onder helemaal open..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by caroline16, Apr 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

als mijn meisje gepoept en geplast heeft, is de uitslag helemaal open..
    wat kan ik er dan het beste op smeren?
    morgen ga ik naar de huisarts..

ik smeer er nu trouwens sudocrem op, voorheen hielp dat altijd..

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

sudocrem inderdaad, toen mijn meisje haar uitslag "open" was heeft ze een hormoonzalfje gekregen van de huisarts, het was binnen 2 dagen over! maar goed mijn meisje had ontstoken eczeem op en in haar billetjes.

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    sudocreme maakte het hier altijd erger....ik gebruikte bepanthen...en nu altijd aloegel...die werkt het beste binnen 1 dag is het vaak al genezen...

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Bepanthen ook altijd het beste werken. Maar omdat het vrij duur is, smeer ik na elke luierwisseling Sudocrem. Als ie dan luieruitslag krijgt, smeer ik Bepanthen totdat het over is en ga dan weer verder met Sudocrem.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Tip van een bevriend dermatoloog; calendula-zalf. Helpt hier als een trein bij erge uitslag

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

als het open is helpt sudo niet meer !
    ik doe er dan altijd talkpoeder op zodat het droog blijft en dicht kan gaan
    +vaker luier verschonen ookal zit er maar 1 of 2 plasjes in
    en als het weer dicht is smeer ik verder met sudo zodat het schrale ook weg kan gaan

hier kreeg noa het altijd als ik andere luiers gebruikte dan pampers
    nu ik dus constant pampers gebruik niks geen rode billen meer

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Hier hetzelfde als MamaNoor. Wij gebruiken bij elke luierwisseling Sudocrem. Ze heeft bijna nooit uitslag. Af en toe, bij doorkomende tandjes/kiesjes of als ze diarree heeft en als ze open plekjes heeft, gebruiken we Bepanthen, omdat dat heel goed helpt om haar huidje weer "normaal" te krijgen.

8. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    zinkolie(bij apotheek) en natusan luier zalf. als het echt open is dan af en toe open zonder luier luchten, en wassen.grotere luier en inderdaad vaker verschonen.

9. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maïzena schijnt ook te helpen. Alleen niet gebruiken bij een schimmelinfectie. Heb het nooit geprobeerd, want bij mijn zoontje is het altijd na een dag Bepanthen smeren een heel stuk minder.
    Maar als het echt hardnekkig is, zou ik het gewoon proberen.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Bij Julie gebruik ik bij een geirriteerd plekje Zwitsal zinkzalf of Bepanthen. Dan is de uitslag zo weer verdwenen. Na haar badje 's avonds smeer ik haar altijd helemaal in (dus ook haar kontje) met Iedere Dag Olie van Weleda (is met calendula). De enige keren dat ze uitslag heeft, is trouwens als ze op het KDV is geweest, waar ze luiers van de Aldi gebruiken. Thuis hebben we Pampers en heeft ze nooit uitslag.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik probeerde zo min mogelijk te smeren.
    Luchtenluchtenluchten. Lekker in de blote kont laten liggen/kruipen/lopen.
    Zodra de wondjes dicht waren, smeerde ik er bepanthen op.

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Daktarin! Wat een uitkomst!
    1x smeren en het is bijna helemaal weg!

13. droppi

droppi Actief lid

Sep 20, 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ooit zelf eens sudocreme op een geirriteerde plek onder mn oksel gesmeerd...en dat deed toch pijn! het brandde heel erg!!
    Alle sudocreme in de afvalemmer gegooit en gebruik nu nog alleen Bepanthen..

14. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    @miireii: Daktarin is toch voor schimmelinfecties? En niet alle open billetjes zijn schimmelinfecties, zou het zelf dus niet zomaar altijd smeren.

Wij gebruiken bepanthen. Hebben er eigenlijk nooit last van gehad, behalve nu er allemaal kiesjes/tanden/hoektanden tegelijk doorkomen. Als we zien dat ze aan het poepen is gaan we ook meteen verschonen, want daarna is het meteen raak. Beetje bepanthen erop en 1 luier later is het helemaal weg (tot ze weer nieuwe poep heef)

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Als Sudocrem, zinkzalf en bepanthen niet meer hielp, mocht ik rustig Daktarin gebruiken van de HA. Is niets schadelijks aan en het is ook geen hardnekkig spul. Gebruik het zelf ook regelmatig als ik weer eens een of ander raar vlekje op mijn huid heb ;)

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    O oke (weer wat geleerd ;)), dacht dat dat echt voor schimmeltjes was, moest het ook gebruiken voor mn borsten toen mn dochter spruw had.

17. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    drogen aan de lucht helpt ook goed. Lekker eff met de blote billen. Alleen hopen dat ze niet plast natuurlijk.

18. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ja dat doe ik ook regelmatig..
    heb er nu maizena op gedaan..
    afwachten wat de dokter morgen zegt..

19. Jiri

Jiri Lid

Dec 5, 2008
    50
    0
    0
    Hier erg tevreden over Zarqa Baby Billen Spray.

20. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Maar daktarin is niet voor luieruitslag! Dat is een antischimmelcremetje. Kun je niet zomaar gebruiken hoor. Mijn dokter waarschuwt altijd dat als je dit te lang/vaak gebruikt dat je er dan resistent voor kunt worden.

Verder is Zarqa billenspray een uitkomst. Hoef je de billen zo weinig mogelijk aan te raken als ze toch al pijnlijk zijn.

Share This Page