar" Ik ben stiekum wel benieuwd, dat wanneer ik zwanger mag zijn, hoe mensen dan kijken naar mij en mijn buik. Hahaha... lijkt me wel grappig! Op dansles (salsa) heeft een jongen een oogje op mij (terwijl ik daar met mijn vriend ben!) maar volgens mij weet hij niet hoe oud ik ben! hahaha! Soms zorgt het voor grappige momenten, maar soms inderdaad niet... Eet je wel genoeg? blablabla.... nou en of... of dát ik kan vreten! Woehahaha! Tijdens de gourmet afgelopen kerst zat ik als een van de laatste aan tafel lekker te kokkerellen en te eten. Terwijl sommigen al aan het uitbuiken waren en nog eten over hadden. Groetjes Cynthia
haha ja idd cyntje.. bij mij denken ze altijd dat mijn vriend mijn grote broer is.. ( mijn vriend is 2 meter lang, weegt 105 kilo en is erg breed) en ik met mijn 1.65 en 50 kilo hahaha bij mij is het ook vaker voorgekomen dat ik geen bioscoopkaartjes kreeg omdat de film voor 16+ was en ik geen legetimatie bij had.. mocht ik gewoon de zaal niet in :s ook was het met discotheken zo.. was ik 22 kwam ik de tent niet binnen , terwijl die voor 16+ ers was haha ochja.. beter dat ze je te jong schatten dan té oud.. hopen dat dit ook nog zo is als ik rond de 50 ben hahaha
Hier ook ondergewicht volgens de norm. Ik ben 1.76 en weeg (vanmorgen) 59,6 kilo. Heb een dochter van 1,5 en ben nu zwanger van een tweede kindje. Maak je er niet te druk over meid!
Als je verder regelmatig bent kun je wel zwanger raken. Ik had ook ondergewicht en was daardoor onregelmatig (voor de eerste woog ik 49 kilo op een lengte van 1,70m). En was toch snel zwanger.
Mij schatten ze ook altijd jonger, dus ben ook heel benieuwd hoe mensen zullen kijken als ze me met een dikke toeter zien!
Hoi hoi, hier iemand met overgewicht, maar ook met een eetsstoornis verleden en ik wil even iets rechtzetten: niet menstrueren vanwege ondergewicht heeft niets te maken met de reden van het ondergewicht. je lichaam heeft een bepaald vetpercentage nodig om te kunnen menstrueren, waardoor vrouwen die heel mager zijn maar geen eetstoornis hebben hier toch mee te maken kunnen hebben. (al komt het niet vaak voor) meisjes komen tegenwoordig ook eerder in de puberteit omdat daarvoor een bepaald gewicht en vetpercentage ideaal is en kinderen steeds dikker worden en dus eerder dat gewicht bereiken. nu ga ik weer, verder kletsen in het overgewicht topic
Ik heb denk ik ook ondergewicht.Ben 175 cm en weeg ongeveer 57 kg kan ook alles eten. Ben gewoon 2x zwanger geworden. De 1e x in de 1e ronde werd helaas MK en nu in de 4e ronde dus het zegt niks. Het klopt ik ben bijna 27 jaar en vorig jaar zei ik op mijn nieuwe werk dat ik net getrouwd was zei een collega 'jij al getrouwd, jij bent toch nog maar 18 jaar'. Nou wordt vaak jonger geschat maar zo jong had ik nog nooit gehoord. Mijn man weegt net als Daantje's haar vriend veel zwaarder. dus ik eet niet veel vet maar als hij niet thuis is eet ik alles wat los en vast zit.
Hier nog iemand met ondergewicht. Ik ben 1,70m en woog voor mijn zwangerschap 45kg. Heb ook al van alles geprobeerd om aan te komen, maar helaas. Het zit bij ons ook in de familie, we zijn allemaal tenger en dun. Het geeft wel altijd verbaasde gezichten bij etentjes, iedereen verwacht dat je als een muisje eet, maar ik eet als een bouwvakker, vaak nog meer dan mijn man, die een beer van een vent is Maaruh hier in ieder geval geen probleem om zwanger te raken, heb al een heerlijk kereltje van 3 en die wordt in mei grote broer.
Bedankt voor de opheldering Marieke1983 Ik heb dat altijd gedacht namelijk. Daarom begon bij mij toen der tijd alles zo laat Ik weet nog wel dat ik op een gegeven moment met ons mam daar voor naar de dokter moest (ik was 15 ofzo...) Ik schaamde me dood! Gelukkig ben ik nu iets dikker maar ja, dat is ook al weer 16 jaar geleden. Ben trots op mijn buikje en borsten Al had ik wel wat meer heupen gewild... maar zo is er altijd wel wat! Over of ondergewicht zorgt allebei voor bepaalde frustraties. Groetjes Cynthia
Ik ben 46kg en heb 2 prachtige dochters gekregen in een jaar! Ik denk zolang je goed eet dat he geen probleem is sommige zijn eenmaal tenger. Ik kan ook erg lekker en veel eten! Ik heb het ook vaak dat mensen me jonger schatten, ik hoop dat dat over 30 jaar ook nog zo is!
Ik ben 1.65 en weeg 49 kg. Het is echt te weinig, maar helaas kan ik daar niets aan veranderen. Mijn moeder woog hetzelfde voor ze aan kinderen begon en mijn vader was ook mager. Gelukkig is mijn mannetje ook zo. Ach mijn moeder zegt altijd, tegen de tijd dat je een kind op de wereld hebt gezet ben je echt wel wat zwaarder. Ik heb toch een mooie cyclus en ben zwanger geweest, dus geen probleem. Helaas is het wel een miskraam geweest, maar geloof niet dat dit met mijn gewicht te maken heeft.